اگر میخواهید برای سفر برنامهریزی کنید، احتمالاً میخواهید اقامتگاههای مختلف منطقهای را که بازدید میکنید مرور کنید. با انجام این کار، با سیستم رتبه بندی ستاره هتل مواجه خواهید شد که گیج کننده و گاهی اوقات حتی گمراه کننده است.
چگونه سیستمی که به طور کلی شامل اعطای امتیاز یک ستاره تا پنج ستاره به یک ویژگی است، می تواند گیج کننده باشد؟ یک سیستم رتبه بندی ستاره هتل می تواند گیج کننده باشد، زیرا هیچ سیستم امتیازدهی جهانی در وب سایت ها، مکان ها یا هتل های سفر محور استفاده نمی شود. این به این معنی است که ممکن است همان ملک را با تعداد ستاره های متفاوت در وب سایت های مختلف مشاهده کنید. همچنین به این معنی است که نمیتوانید رتبهبندی املاک واقع در اروپا را با امتیازهای دریافت شده توسط هتلهای واقع در ایالات متحده مقایسه کنید.
در حالی که چنین است، رتبهبندی ستارههای هتل همچنان ارزش زیادی بهعنوان یک دستورالعمل کلی برای انتظارات معقول از یک هتل معین دارد – تا زمانی که با سیستم آشنا باشید.
رتبه بندی هتل ها به چه معناست؟
در ایالات متحده، یک سیستم رتبه بندی پنج ستاره اغلب توسط سازمان های مستقل مانند AAA برای رتبه بندی یک هتل استفاده می شود. یک ستاره کمترین امتیاز و پنج ستاره بالاترین امتیاز است. اگرچه دانستن بهترین و بدترین امتیازها مفید است، اما دانستن معنی رتبه بندی ستاره های هتل بسیار مفیدتر است.
در اینجا یک تفسیر کلی از سیستم رتبه بندی ستاره هتل ارائه شده است:
- یک ستاره: رتبه بندی یک ستاره اغلب به این معنی است که یک ملک هیچ ویژگی خاصی ندارد و فقط امکانات اولیه را ارائه می دهد. رتبه بندی یک ستاره لزوماً به این معنی نیست که یک هتل کثیف، سالم یا در موقعیت بدی قرار دارد. این به سادگی به این معنی است که شما جایی برای خواب خواهید داشت، و تقریباً همین است.
- دو ستاره: مانند هتل های یک ستاره، املاک دو ستاره معمولاً مقرون به صرفه تر از هتل هایی هستند که رتبه بالاتری دارند – همچنین معمولاً کاملاً راحت هستند.
- سه ستاره: هتل های سه ستاره معمولاً دارای امکانات منحصر به فردی هستند و خدمات با کیفیتی ارائه می دهند.
- چهار ستاره: هتل های چهار ستاره اغلب به دلیل کیفیت سطح بالا و راحتی فوق العاده مورد توجه قرار می گیرند.
- پنج ستاره: یک ملک پنج ستاره خدمات بی عیب و نقص مهمان را در یک مرکز پیشرفته ارائه می دهد. به عنوان یک ملک پنج ستاره، مانند گزینه های غذاخوری ممتاز و خدمات شخصی به مهمانانش. بدون نادیده گرفتن جزئیات، این هتل ها معمولا حتی لوازم بهداشتی لوکس و گران قیمت را برای مهمانان فراهم می کنند.
شاخص های جایگزین از آنچه در یک هتل باید انتظار داشت
در حالی که رتبهبندیهای مورد بحث در بالا مطمئناً میتواند به شما کمک کند تا ایدهای در مورد انتظارات یک هتل داشته باشید، میتوانید چند کار دیگر را انجام دهید تا ایده بهتری از آنچه باید انتظار داشته باشید به دست آورید. یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که با هتلی که قصد اقامت در آن را دارید تماس بگیرید. نحوه برخورد متصدی که به تماس شما پاسخ میدهد و با شما رفتار میکند، نشانهای قوی از نوع خدماتی است که میتوانید در زمان حضور در محل دریافت کنید.
همچنین باید چندین وب سایت بررسی را بررسی کنید تا ببینید افرادی که واقعاً در یک هتل اقامت کرده اند در مورد تجربیات خود چه می گویند. حتی شناختهشدهترین و محبوبترین هتلها هم حتماً نظرات ناخوشایندی خواهند داشت – هیچ هتلی عالی نخواهد بود.