اینترنت اشیا در هتل چگونه به مهمانان و صنعت هتلداری کمک ‌می‌کند؟

یکی از مهمترین تکنولوژی‌های جدید در صنعت هتلداری، اینترنت اشیا در هتل یا به اختصار IoT خلاصه شده Internet of Things است. هتلداران و مدیران برجسته به خوبی از چرایی استفاده تکنولوژی در هتل آگاه هستند. هر چند شما در مقاله هتل هوشمند، پلی به آینده ‌می‌توانید در این باره بیشتر مطالعه کنید. با این احتساب، استفاده اینترنت اشیا در هتل برای بسیاری از صاحبان هتل‌ها، مدیران و سایر رهبران در این حوزه امری عادی است. آنچه که مانع استفاده عمده اینترنت اشیا در هتل ‌می‌شود، شناخت محدود مردم و درک ناکافی از این مورد است. این مقاله تلاش ‌می‌کند به چیستی اینترنت اشیا در هتل و چگونه استفاده کردن آن بپردازد.

 

اینترنت اشیا در هتل

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا عبارتی است که برای اشاره به گنجاندن اتصال به اینترنت در دستگاهها و وسایل روزمره که معمولاً چنین قابلیتهایی را ندارند‌، به کار ‌می‌رود. نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها ممکن است از ترموستات و کنتورهای انرژی تا وسایل نقلیه و ماشین‌های بزرگ باشد. اساساً‌، اینترنت اشیا در هتل ‌می‌تواند آن دستگاه‌ها یا لوازم خانگی را به اشیا”هوشمند” تبدیل کند.  در این صورت این وسایل هم قادر به ارسال و دریافت داده هستند و هم ارتباط با یکدیگر. اینترنت اشیا در هتل ‌می‌تواند جمع آوری داده‌ها را بهبود بخشد‌، سطح اتوماسیون را افزایش دهد و اجازه دهد چندین دستگاه از یک مکان متمرکز مانند تلفن یا تبلت کنترل شوند.

 

صنعت هتلداری چگونه ‌می‌تواند از اینترنت اشیا در هتل بهره مند شود؟

بسیاری از صنایع هتلداری قبلاً اینترنت اشیا در هتل را انتخاب و استفاده کرده اند. زیرا این فناوری مزایای اساسی بسیاری دارد که مخصوصاً به هتل‌ها مربوط ‌می‌شود. این مزایا از اجازه دادن به هتلها برای صرفه جویی در هزینه‌های انرژی تا ارائه تجربه بهتر مشتری را شامل ‌می‌شود. از طرف دیگر‌، فناوری اینترنت اشیا در هتل به صاحبان هتل‌ها این امکان را ‌می‌دهد تا شرایط موجود در هتل خود را بهینه کنند‌، تجربه شخصی تری را برای میهمانان ارائه دهند و زمان انتظار را کاهش دهند.

از نظر عملیاتی‌، داده‌های اتوماسیون و زمان واقعی ‌می‌توانند به هتل‌ها کمک کنند تا مشکلات را زودتر شناسایی کنند و حتی از بروز برخی مشکلات جلوگیری کنند.

 

5 نمونه استفاده از اینترنت اشیا در هتل

  1. اتاق‌های هتل بسیار شخصی

مهمانان در هر هتلی مایلند شرایط موجود را به میل خود شبیه سازی کنند و تغییر دهند. در واقع همان میزان کنترلی که افراد در خانه‌هایشان دارند با اینترنت اشیا در هتل ‌می‌تواند به آنها داده شود. هیلتون و ماریوت از سردمداران این مساله در مدیریت هتل خود هستند. امکان تنظیم و تسلط بر دما، سرمایش و گرمایش، تهویه، نور یکی از جنبه‌های اینترنت اشیا در هتل است. جنبه دیگر آن مربوط به کنترل وسایل صوتی و تصویری، نمایشگر‌ها و ارتباطات با بخش خانه داری در هتل است.

 

  1. اطلاعات مبتنی بر مکان

بلوتوث‌، GPS و فناوری‌های مشابه همگی از نظر ارائه اطلاعات مبتنی بر مکان‌، امکانات جدیدی را ایجاد کرده اند و اینترنت اشیا در هتل ‌می‌تواند توسط هتلداران در این صنعت برای ارسال پیام به مشتریان در زمان دقیق مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال‌، ارسال پیامک در مورد آیتم‌های منو در رستوران هنگام نزدیک بودن مهمانان یا تبلیغات خدمات بدنسازی هنگام نزدیک بودن به سالن ورزشی باشد. همچنین ممکن است به معنای ارسال اطلاعات به روز درباره لینکهای حمل و نقل محلی یا جاذبه‌های اطراف باشد.

اینترنت اشیا در هتل

 

  1. تعمیرات و نگهداری پیش بینی

استفاده بالقوه دیگر از اینترنت اشیا در هتل شامل ارائه اطلاعات به روز کارمندان هتل در مورد وضعیت و کارکرد دستگاه‌ها و وسایل مختلف است. هشدار به کارمندان در مورد هرگونه علائم که ‌می‌تواند نشان دهنده خرابی یا عملکرد غیر معمول باشد از مزایای استفاده از اینترنت اشیا در هتل است که به رضایتمندی بیشتر مهمانان ختم ‌می‌شود. مزیت اصلی این امر این است که اجازه ‌می‌دهد قبل از اینکه دستگاه کاملاً کار نکند‌، تعمیرات انجام شود یا تعویض شود.

 

  1. کارتهای کلید الکترونیکی

به طور سنتی‌، هتل‌ها برای باز کردن قفل اتاق‌های هتل به کارتهای کلید فیزیکی یا حتی کلیدهای واقعی اعتماد ‌می‌کردند‌، اما اینترنت اشیا در هتل از نظر ارسال کارت‌های کلید دیجیتال یا الکترونیکی به طور مستقیم به تلفن‌های همراه مهمان‌، امکانات جدیدی را ایجاد ‌می‌کند.  پتانسیل این فناوری پیشرفته در هتل بسیار فراتر از این است.

هتل‌ها ‌می‌توانند از فن آوری ارتباطات اینترنتی استفاده کنند تا کلید الکترونیکی را یک ساعت قبل از زمان ورود به سیستم به طور خودکار به تلفن مهمان ارسال کنند‌، درب اتاق را با زمان تحویل همگام سازی کنند و به مهمانان اجازه دهند میز پذیرش را به طور کامل دور بزنند و مستقیم حرکت کنند به اتاقشان. همه اینها از مزایای شگفت انگیز اینترنت اشیا در هتل است.

 

  1. کنترل خدمات مشتری با صدا

سرانجام‌، شرکت‌های هتلداری مانند بست وسترن‌، ماریوت و وین از اولین خدمات پذیرش مشتری با صدا هستند. پیش بینی ‌می‌شود این تکنولوژی طی 5 سال آینده به طور گسترده ای گسترش خواهد یافت. اینترنت اشیا در هتل با کنترل صدا تجربه برتر مشتری را نشانه ‌می‌رود. به عنوان مثال‌، دستیارهای صوتی در اتاق با صدای مهمانان ‌می‌توانند امکانات و خدمات هتل را آسان کنند؛ درخواست سرویس برای اتاق‌، رزرو میز در رستوران هتل یا رزرو جلسات آبگرم از جمله دستورات ساده صوتی هستند که در اینترنت اشیا در هتل آنها را برای مهمانان فراهم ‌می‌آورد.

 

بیشتر بخوانید: ربات در هتل چیست و چه وظایفی را میتوان به آن محول کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.