تکنولوژی جستجوی صوتی در هتل چیست و چه فایده ای برای هتلداران دارد.
جستجوی صوتی در هتل و صنعت گردشگری، یکی از روندهای نوظهوری است که بازاریابان، صاحبان مشاغل و دیگر چهرههای ارشد در مشاغل این حوزه باید از آن آگاه شوند. در این مقاله، شما میتوانید اطلاعاتی در مورد فن آوری جستجوی صوتی در هتل، لیستی از مزایای اصلی و برخی نکات برای اتخاذ یک استراتژی موثر جستجوی صوتی را بیابید. پیشتر در سری مقالههای تکنولوژیهای جدید در هتل، با انواع فناوریهای نوظهور که هتلداران موفق از آنها استفاده میکنند آشنا شده ایم.
جستجوی صوتی چیست؟
جستجوی صوتی، که گاهی اوقات به عنوان جستجوی کنترل شده صدا یا جستجوی مجهز به صدا نیز شناخته میشود، فرایندی است که کاربر میتواند از طریق استفاده از دستورات صوتی جستجو در شبکه جهانی وب، یک وب سایت خاص یا یک برنامه را انجام دهد. جستجوی صوتی در هتل اغلب با دستیارهای مجازی مرتبط است، اما همیشه اینطور نیست.
اساساً، دستورات صوتی داده شده توسط کاربر جایگزین ورودیهای متنی میشود که با جستجوهای سنتی تر مرتبط هستند. این ابزارها از فناوری تشخیص صدا استفاده میکند، که گفتار انسان را درک میکند و آن را به یک جستجو تبدیل میکند. این امر به ویژه در دستگاههایی که تایپ کردن امکان پذیر نیست یا برای افرادی که تایپ کردن برای آنها دشوار است، میتواند مفید باشد.
امروزه جستجوی صوتی میتواند در طیف وسیعی از دستگاهها از جمله تلفنهای هوشمند، رایانهها، بلندگوهای هوشمند، ساعتهای هوشمند و تلویزیونهای هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. نتایج ممکن است در قالب متن باشد یا با استفاده از متن به گفتار با صدای بلند خوانده شود.
تفاوت جستجوی صوتی و جستجوی متن چیست؟
تفاوت اصلی جستجوی صوتی و جستجوی متن، نیاز به اقدامات مختلف از طرف کاربر است. با جستجوی متن، به طور کلی کاربر ملزم به جستجوی عبارت یا سوال خود در یک جعبه جستجو میشود و سپس “Enter” را فشار میدهد یا روی دکمه “Search” کلیک میکند، در حالی که جستجوی صوتی اجازه میدهد تا به جای این مراحل پرس و جو جستجو شود.
روش جستجوی صوتی میتواند مزایایی را به همراه داشته باشد. جستجوی صوتی برای مسافران معمولاً سریعتر از تایپ است و میتواند هنگام انجام سایر فعالیتها، با سهولت انجام شود. این موضوع به خصوص برای مسافران تجاری در بیزنس هتلها بسیار اهمیت دارد. با این حال، بسته به دستگاه مورد استفاده، ممکن است گزینههای کمتری برای کاوش واقعی در نتایج جستجو وجود داشته باشد و در بعضی مواقع تشخیص صدا ممکن است خطا کند.
چرا جستجوی صوتی در هتل و در صنعت هتلداری و گردشگری باید مورد استقبال باشد؟
بزرگترین دلیل این که مشاغل صنعت هتلداری و جهانگردی باید از جستجوی صوتی استقبال کنند این است که مشتریان قبلاً این کار را انجام داده اند و با چیزی جدید روبرو نیستند. استفاده از این تکنولوژی در هتل یعنی استفاده از پتانسیلهای موجود برای دستیابی به نقاط قوت. دستگاههای هوشمندی که دستیارهای مجازی مانند الکسا را ارائه میدهند به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند. همچنین سرمایه گذاری شرکتهای بزرگی مانند آمازون، گوگل، مایکروسافت و اپل در فناوری تشخیص صدا و قابلیت جستجوی صوتی به بهبود گسترده نتایج کمک کرده است.
یک آمار تکان دهنده این است که گوگل دقت تشخیص صدا را به بالای 90 درصد رسانده است. بنابراین سوال است که اگر جستجوی صوتی را استفاده نکنیم چه کنیم؟ آمارها نشان میدهند که 41 درصد بزرگسالان اکنون حداقل یک بار در روز از جستجوی صوتی استفاده میکنند و در کل، بیش از نیمیاز کاربران تلفنهای هوشمند تا حدی با فناوری جستجوی صوتی درگیر میشوند.
این بدان معناست که جستجوی صوتی درسفر و گردشگری تا چه اندازه فراگیر شده است. شرکتهایی که نتوانند از این فناوری استقبال کنند تنها یک عایده دارند؛ محدودیت در جذب مخاطبی که این فناوری را شناخته و از آن استفاده میکنند یعنی کاربران این خدمت. امروزه به طور منظم از جستجوی صوتی در هتلها برای یافتن و رزرو هتلها، پروازها، وعدههای غذایی، پکیجهای تعطیلات و موارد دیگر استفاده میشود.
بیشتر بخوانید: مزایای جستجوی صوتی در هتلداری