هتل هوشمند
دراینجا به بررسی موضوع هتل هوشمند می پردازیم,شکی نیست که در این دوران بی سابقه، هتل ها با چالش های جدی روبرو هستند. با تأثیرات همهگیر کووید-19 که بر بخش مهماننوازی بسیار تأثیر میگذارد – و این تأثیرات از فصلی به فصل دیگر و حتی ماه به ماه متفاوت است – هتلداران در تلاش هستند تا نیازها و خواستههای مهمانان وفادار و جدید را برآورده کنند. .
برای باز ماندن و ایجاد بذرهای تجدید حیات برای زمانی که ویروس کرونا کاهش یافته است و متأسفانه همهگیری در پشت ماست، مالکان به این درک میرسند که هتلهایشان باید به شرکتهایی تبدیل شوند که هوشمندانهتر اداره میشوند. آنها باید تبدیل به هتلهایی شوند که تا حد امکان کارآمد و مؤثر باشند – آنها باید به «هتل هوشمند» تبدیل شوند.
اما این در عمل به چه معناست؟ یک هتل هوشمند چگونه است؟ این به سیستمهای پیادهسازی و نگهداری روزانه برمیگردد. این در مورد تلاش برای به حداکثر رساندن سود با اطمینان از اینکه هتل رزرو مستقیم اتاق را ارائه می دهد و فعالیت های بازاریابی و مدیریت درآمد با هم ترکیب می شوند و به طور یکپارچه با هم کار می کنند – و سپس استفاده از این رابطه همزیستی برای افزایش درآمد به ازای هر اتاق در دسترس (RevPar) برای بالا رفتن از پایین است- درآمد خطی.
تبلیغات هوشمند
بنابراین، اگر به دنبال مدیریت هوشمندانه هتل خود هستید، از کجا شروع کنید؟ خوب، تبلیغات ملک و اتاقهای موجود آن به هوشمندانهترین روش ممکن، مستقیم به مهمانان بالقوه از طریق تبلیغات Google Pay-per-Click (PPC)، مکان بدی برای شروع نیست. این امر به این دلیل است که اطمینان حاصل می شود که اتاق های موجود شما نه تنها زمانی که در دسترس قرار می گیرند، بلکه دقیقاً برای افرادی که بیشتر آنها را رزرو می کنند تبلیغ می شود.
در واقع، برای اجرای «هوشمندانه» دارایی خود، هتلدار ممکن است به دنبال نرمافزار برتر «تبلیغات هوشمند» برای تکمیل و افزایش فعالیت PPC خود باشد. چنین راهحلی برای بهرهبرداری از اطلاعات دادههای هتل، به منظور هدایت و بهبود عملکرد Google Ads، با هدف قرار دادن محتملترین رزروکنندگان و در نتیجه، به حداکثر رساندن رزرو اتاق و افزایش هزینههای اضافی برای خدمات و امکانات طراحی شده است.
حال، اگر این نوع بازاریابی دیجیتال پیشرفته به نظر می رسد، به این دلیل است که چنین است. راهحلهای نرمافزاری «تبلیغات هوشمند» مانند این در انتهای تیز اتاق تبلیغات قرار دارند و این اطمینان را میدهند که هتلداران میتوانند از آخرین تکنیکهای بازاریابی یکپارچه و فناوری دیجیتال بهرهمند شوند. آنها به دنبال افزایش درآمد در زمانی هستند که صنعت با بی ثباتی بزرگ روبرو است. زمانی که هتلداران به دنبال اطمینان خاطر برای ماندن در رقابت هستند، پیشرفت کرده و به جای امید صرف، با اطمینان به آینده نگاه می کنند.
راهحلهای «تبلیغات هوشمند» معمولاً خودکار هستند. میتوانید آنها را آنطور که میخواهید تنظیم کنید و آنها را رها کنید تا کارهایشان را انجام دهند – مطمئن باشید که آنها دقیقاً همان کاری را که باید انجام میدهند. به عنوان مثال، هنگامی که اهداف و محدودیت های هزینه برای کمپین های PPC خود را تعیین کردید، می توانید به نمونه ها برای اجرای کمپین ها بدون نیاز به وارد شدن، بررسی یا نظارت بر چیزی اعتماد کنید. این نرمافزار فقط مخاطبان مناسب را هدف قرار نمیدهد، بلکه سودآورترین کلمات کلیدی هدف را نیز شناسایی میکند، از آنها در کمپینهای تبلیغاتی استفاده میکند و – با بررسی دادههای بازار گذشته که از کمپینهای قبلی گرفته شده است – کلمات کلیدی جدیدی را برای استفاده توصیه میکند.
یک پلتفرم مدیریت مهمان عالی
با وجود همه اینها، هر راه حل «تبلیغات هوشمند» در صورتی که قادر به اتصال و تعامل با یک سیستم مدیریت مهمان برجسته (GMS) باشد، بهبود می یابد. چرا؟ زیرا اگر نرم افزار به طور کامل با GMS ادغام شود، به این معنی است که صاحب هتل می تواند داده های خود را به حداکثر برساند تا دقیقاً مهمانان مورد نظر خود را به رزرو کننده تبدیل کند.
بنابراین، چنین سیستم مدیریت جامعی چگونه به نظر می رسد؟ خوب، به عنوان یک پلتفرم همه کاره و کاملاً مطابق با GDPR، اطلاعات کاملی از اطلاعات مهمان را به صاحبان هتل ارائه می دهد. همچنین میتواند با هر سیستم مدیریت دارایی (PMS) و پلتفرم رسانههای اجتماعی تعامل داشته باشد تا تجزیه و تحلیل، کمیسازی، تقسیمبندی و پیشبینی رفتار مهمان وفادار را افزایش دهد.
بنابراین، در اصل، یک هتل «هوشمندانه» از یک سیستم مدیریتی استفاده میکند که واقعاً GMS/CRM-plus است. قادر است از عملکرد هوش مصنوعی خود نه تنها برای جمع آوری داده های مهمان بلکه تجزیه و تحلیل جزئیات ویژگی های اجتماعی، رفتار اقامت و هزینه های تاریخی مهمانان استفاده کند. به نوبه خود، این امر به هتلدار دانش بسیار ارزشمندی از مشتریان اصلی خود میدهد و اطمینان حاصل میکند که این پلتفرم میتواند به تبلیغات هوشمند در دستیابی به این مشتریان با محتوا و پیشنهادات مرتبط و شخصیشده کمک کند – در نتیجه آنها را دقیقاً در صورت نیاز و در صورت نیاز به رزروکننده تبدیل میکند.
علاوه بر این، از داشبورد واحد مرکزی خود، یک GMS «هوشمند» از این نوع، کنترل پیامها را در دست میگیرد. ایمیلهای بازاریابی و پیامهای رسانههای اجتماعی را به همه دنبالکنندگان هتل مدیریت میکند و همچنین این فالوورها را تجزیه و تحلیل میکند. نظرسنجیهای شخصیسازی شده را برای همه یا مهمانان خاص – قبل، در طول و بعد از اقامت آنها ایجاد و ارسال میکند. بهعلاوه، هتلداران را قادر میسازد تا نظرات مهمانان را تجزیه و تحلیل کنند و به این نظرات پاسخ دهند – نه فقط در حسابها/ پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، بلکه در سایتهای بررسی هتل که بسیار مورد استفاده قرار میگیرند – بنابراین، مطمئن شوند که میتوانند شهرت آنلاین هتل خود را به طور کامل مدیریت کنند.
موتور رزرو زیرک
در نهایت، برای فعالیت به عنوان یک «هتل هوشمند»، یک ملک نه تنها باید توسط یک GMS برجسته پشتیبانگیری شود و بتواند تبلیغات هوشمندانه را منتشر کند، بلکه باید از مزایای ارائه شده توسط یک موتور رزرو زیرک نیز استفاده کند.
چرا؟ از آنجایی که تجربه یک مهمان از هتل زمانی شروع نمی شود که از در ورودی عبور کرده و از لابی به سمت میز پذیرش قدم بزند; بلکه خیلی زودتر. تجربه مهمان به محض اینکه شروع به رزرو اتاق در هتل می کند، با تجربه آنها از موتور رزرو هتل شروع می شود. هیچ هتلی را نمیتوان هوشمندانه اداره کرد، مگر اینکه از یک موتور رزرو برتر استفاده کند.
بنابراین، چنین راه حل نرم افزاری رزرو دقیقاً همان چیزی را که صاحبان هتل نیاز دارند ارائه می دهد. با ارائه ابزارها و ویژگی های استثنایی، می توان آن را مطابق با نیازهای برند هتل سفارشی کرد. یک موتور رزرو کاملاً کاربردی مانند این نیز باید سریع کار کند و استفاده از آن آسان باشد. طراحی شده برای ارائه یک تجربه ثابت در وب سایت های هتل که مشتریان را خشنود می کند و آنها را به احتمال زیاد به جای OTA (بدون تغییر مسیر یا پنجره های بازشو) مستقیم رزرو می کند. همه چیز در مورد ایجاد وفاداری در میان مهمانان و در نتیجه به حداکثر رساندن تبدیل است.
علاوه بر این، یک موتور رزرو پیشرفته، مشتریان را قادر میسازد تا قیمتهای اتاق را با قیمتهای ارائهشده توسط آژانسهای مسافرتی آنلاین (OTA) مقایسه کنند – زمانی که قیمت اتاق موجود ارزانتر از قیمتهای پیشنهادی OTA است. بهعلاوه، توانایی ادغام با پلتفرمهای بازاریابی/مدیریت هتل، باید به هتلداران کمک کند تا مهمانان خود را بهتر درک کنند و درگیر آنها شوند، بنابراین آنها میتوانند بینشی برای بهبود تجربیات کلی مهمان، افزایش درآمدهای جانبی و افزایش درآمدهای رزرو مستقیم به دست آورند.
نتیجه گیری
بدون شک، جهان – و در نتیجه بخش مهماننوازی – در حال گذر از تغییرات بیسابقهای است. با این حال، با یا بدون همهگیری کووید-19، ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم و با آن، پیشرفتها و فرصتهای سریعی به وجود میآیند.
برای هتلداران، این به معنای بهرهگیری کامل از فرصت ارائه و افزایش رزرو مستقیم هتل و افزایش درآمد، به لطف پلتفرمهای مدیریت هتل یکپارچه، کمپینهای بازاریابی/تبلیغات هوشمند و موتورهای رزرو قابل تنظیم است. اگر این کار را نکنند، صاحبان هتل ها در این زمانه های سازش ناپذیر و غیرقابل پیش بینی موقعیت خود را به رقبا از دست خواهند داد. به زبان ساده، هر هتلداری باید به عصر دیجیتال امروزی بپیوندد و به طور کامل پیشرفت کند – با تبدیل هتل خود به هتلی هوشمند.