هتل پساکرونایی چگونه هتلی است؟
شما یک هتلدار هستید، آیا تا کنون به سوال بالا فکر کردهاید؟ هتل پساکرونایی هتلی است که پس از اتمام زمان عمر کرونا بتواند متناسب با عادات رفتاری مردم پس از کرونا، انعطاف از خود نشان دهد، هتل پساکرونایی میتواند امکانات و خدمات خود را با نیاز مسافران پساکرونایی تطبیق دهد. لازم نیست برای شما بگوییم یکی از صنعتهایی که متوجه آسیب بسیار در سال 2020 شده، صنعت هتلداری است؛ یقینا شما در جایگاه هتلدار یا مالک هتل این مورد را با پوست و گوشت خود لمس کردهاید. با این حال به نمودارهای زیر نگاهی بیاندازید.
در این میان بدون تردید، مدیریت هتل شما با قدری خطر روبه رو شده است. سوال اساسی این است که برای رهایی از این گرداب به کدام ریسمان باید چنگ انداخت؟ یکی از راهها تغییر هتل معمول به هتل پساکرونایی است.
همواره در هر برههای از تاریخ، اقتصاد، سیاست و فرهنگ جامعه متاثر از اندیشه غالب زمانه است. در ابتدای سال 2020 مردم کره زمین با بیماری مرگبار کرونا رو به رو شدند. بی شک پس از مدتی زیست با این بحران، عادات و رفتارهای جوامع تغییر میکنند.
تصور کنید روزی را که بساط کرونا از زمین برچیده شدهاست؛ کدام یک از رفتارهای ما دیگر شبیه سابق نیست؟ احتمالا هر رستورانی را برای صرف غذا انتخاب نمیکنیم، در هر فضایی تنفس نمیکنیم زیرا به نقش مبرم گردش هوای آزاد و پاک پی بردهایم. این تغییرات در حوزه سفر و گردشگری صورت پیچیدهتری به خود میگیرند.
در این میان شما به عنوان کسی که هتلدار هستید یا مسئولیت مدیریت هتل را بر دوش دارید لازم است از خود بپرسید کدام یک از عادتهای مسافران در این جریان تغییر کردهاند؟ شکل خدمات هتل شما به واسطه همهگیری ویروس کرونا چگونه تغییر میکند؟ چه تغییراتی در ساختار هتل شما نیاز است تا بتواند انعطاف کافی به مسافران پساکرونایی بدهد؟
در این مقاله سعی داریم تعدادی از نکات هتلداری را که پس از این بحران میتواند نجاتبخش ما از موج سهمگین آسیبهای اقتصادی کرونا باشد بیان کنیم. مواردی که هتل شما را تبدیل به هتل پساکرونایی میکند؛ آنچه که مسافران به آن نیاز دارند.
-
هتل پساکرونایی یک “هتل انسانی” است.
محققان دانشگاه های Anglia East ، Bath و West of Englandمیگویند با اولویت دادن به پاسخهای عاطفی مشترک به خطرات، مهمانان بیشتر احساس امنیت میکنند و هتل را یک “هتل انسانی” میبینند. به این معنی که یک راه ایجاد پیوند عاطفی با مشتریان، در هنگام برقراری ارتباط ایجاد کنید؛ پیوندی که احتمال دارد تا زمانهای پس از همهگیری ادامه یابد.
هتل پساکرونایی در ارتباط با امنیت است؛ قدم اول برای ایجاد این امنیت، پیوند عاطفی و انسانی بین مسافر و هتل است. به عنوان مدیر هتل پساکرونایی، ابتدا گواهیهای لازم را که نشاندهنده بهداشت هتل شماست تهیه کنید تا به این واسطه برای کارمندان و مسافران خود اعتماد روانی ایجاد کردهباشید.
شما به عنوان یک هتلدار قطعا آگاه هستید که تجربه مهمان از سفر، مدتها قبل از ورود به هتل شروع میشود و پس از اقامت نیز ادامه مییابد. او در طول سفر به واسطه فناوری همراه شماست. مشتریان بالقوه هتل شما ممکن است ترجیح دهند با استفاده از یک برنامه روی تلفن همراه خود ( Application ) با هتل ارتباط برقرار کنند تا اینکه از طریق ایمیل، تلفن یا مرورگر. در واقع ارتباطات در هتل پساکرونایی دستخوش تغییرات بسیاری است؛ کما اینکه در ارتباطات روزمره خود نیز با این تغییر روبه رو هستیم. لذا نیاز است شما اطلاعات کافی از هتل پساکرونایی خود را از طریق وبسایت یا شبکههای اجتماعیتان در اختیار مهمانان قرار دهید.
-
مهمانان هتل پساکرونایی دوست دارند چه ببینند؟
در یک هتل پساکرونایی مهمانان نیاز به لمس همگامی شما با فناوری دارند. فناوری در هتل پساکرونایی به صورتهای مختلفی قابل نمایش برای مراجعهکنندگان است.
- حضور موثر و قدرتمند در رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک یا اینستاگرام، خصوصاً برای به روزرسانیهای فوری بسیار حیاتی است. همچنین اراِئه آمارهای بهداشتی هتل شما از این طریق است.
- لازم است برای مهمان امکانی را به وجود آورید تا بدون کمترین اتلاف وقت، تردد در فضاهای عمومی یا مواجهه با شلوغیها، خدمات مورد نظر خود را دریافت کند.
- مهمانان هتل پساکرونایی میخواهند با سیاستهای انعطافپذیر رزرو روبهرو باشند. در صورتی که به دلیل تغییر شرایط شخصی یا دریافت آمارهای مبتنی بر سلامت، مجبور به انصراف رزرو شوند بدون ترددهای اجتماعی این کار را انجام دهند.
- هنگام ورود و خروج از اتاقها از دیگران فاصله بگیرند. آنها با کاهش تعاملات، احساس امنیت میکنند. اطلاعات حضور افراد در بخشهای مختلف هتل پساکرونایی از طریق دوربینهای حرارتی و اشتراک آن در اپلیکیشن هتل انجام میشود.
- در مدیریت هتل پساکرونایی از نقش خدمات وابسته به تکنولوژی غافل نشوید؛ سری به سایتهایی که خدمات خانهداری هوشمند ارائه میدهند بزنید.
- تا حد امکان سنسورها را جایگزین دستهها و دستگیرهها و کلیدهای کنترل محیط کنید.
-
در هتل پساکرونایی خود، هوای با کیفیت تحویل بدهید!
در طراحی هتل، روبرو شدن با اتاقهایی که پنجره ندارند یا نمیتوان آنها را باز کرد بسیار معمول است. این در حالی است که عوامل بیماری زای موجود در هوا میتوانند باعث ایجاد آلرژی یا گسترش عفونت و بیماری شوند. در این شرایط سیستمهای تهویه مطبوع برای کنترل دمای اتاق برای آسایش مهمانان لازم است. برای ایمنی مسافران در یک هتل پساکرونایی لازم است چنین سیستمهایی به طور کامل و منظم از نظر سطح تهویه و فیلتراسیون هوا بررسی شوند.
دستگاه های تصفیه هوا در هتل پساکرونایی میتوانند بدون یا در همکاری با سیستم های HVAC کار کنند تا هوای با کیفیت و ایمنتری را در اتاقها فراهم کنند. با توجه به اینکه ویروس کرونا ویروسی است که سیستم تنفسی را درگیر میکند و انتقال آن با ذرات معلق در هوا آغاز میشود، وجود دستگاههای تصفیه هوا، به میهمانان از ایمنی در فضاهای بسته اطمینان میدهد و این همان چیزی است که ما در یک هتل پساکرونایی انتظارش را داریم.
کلام آخر- افزایش درآمد هتلداری: بازسازی هتل پساکرونایی
تمام آنچه گفتیم تمام راه حل ها برای رسیدن به هتل پساکرونایی نیست. یقینا عوامل دیگری موثر هستند که در مقالههای آتی به آن خواهیم پرداخت. از زمانی که کرونا جان مردمان بسیاری را گرفته است دیدگاه مردم درباره سفر، گردشگری و مهمتر از همه اقامت تغییر وافری کرده است. واقعیت این است که شکل اعتماد و انتخاب مسافران در ارتباط با انتخاب هتل برای اقامت های چند روزه در سفر تغییر کرده است و ارائه خدمات لوکس و جذاب هتل، به تنهایی نمیتواند این اعتماد را برگرداند. با اتمام این شرایط هر کدام از مسافران از خود میپرسند آیا سفر در ایام پس از کرونا امن است؟ چه خطراتی من را تهدید میکند؟ در چگونه هتلی باید اقامت کنم؟ صاحبان کسب و کار به خوبی میدانند هر کجا که نیازی وجود داشته باشد سرمایهگذاری با ریسک کمتری رو به رو است؛ اینجا همان نقطهای است که نیاز وجود هتل پساکرونایی مطرح میشود. در مقاله چرا “بازسازی هتل” از مهمترین مباحث روز صنعت هتلداری است؟ تا حدی این فرایند را شفاف کردهایم. امید است هتلداران و مدیران هتل نگرش خود به هتلداری را تغییر دهند و به جریان هتلداری پساکرونایی کوچ کنند.