با 4 نوع تغییر هتل ها بعد از کرونا آشنا شوید. (بخش دوم)
در بخش اول انواع تغییر هتل ها بعد از کرونا درباره تغییرات درباره فضاهای قابل لمس و تغییرات در حوزه رستوران صحبت کردیم. در ادامه به موارد دیگر در این باره میپردازیم. در حالی که هنوز بیشتر جمعیت جهان به علت پیشگیری از شیوع کرونا در قرنطینههای خانگی هستند، صنعت هتلداری و گردشگری در حال آماده سازی خود برای زمان خروج از بحران است. هیچ چیز در این میان مهمتر از جلب اعتماد مسافران نیست، هرچند اثبات ایمن و بهداشتی بودن محیط هتل به مسافران کار دشواری است.
-
استفاده از اپلیکیشنهای ورود به هتل و چک این آنلاین
همه گیری به عنوان “تسریع کننده” روندهای در حال حاضر عمل میکند. برای فرار و کاهش همه گیری همه مردم در تلاشند تا مکانیزم را به سمتی دیگر هدایت کنند. به عنوان مثال، مردم بیشتر به سمت خرید الکترونیکی از طریق پرداخت دیجیتال سوق داده شدند و از پول نقد و خریدهای فروشگاهی دور شدند. تغییرات هتل ها بعد از کرونا به طور چشمگیر در این حوزه مشخص است. برای صنعت هتلداری، COVID-19 روند ورود بدون تماس را تسریع کرد. این به معنای کیوسکهای الکترونیکی به جای عوامل انسانی و رشد گسترده کلیدهای دیجیتالی است که توسط برنامههای موبایل تأمین میشوند.
پیشگامان اولیه هتلها بعد ازکرونا برای تغییر مانند هیلتون، کلید دیجیتالی خود را در سال 2015 راه اندازی کردند. آنها با پیوند دادن عملکردهای دیگر اقامت در هتل با اپلیکیشن، این فرایند را بهبود بخشیده و آن را تبدیل به یک تجربه خوشایند برای مهمانان کردند. آنها این امکان را برای مهمانان فراهم میکنند تا بدون تعاملات حضوری، کل اقامت خود در هتل را کنترل کنند. تغییر هتل ها بعد از کرونا آن است که باید چنین عملکردی را ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که برنامههای آنها ارزش قابل توجهی را ارائه میدهند زیرا برخی از مهمانان ممکن است استفاده از اپلیکیشن هتل را فقط برای چند روز اقامت غیر ضروری و مزاحم بدانند.
برای آشنایی با آخرین تکنولوژیهای جدید در هتل که هر هتلداری باید بشناسد روی این مقاله کلیک کنید.
-
نیاز به گواهینامههای تمیز
کارشناسان هتلداری و گردشگری بر این باورند که تغییرات هتل ها بعد از کرونا فقط در صورتی پاسخ گو است که نیاز اعتماد مسافران را تامین کرده باشد. گفت و گو میان رهبران این اصناف، باعث پیدا شدن راهکارهای جدید در این حوزه است. برای مثال در سنگاپور، ایده ای مطرح شده است تحت عنوان نشان کیفیت تمیزی هتل. املاکی که قادر به کسب این نشان باشند نشاندهنده تغییرات هتل ها بعد از کرونا و اعتماد آفرینی برای مسافران هستند. این موضوع برای سایر کسب و کار ها هم در این کشور صادق است.
دیگر اقدام مهم هتلداران برای تغییر هتل ها بعد از کرونا مربوط به دریافت گواهینامههای ایمنی و بهداشت از طرف سازمانهای ذی صلاح است. این به معنای استخدام یک مدیر نظافت است که برای اطمینان از وضعیت استاندارد هتل مطابق با دستورالعملهای دولت و دپارتمان بهداشت و درمان، برنامههایی را برای تأیید مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری زیر نظر دارد. مدیران هتل همچنین برای اعتماد سازی بین مسافران، سعی میکنند طی استراتژیهای مارکتینگ خود این گواهینامه ها را دوره ای در معرض دید آنها قرار دهند.
دیگر تغییرات هتل ها بعد از کرونا در سایر فضاهای هتل
استخرها، باشگاههای ورزشی و اسپاها از دیگر نقاط مهم هتل ها هستند خصوصا هتلهای تفریحی یا بیزنس هتل ها. نیاز به تغییر هتل ها بعد از کرونا در این قسم فضاها بسیار محسوس است زیرا ورزش در زندگی عادی و روتین همه مهمانان وجود دارد؛ به علاوه که ورزش کردن توان بدنی و سلامت را ارتقا داده، مانع از ابتلا به بیماری میشود. بنابراین فاصله گذاری اجتماعی با چیدمان مجدد وسایل، حذف وسایلی که به شدت نیازمند تماس فیزیکی هستند یا ارتقای آنها به دستگیرههای یکبار مصرف قابل تعویض، استفاده از ماسک و دستکش، حذف آبخوری ها و حولههای عمومیو همینطور سرو میوه و امکانات مشابه از اقدامات موثر هتل ها بعد از کرونا در این مکان ها خواهد بود.
کارهای بیشتر هتل ها بعد از کرونا شامل افزایش فرکانس و قدرت پاکیزگی این فضاها، باز نگری در سیرکولاسون داخلی برای فیلتر کردن فضاهای بینابین، نصب موانع فیزیکی در صورت امکان و استندهای ضدعفونی کننده و نهایتا استفاده از نور ماورابنفش و سایر تکنولوژی ها در هتل برای پیشگیری و کنترل کرونا است.