واقعیت مجازی در هتل، یکی از جذابترین تکنولوژیهای جدید در صنعت هتلداری
واقعیت مجازی در هتل یا به اختصار VR یکی از بزرگترین روندهای نوظهور فناوری است که هر هتلداری اهمیت آن را باید درک کند. دنیای تجارت و کسب و کار به تدریج باید با فرصتهای مختلفی که در دنیا به وجود میآید سازگار شود و از آنها به نفع خود استفاده کند. برای کسانی که در صنعت هتلداری هستند، واقعیت مجازی از جذابیت خاصی برخوردار است، زیرا میتواند مشتریان بالقوه را به صورت دیجیتالی به هتل یا مقصد گردشگری بیاورد و زیباییها را به او نشان دهد.
در واقع واقعیت مجازی در هتل یکی از موثرترین ابزارهای مارکتینگ در هتل است. راه جذاب دیگر ویدئو مارکتینگ است که در مقاله مارکتینگ هتلها از راه ضبط ویدئو + 5 نکته اساسی میتوانید بیشتر درباره آن بخوانید.
واقعیت مجازی چیست؟
قبل از بررسی واقعیت مجازی در هتل لازم است این موضوع را تعریف کنیم. واقعیت مجازی یک فناوری رایانه ای است که با استفاده از تصاویر، صداها و احساسات فیزیکی به کاربران میکند تا احساس کنند از لحاظ جسمیدر یک دنیای دیگر حضور دارند. فناوری واقعیت مجازی معمولاً از هدستهای VR استفاده میکند و این تجهیزات کاربران را قادر میسازد تا به اطراف نگاه کنند و خود را در یک محیط دیجیتالی غرق کنند. مفهوم واقعیت مجازی از دهه 1930 به شکلی وجود داشته است، اما هدستهای واقعیت مجازی با کیفیت بالا فقط در دورههای اخیر به یک محصول اصلی مصرف کننده تبدیل شده اند.
چرا واقعیت مجازی در هتل و هتلداری اهمیت پیدا میکند؟
در حالی که بسیاری از کاربردهای واقعیت مجازی مدرن، مبتنی بر سرگرمی است، مشاغل به طور فزاینده ای از توانایی VR به عنوان ابزاری برای مارکتینگ استفاده میکنند. آنچه که در واقعیت مجازی در هتل اهمیت دارد نشان دادن ویژگیهای هتل و مقصد از این طریق و مارکتینگ برای آن است. در واقعیت مجازی در هتل، اطلاعات مهم به شکلی که واقعاً میتوانند تجربه شوند به مشتریان بالقوه رسانده شده و چندین حس را در این راه تحریک میکنند.
اجازه بدهید برای کاربرد واقعیت مجازی در هتل مثال بزنیم. مثلا یکی از ایدههای خلاقانه در طراحی هتل که پیشتر در سری مقالههای طراحی هتل آن را معرفی کرده ایم، ایجاد شخصیت برای اتاق در هتل است. به عنوان نمونه ممکن است شما اتاقی را رویال طراحی کنید، کف آن سنگ گرانقیمت، پردههایش مخملی، حمامش یک وان مسی و فرش آن ابریشمیباشد. گرچه برای مارکتینگ آن اتاق میتوانید از آن عکس بگیرید یا فیلم تهیه کنید اما امکان احساس آن در مسافر وجود ندارد. واقعیت مجازی در هتل اینجا به شما کمک میکند تا مخاطب شما با اطلاعات آن را شخصا تجربه کند.
واقعیت مجازی در هتل طور بالقوه به مشتریان امکان میدهد یک تفریح مجازی از یک اتاق تا کل هتل را در یک ملک تجربه کنند یا نگاهی به یکی از جاذبههای اطراف بیندازند. اساساً، واقعیت مجازی در هتل به صنعت هتلداری اجازه میدهد تا مسافران از نوع مارکتینگ “قبل از خرید”، هتل را امتحان کنند.
البته وقتی مسافران اتاق هتل را رزرو کرده باشد، کاربردهای عملی فناوری واقعیت مجازی در هتل متوقف نمیشود. در واقع، افرادی که در مدیریت هتلداری فعالیت میکنند میتوانند همچنان از VR برای ارائه اطلاعات استفاده کنند و به مشتریان اجازه دهند پس از ورود به هتل جاذبههای اطراف را تجربه کنند و این خود به تجربه هتل اضافه میشود. خصوصا اگر هتل شما در طراحی استراتژیهای مارکتینگ هتل قوی عمل کرده باشد، شما فرصتهای زیادی برای استفاده از واقعیت مجازی در هتل دارید.
بسیاری از شرکتهای جهانگردی و هتلداری از VR برای ارتقای محتوای وب سایت فعلی خود و همچنین تشویق بازدید کنندگان بالقوه وب سایت یا گردشگران برای تعامل با ارائه دهنده خدمات استفاده میکنند. اکنون تعدادی از هتلهای زنجیره ای دریافته اند که برای متفاوت بودن و استفاده کامل از وب سایت هتل به عنوان ابزاری برای مارکتینگ، فقط ارائه اطلاعات ساده کافی نیست.
هدف این است که مصرف کنندگان بالقوه از ویژگیهای خاص هتل بازدید کنند و از امکانات و مراکز فروش مختلف ارائه شده توسط صنعت هتلداری و گردشگری استفاده کنند. اگر نه چرا این موارد باید به عنوان بخشی از برندینگ هتل مطرح باشد و برای آنها هزینه شود؟
در ادامه بخوانید: کاربرد واقعیت مجازی در هتل