مهمترین تکنولوژی در هتل در قرن اخیر
عرصه تکنولوژی و فناوری در سراسر دنیا به سرعت در حال گسترش و رشد است. فناوری و تکنولوژی در هتل و هم در سایر حوزهها خود را نشان میدهند. هر روزه تکنولوژی در هتل خود را به روز میکند تا شکل خدمات دهی به مهمانان در هتل تغییر کند. با بسیاری از این موارد کمابیش آشنا هستیم. در سری مقالات تکنولوژی در هتلها قصد داریم هتلداران، مدیران هتل، سرمایه گذاران و کارفرمایان را با این موارد آشنا کنیم. انواع روشهای تکنولوژی در هتل بسیار پرطرفدار و مورد علاقه هر دو قشر مسئولین هتل و مهمانان است بنابراین این سری از مقالات بسیار جذاب خواهند بود. با ما همراه باشید.
تکنولوژی در هتل با حضور گسترده روباتیک
آمارها نشان میدهند که رشد و فراگیری استفاده از روباتها در آینده برای ارائه خدمات به مهمانان و بخش نظافت هتل از مهمترین بخشهای تکنولوژی در هتل است. اگر تولیدات و اختراعات در سراسر دنیا موفقیت آمیز باشد در 5 سال آینده تکنولوژی در هتل میتواند مسئولیت 100 درصدی نظافت هتل را به عهده بگیرد. سرمایه گذاری در این نوع از انواع تکنولوژی در هتل باعث کاهش هزینههای عملیاتی میشود. تحقیقات نشان داده که پاکیزگی و تمیزی اتاقها برای جلب رضایت کلی مهمانان بسیار حائز اهمیت است. پیش تر در مقاله نکات مدیریت کیفیت در هتلداری بر اساس تجربه مهمانان برخی از این عوامل را شمرده ایم.
چرا استفاده از رباتها در هتلداری محبوبیت پیدا کرده است؟
دلایل مختلفی برای این روند تکنولوژی در هتل وجود دارد. از نظر مالی، اجرای فن آوری مهمانداری در حال ارزان شدن است. این نشان میدهد که حتی هتلهای کوچکتر مانند بوتیک هتلها نیز میتوانند از مزایای مرتبط استفاده کنند. با این حال، ما باید این واقعیت را بخاطر داشته باشیم که الزامات مهمانان و نیازهای آنها در حال تغییر است.
به لطف اتصال بی سیم و اینترنتی و حضور تقریباً همه گیر تلفنهای هوشمند، مشتریان انتظار دارند سطح خدمات در زمان اقامت را در بهترین حالت به خود اختصاص دهند. بدیهی است که این امر تا حدی شامل فناوری است. رباتهای هتل قادر به ارائه چنین مزیتهای رقابتی هستند، بنابراین تنها دلیل بر این است که مدیران تصمیم میگیرند از چنین فرصتهایی استفاده کنند.
به عنوان مثال …
در کشوری مثل ژاپن، همین الان که شما این مقاله را میخوانید، استفاده از روباتها در هتل به عنوان واقعیتی برای تکنولوژی در هتل پذیرفته و استفاده میشود. هتل هننا در شهر توکیوی ژاپن که در سال 2015 افتتاح شد، اولین هتل از این دست در جهان است که توسط روباتها کار میکند. خدمات در این هتل با انواع فناوری و تکنولوژی در هتل پشتیبانی میشود. هتل فلای زو هتل دیگری است که به خاطر تکنولوژی در هتل معروف شده و به آن لقب هتل آینده را داده اند. این هتل مجهز به هوش مصنوعی در هتل است و توسط گروه بین المللی علی بابا در چین رونمایی شده است.
اما چه چیز دیگری در روباتها سبب کارکردی بودن این تکنولوژی در هتل است؟
روباتها در سراسر هتل در حال حرکت هستند، به عنوان مثال اگر مسافری در پیدا کردن اتاقش به مشکل برخورد کرده باشد، رباتهای راهنما او را به اتاقش هدایت میکنند. مثال دیگر استفاده از رباتها به عنوان دربان یا نگهبان در هتل است. شاید باور نکنید اما روباتها قابلیت برنامه ریزی تخصصی دارند و دقیقا کاری را که بخش امور مشتریان انجام میدهند را میتوان به آنها محول کرد.
به عنوان مثال در بیزنس هتلها، مسافران در اوقات آزاد خود مایل به شرکت در یک برنامه مفرح هستند اعم از یک نمایش یا شام در یک رستوران عالی. تمام این موارد را میتوان در حافظه ربات قرار داد و طبق آن برنامه ریزی کرد. بنابراین جای نیروهای انسانی را رباتها میگیرند. تکنولوژی در هتل به ما اجازه میدهد بتوان از رباتها برای جابجایی چمدان و وسایل و حتی انسانها در هتلهای بزرگتر هم بهره برد.
در ادامه در دیگر مقالات مرتبط با روباتیک در هتل، برای شما انواع روباتهای هتلدار و مزایا و معایب استفاده از روباتها در هتل را برخواهیم شمارد.