مارکتنیگ سایت هتل چیست و از چه راههای امکان پذیر است.
به عنوان صاحب هتل، ظاهر شدن در صفحه اول نتایج جستجوی Google مطمئناً یکی از رویاهای مارکتینگ شما است. برای دستیابی به این هدف، قبل از هر چیز باید روی SEM هتل خود (بازاریابی موتورهای جستجو) کار کنید، که شامل تکنیکهای SEO، SEA و SMO است. به مجموعه این عوامل مارکتینگ سایت هتل میگوییم.
اینجا ممکن است کمیگم شوید! یا شاید از آنجایی که قصد ندارید متخصص SEM شوید، خیلی مشتاق به ادامه مطالعه این مقاله نباشید. اما فقط درک کمیبهتر از این موضوع میتواند در روزی که ممکن است به یک متخصص نیاز پیدا کنید کمک بزرگی باشد. موتورهای جستجو اساسا شبیه دانایان کل هستند؛ یعنی اگر هر کسی هر سوالی داشته باشد میتواند از آنها بپرسد و آنها با کمال میل و به درستی جوابی را خواهند گفت.
از این رو مارکتینگ سایت هتل یک راه بسیار معتبر برای پاسخ به کسانی است که درباره هتل، خدمات هتل، هزینه اقامت، گردشگری و مسافرت از موتورهای جستجو سوال میپرسند. اکنون که موضوع ساده شد میتوانیم بگوییم که از 4 راه میتوان موتورهای جستجو را برای ارائه پاسخ ما به مشتری بهینه کرد. در این مقاله به مرور این 4 روش در مارکتنیگ سایت هتل میپردازیم.
- SEM برابر با Search Engine Marketingبه معنی بازاریابی موتورهای جستجو
- SEO برابر با Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو
- SEA برابر با Search Engine Advertising به معنی تبلیغات موتورهای جستجو
- SMO برابر با Social Media Optimization به معنی بهینه سازی رسانههای اجتماعی
-
مارکتنیگ سایت هتل با موتور جستجو
اگر از شما درباهر موتور جستجو سوال کنند صرفا گوگل را نام میبرید. گوگل در حال حاضر مشهورترین موتور جستجو است، اما تنها موتور جستجو نیست. احتمالاً در مورد Bing، Yahoo، Baidu، AOL و غیره نیز چیزی شنیده اید. هر ماه موارد جدیدی مانند موتور جستجوی Lilo وجود دارد که به شما امکان میدهد پروژههای اجتماعی و زیست محیطی را در حالی که مردم در حال مرور وب هستند، تامین کنید.
SEM برای استفاده در مارکتینگ سایت هتل است شامل تکنیکهایی است؛ تکنیکهایی که به چگونگی جلوه دادن بیشتر وب سایت هتل شما در اینترنت مربوط میشود. یعنی به شما کمک میکند در انوع موتورهای جستجو بتوانید برای کاربرانی در سراسر دنیا دیده شوید.
-
مارکتینگ سایت هتل با سئو
تحت مخفف SEO تکنیکهای مختلفی وجود دارد که به شما امکان میدهد در مارکتینگ سایت هتل موفق تر عمل کنید. در واقع در هر صفحه ای با جستجوی یک عبارت نشان داده میشود، سایت هتل شما باید بالاتر از سایت دیگر رقبایتان دیده شود. به مجموعه اقداماتی که سایت شما را در ازای جستجوی کلمات کلیدی مشخص بهره ور میکند، سئو سایت هتل میگوییم. این روش معمول ترین روش مارکتنیگ سایت هتل است.
بیشتر بخوانید: نکات مورد نیاز هتلداران درباره سئو سایت هتل
-
مارکتینگ سایت هتل با گوگل ادورز
همانطور که گفتیم هدف اصلی مارکتینگ سایت هتل افزایش ورودی بیشتر از وب سایت هتل است. گاهی اوقات رقابت بین سایتها بسیار سنگین است، گاهی تعداد سایتهای فعال برای کلمات کلیدی کابران زیاد است. در این موارد احتمال دیده شدن سایت هتل شما در موارد اول لیست جستجو یا حتی چند صفحه اول پایین میآید. اینجاست که میتوان از Google Ads که امکان استفاده تبلیغات را میدهد استفاده کرد.
روند کار این چنین است که طبق بستههای تبلیغاتی گوگل و با پرداخت رقم مشخصی، صفحاتی از هتل شما در ابتدای فهرست جستجو نشان داده میشود و کنار آن یک علامت Ad نمایش داده میشود. مورد زیاد استفاده از این آپشن در مارکتینگ سایت هتل وقتی است که شما کمپین مارکتینگ بسته باشید و نیازمند ورود سریع و فوری افراد به سایتتان باشید.
-
مارکتنیگ سایت هتل با رسانههای اجتماعی
مارکتینگ سایت هتل محدود به موتور جستجو نیست زیرا رسانههای اجتماعی هم میتوانند ورودی به سایت هتل داشته باشند. حتما دیده اید که در آپارات، یوتیوب یا فیسبوک لینکهایی هستند که مستقیما فرد را به سایت اصلی ارجاع میدهد. از این رو برای مارکتینگ سایت هتل، شما باید بر مارکتینگ رسانههای اجتماعی هم مسلط باشید.
در عصر امروز معروف ترین شبکههای اجتماعی عبارتند از
- فیس بوک: نسبت به مسافران تفریحی در سطح بین الملل
- توییتر: نسبت به سازمانها و افراد تأثیرگذار (مطبوعات، انجمنها و غیره)
- Linkedin: به سمت متخصصان گردشگری (آژانسهای مسافرتی، همکاران و غیره)
- YouTube: نسبت به همه برای محتوای ویدئویی
- اینستاگرام: نسبت به مسافران تفریحی فردی
هر هتلی با توجه به نیاز خود میتواند در هر یک از این رسانهها فعالیت داشته باشد که البته هر کدام راه و روش مخصوص به خود را داراست.
بیشتر بخوانید: 4 نکته درباره مارکتینگ با شبکههای اجتماعی