مطالعات امکان‌سنجی و طرح توجیهی

مطالعات امکان‌سنجی، پتانسیل موفقیت یک پروژه را ارزیابی می‌کند و به سرمایه‌گذار می‌گوید که آیا آن پروژه ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟ یک مطالعه خوب طراحی‌شده باید یک سابقه تاریخی از کسب‌وکار یا پروژه، مانند شرح محصول یا خدمات، صورت‌های مالی، جزییات عملیات‌ها و مدیریت، تحقیق و سیاست‌های بازاریابی، اطلاعات مالی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را ارایه دهد. به طور کلی، چنین مطالعاتی مقدم بر توسعه فنی و اجرای پروژه هستند.

فواید انجام یک مطالعه امکان‌سنجی                     

اهمیت یک مطالعه امکان‌سنجی بر تمایل سازمانی برای “به‌دست آوردن آن” قبل از اختصاص منابع، زمان، یا بودجه است. یک مطالعه امکان‌سنجی ممکن است ایده‌های جدیدی را کشف کند که می‌تواند به طور کامل حوزه پروژه را تغییر دهد. انجام یک مطالعه امکان‌سنجی برای پروژه همیشه مفید است چون به ذینفعان یک تصویر واضح از پروژه پیشنهادی می‌دهد. در زیر برخی فواید کلیدی برای انجام یک مطالعه امکان‌سنجی مطرح شده است:

  • بهبود تمرکز تیم‌های پروژه
  • شناسایی فرصت‌های جدید
  • ارائه اطلاعات با ارزش برای تصمیم
  • محدود کردن جایگزین‌های تجاری
  • شناسایی یک دلیل معتبر برای انجام پروژه
  • افزایش نرخ موفقیت با ارزیابی چند پارامتر
  • تصمیم‌گیری در مورد پروژه
  • شناسایی دلایل ادامه کار

بخش‌های مختلف مطالعات امکان‌سنجی

  • آشنایی با طرح و شرکت
  • بررسی اقتصادی (مطالعات بازار)
  • مطالعات فنی و برآورد امکانات زیربنایی طرح
  • برآورد سرمایه‌گذاری طرح
  • برآورد هزینه‌های تولید و ارزش فروش سالانه طرح
  • پیش‌بینی مالی و نحوه تامین مالی طرح
  • تعیین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح

 

 

هتل‌ها و فضاهای اقامتی و گردشگری از جمله ساختمان‌هایی هستند که طراحی و ساخت آن‌ها پیچیده و دشوار است. یکی از مهمترین عوامل موثر در طراحی هتل‌ها، سایت و طرح جامع آن می‌باشد. طراحی جزِئیات و دستورالعمل‌های کلیدی درباره فضاهای متنوع هتل از جمله فضاهای پذیرایی، اتاق‌ها و سوئیت‌ها، لابی، قسمت‌های عرضه‌کننده غذا و نوشیدنی ( F&B)، قسمت‌های برگزاری جلسات و همایش‌ها، قسمت‌های تفریحی، اداری و خدماتی پشت صحنه در هتل ارائه می‌شوند.

مزایای رقابتی:

  1. دسترسی به نیروهای ماهر تخصصی جهت طراحی و اجرا.

  2. طراحی سیستماتیک فضاهای معماری از طریق استفاده از تجارب تیم مدیریتی هتل و بخش F&B در پروسه طراحی و جلوگیری از تغییرات احتمالی پس از استقرار مدیران.

  3. طراحی فضاهای خدماتی مانند: آشپزخانه و رخشویخانه در هماهنگی کامل با متخصصین F&B و مدیران.

  4. پیاده‌سازی سیستم BIM در مرحله طراحی و تامین نگهداری پروژه‌های هتل.

  5. استفاده از امکانات طراحی معماری پارامتریک در طراحی المان‌های شاخص در لابی و فضاهای مشاع هتل.

  6. طراحی معماری بر اساس اصول معماری پایدار به منظور طراحی هتل‌های سبز.

  7. پیاده سازی سیستم BMS در حوزه‌های مختلف حریق، تاسیسات مکانیکی و برقی، سیستم نرم افزار هتلی و… .

 

 

مدیریت و ساخت یک هتل یا فضای اقامتی و گردشگری مستلزم دارا بودن یک سیستم کاملا هماهنگ و سازماندهی‌شده است. ساخت یک هتل موفق، تنها با آشنایی با انواع هتل‌ها و دستورالعمل‌های طراحی میسر نمی‌شود، بلکه مستلزم درک کامل خود فرآیند ساخت و چگونگی تاثیرگذاری اهداف مالی، عملیاتی، بازاریابی و سازماندهی مالک یا سازنده هتل بر پروژه و موفقیت نهایی آن است.

مزایای رقابتی:

  1. اجرای پروژه‌های ساختمانی و هتل از طریق روش‌های نوین ساخت مانند:

1.1. مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا (EPC)

2.1. مدیریت پیمان (MC)

با بیشترین منفعت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران و کارفرمایان

2. تأمین مصالح ساختمانی و تجهیزات تخصصی هتل از بازارهای خارجی با توجه به تجربیات بخش بازرگانی تیم طراحی-ساخت هتلیدز با تامین‌کنندگان داخلی و خارجی در واردات کالاهای هتلی.

3. اجرای کامل عملیات بازسازی شامل:
1.3. بررسی وضع موجود سازه و انتخاب بهینه‌ترین روش مقاوم سازی سازه موجود
2.3. بررسی سیستم تاسیسات موجود پروژه‌ها و انتخاب بهینه‌ترین تجهیزات متناسب با عملکرد بخش‌های مختلف هتل مانند آشپزخانه، رختشویخانه و …
3.3. بررسی چیدمان معماری ساختمان موجود و تطبیق آن با استانداردهای فنی فضاهای اقامتی و ارائه چیدمان و طراحی معماری بر اساس استاندارها و نیاز هر پروژه.
4.3. اجرای کلیه بخش‌های معماری،سازه و تاسیسات و بررسی امکان استفاده همزمان از هتل در هنگام بازسازی.

 

راه‌اندازی 

1. آموزش جذب کارکنان

2. تجهیزات ویژه (OP)

 

1.آموزش جذب کارکنان

 

پس از اتمام طراحی و ساخت یک هتل نوبت به راه‌اندازی آن می‌رسد. گام‌های منجر به راه‌اندازی اصولی یک هتل، در دو حوزه کلی آموزش کارکنان و تجهیز هتل جای میگیرد.

طراحی اجرای عملیات و آموزش که شامل موضوعات زیر می‌باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است:

  • برآورد نیروی انسانی

  • چارت سازمانی

  • نظامنامه‌ها و فرآیندهای شغلی

امروزه متخصصان حوزه منابع انسانی عمیقاً بر این اصل پافشاری دارند که توسعه منابع انسانی، در تضمین اثربخشی و کیفیت پاسخگویی در سازمان‌ها در یک محیط همواره در حال تغییر و پیچیده، بسیار مهم است. در نتیجه، فعالیت‌های آموزشی و توسعه‌ای در تلاش برای حفظ اطمینان از اینکه یک سازمان قادر است در یک محیط رقابتی به بقا و پیشرفت خود ادامه دهد یا خیر، هستند. از این رو، مجموعه هتلیدز برنامه‌ریزی فعالیت‌های آموزشی خود را متناسب با رویکردهای زیر ارائه می دهد:

سطح

رویکرد

سطح شرکت

  • خلق یک دیدگاه کلی از نگاه شرکت به آموزش، مشارکت حداکثری در کسب مفاهیم مهمان‌نوازی و تعالی سازمان از طریق کارکنان

  • اطمینان از درک یکسان بین آنچه سازمان می‌خواهد به دست آورد و اینکه چگونه واحدهای سازمانی باید آن ‌را عملیاتی کنند

سطح واحد

  • آموزش در حین و خارج از کار

  • توسعه و نظارت بر عملکرد واحد و افزایش کیفیت خدمات از طریق آموزش.

سطح تیم

  • انگیزه و عملکرد

  • تیم‌سازی

سطح فردی

  • بهبود دانش، مهارت و نگرش

  • اشتغال‌پذیری پایدار

  • افزایش انگیزه و عملکرد کاری

  • بهبود جنبه‌های انضباط کاری و رفتار حرفه‌ای

 

2.تجهیزات ویژه (OP)

 

تجهیزات هتلی چیست؟

تجهیزات یک هتل شامل تمامی مسائل و لوازم مربوط به تجهیزات خانه‌داری، تجهیزات اتاق هتل، تجهیزات لابی، پذیرش، تجهیزات رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، تجهیزات بخش لاندری و آشپزخانه، تجهیزات بخش تفریحی و امکانات رفاهی در یک هتل است. اصولا هر چه این تجهیزات مدرن‌تر، به‌روزتر و با کیفیت‌تر باشد، مجموعه در جلب رضایت مشتریان موفق‌تر خواهد بود و رعایت این مسائل در برندینگ هتل نقشی بسیار اساسی و مهم خواهند داشت

مشورت با کارشناسان برای تامین تجهیزات هتلی

مطمئنا برای انجام هر کار حرفه ای و منحصربه فرد نیاز به راهنمایی و مشاوره وجود دارد، بنابراین در مورد تجهیز هتل و خرید مایحتاج مربوط به آن همچون سایر امور مربوط به هتل نیز این امر صادق است. هنگام خرید ملزومات و تجهیزات هتل نیز مشورت با کارشناسان و مشاورین امر در این زمینه ضروری است، این که چه برندی استفاده کنید، محصولات سفارشی بخواهید یا از لوازم هتلی آماده استفاده کنید، انتخاب مدل و یا مسائلی از این دست مطمئنا با کمک یک کارشناس راحت‎تر حل می‌شوند و تصمیم‌گیری را منطقی‌تر می‌سازند.

انتخاب تجهیزات هتل، تهیه آنها و تامین تمام ملزومات و تجهیزات هتل تازه ابتدای کار تجهیز هتل خواهد بود، رعایت تمام اصول و موارد مربوط به چیدمان داخلی و طراحی دکوراسیون، استفاده از لوازم و اثاثیه مناسب و با کیفیت، پیروی از اصولی‌ترین شیوه‌های چیدمان، تمیز و مرتب بودن اتاق‌ها و مجهز بودن آنها از جمله موارد دیگری است که برای تبدیل شدن به یک هتل موفق باید به آن‌ها دقت شود.

طراحی زیر ساخت خدمات IT

 – طراحی اتاق سرور برای استقرار ادوات سخت افزاری از قبیل رک سرورها ، دوربین های مدار بسته ، IPTV ، اینترنت اکانتینگ ، مرکز تلفن ، سیستم های صوتی ، اعلام حریق ، BMS و … باضافه ملاحظات حرارتی ، تهویه مناسب ، کف پوش ها ، دیوار پوش ها ی ضد حریق با رعایت و ملاحظات تمامی استانداردها
– بستر سخت افزاری و شبکه کامپیوتری هتل با استفاده از بهترین برندها ، مناسب ترین توپولوژی و دقیق ترین جانمایی های تجهیزات wireless
– بهره گیری از برترین و قوی ترین ابزارهای امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری و انواع آنتی ویروس ها
– بکارگیری برترین مکانیزم های تهیه فایل های پشتیبان به روی هارد اکسترنال یا هر سخت افزار دیگر
– انتخاب بهترین برندهای سخت افزار و نرم افزاری با گارانتی های معتبر ، قویترین و مجربترین سیستم ها و شرکت های فعال در آن حوزه

پیاده سازی سیستم نرم افزار یکپارچه هتل داری PMS

فرانت آفیس Front Office

– پذیرش و رزرواسیون (آنلاین)
– خانه داری و مینی بار 
– مجموعه ورزشی
– روم سرویس
– مراکز فروش
– لاندری
– پارکینگ

بک آفیس Back Office

– حسابداری
– انبارداری
– کاست کنترل
– اموال و دارایی های ثابت
– منابع انسانی و حقوق و دستمزد
– مدیریت ارتباط با مشتری
– درخواست کالا
– تاسیسات و تعمیر و نگهداری

غذا و نوشابه Beverages and Food

– رستوران ها و تبلت رستوران
– کافی شاپ و تبلت کافی شاپ
– تالار و تشریفات

سیستم های دیجیتال جانبی

– دستگیره های الکترونیک (قفل های کارتی)
– تلویزیون های تعاملی . IPTV
– مرکز تلفن هتل (تلفن های سانترال / VOIP)
– اینترنت اکانتینگ

خدمات ویژه

– بهره گیری از سیستم هوش تجاری  Business Intelligence
– طراحی کدینگ و سرفصل سیستم حسابداری و انبار
– استقرار سیستم کاست کنترل یا قیمت تمام شده