الفبای برندینگ در هتل برای هتلداران و مدیران هتل

برندینگ هتل از موضوعات داغ دنیاست در عصری که در آن زندگی می‌کنیم. با یک نگاه به اطراف می‌توان دریافت هر آنچه ما با آن ارتباط داریم، با یک نام تجاری یا برند مرتبط است؛ از مسواک، خودکار و لوازم الکترونیکی تا بیمه، خدمات پرواز و هتلداری. آنچه که در حالت کیفیت برابر کالا یا خدمات، باعث فروش یا محبوبیت بیشتر آن است، چیزی جز میزان موفقیت او در امر برندینگ نیست. هتل‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند؛ لذا برندینگ هتل از به‌روزترین و جذابترین مباحث نزد هتلداران و مدیران هتل به حساب می‌آید.

برندینگ در هتل

تعریف برند و سپس برندینگ در هتل

انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) ، برند را به عنوان “نام، اصطلاح، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها برای شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمایز آنها با سایر محصولات “تعریف می کند.

“برند”، یک ایده یا تصویر در بازار است و “لوگو”، راهی برای محافظت از برند.

همانطور که همه می‌دانیم، برندها برای در صنعت گردشگری مهم هستند پس برندینگ در هتل هم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در خارج از دنیای هتل شما، زمانی که تنوع زیادی برای انتخاب مسافر وجود دارد؛ این برندینگ در هتل است که در نهایت باعث انتخاب او می‌شود. انتخاب بر مبنای برند، از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کند؛ ضمن آنکه احساس خوب رضایتمندی و استفاده از خدمات مرغوب را هم به انتخاب‌کننده هدیه می‌دهد.

برندینگ در هتل

برندینگ در هتل از چه راههایی ایجاد می‌شود؟

همواره به جز برنامه‌ریزی هدفمند و مدون برای افزایش تاثیرگذاری برندینگ در هتل، راههای دیگری وجود دارند که منجر به برندینگ در هتل می‌شوند:

  1. طبقه بندی هتلها برای سطوح مختلف هتل ها، اولین نقش را برای ایجاد برندینگ در هتل ایفا می‌کند. رتبه‌بندی بالاتر نشانه لوکس بودن بیشتر است و همچنین امکانات هتل شما در این رتبه بندی موثر است.
  2. تمرکز گردشگران بر مناطق توریستی تاثیری ویژه‌ای در برندینگ دارد. در شهرها یا مناطقی که مقصد بیشتر توریست هاست، جذب بالاتری برای هتلهای منطقه وچود دارد بنابراین برندینگ در هتل به واسطه محبوبیت بین گردشگران ایجاد می‌شود.
  3. مراجعه مجدد مشتریان وفادار، به علت خدمات راضی کننده هتل شما. درست مانند آنکه شما برای انتخاب مواد مصرفی خانه خود، از کالاهایی با برندهای مشخص استفاده می‌کنید و میزان رضایت شما به حدی است که به ندرت تمایل به امتحان برندهای دیگر دارید. اعتماد و محبویت ایجاد شده نزد مشتری وفادار، به خودی خود باعث رونق در هتل شماست.

برندینگ در هتل

برندینگ در هتل چه فوایدی دارد؟

  1. اولین و مهمترین عایده برندینگ در هتل، ایجاد تمایز بین سایر رقباست. آنچه که ما را از دیگر هتلداران تفکیک می‌کند در برند ما ظهور می‌یابد.
  2. با تعریف برندینگ، می‌توان مشتریان خود را انتخاب و طراحی کرد. این به معنی کاهش هزینه جستجو و ریسک در گزینش مشتریان است.
  3. با اجرای اصول برندینگ در هتل خود، به مسافرانی که جستجوی کافی برای اقامت خود نکرده‌اند یا به هر دلیلی رزرو آنها کنسل شده است، کمک می‌کنید تا به سمت رزرو در هتل شما کشیده شوند.
  4. وجود برندینگ در هتل به سرمایه‌داران این امکان را می دهد که دست به هتلداری زنجیره‌ای بزنند. این در حالی است که در صورت فقدان برندینگ در هتل این امر به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.
  5. از دیگر نتایج مثبت، هدایت تبلیغات به سمت و سوی مشخص است. به عنوان مثال میتوان شعارهای تبلیغاتی و داستان هویتی هتل را از آن استخراج کرد. از طرفی به علت وجود لوگو و رنگهای سازمانی مشخص، هزینه تبلیغات هتل به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.
  6. وجود برندینگ در هتل امکانات بیشتری را برای مدیران هتل در هنگام مذاکره و ثبت قراردادها به ارمغان می‌آورد. همچنین برندینگ در هتل به شبکه‌سازی و ارتباطات غنی‌تر در صنعت هتلداری می‌انجامد

حرف آخر درباره برندینگ در هتل

اگر از بازار رقابتی صنعت هتلداری و نقش برندینگ بگذریم؛ به اهمیت احساسی برندینگ در هتل سازی و جایگاه آن در تصویرسازی ذهنی مهمانان پی می‌بریم. یک برند خوب در هتل، به کارکنان این امکان را می‌دهد که بدانند نحوه اجرای شغلشان چگونه بر شکل برند تاثیر پویا می‌گذارد. از این رو رابطه آنها با مهمانان تغییر می‌کند و این در نهایت چیزی است که در خاطره مهمان هنگام اقامت او در هتل باقی می‌ماند.

برندینگ در هتل زمانی موفق است که تاثیر ذهنی و روحی مثبت بر کارکنان و مسافران بگذارد. در این حالت صرفا کافی است تا در جهت حفظ و تقویت این تصویر، مراقب اقدامات مارکتینگ در هتل بود. از آنجا که ما می‌دانیم کسب و کار هتل شما تا چه اندازه برای شما مهم و در اولویت است، مقاله ای تحت عنوان 5 راه برای ارتقای وضعیت مارکتینگ در هتل برای شما آماده کرده‌ایم که با کلیک روی آن می‌توانید از آنها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.