10 علامت شاخص معمارانه که طراحان هنگام طراحی در هتل به کار می‌گیرند.

هنگامی که حرف از طراحی در هتل می‌شود پای خوانایی فضا و علائم معمارانه برای هدایت مسافران پیش کشیده می‌شود. تجربه اولیه مهمانان هنگام اولین رویارویی با هتل، محوطه و سایر بخشهای آن، می‌تواند نمایانگر میزان موفقیت برندینگ و طراحی در هتل شما باشد. در این باره در سری مقالات برندینگ در هتل برای هتلداران بیشتر صحبت کرده‌ایم. هنگامی که مسافر پای خود را از هواپیما به زمین مقصد گردشگری خود می‌گذارد، با اضطراب، نگرانی و خستگی ناشی از پرواز همراه است. زمانی که به محدوده قرارگیری هتل شما در شهر نزدیک می‌شود، این وظیفه طراحی در هتل شماست که او را به اتاق خود هدایت کند. در ادامه مجموعه‌ای از اقداماتی را که برای دستیابی به این کیفیت در طراحی در هتل باید اتخاذ شود  فهرست کرده‌ایم.

طراحی در هتل

و اما علامت ها در طراحی در هتل 

  1. علائم برندینگ در هتل، جایی بیرون از ساختمان

آسمان محدوده علامت گذاری و نمایش اطلاعات برند در طراحی هتل شماست. نصب لوگو یا نشانه‌های برند در طراحی هتل در ارتفاع، یکی از راههایی است که به مسافران خسته، نوید می‌دهد که به مقصد رسیده‌اند. ساخت لوگو و نورپردازی آن با LED از ساده‌ترین روشهای این کار است. خلاق باشید و ببینید چه راههای دیگری برای جلب نظر مخاطب وجود دارد.

 

  1. علائم هدایت‌کننده به داخل هتل از محوطه

پس از آنکه مهمانان ساختمان هتل شما را از دیگران در محیط تفکیک کردند، نوبت آنست که نحوه طراحی در هتل و خارج آن، آنها را به داخل بفرستد. طیف گسترده‌ای از این نشانه‌ها برای محوطه‌های خارجی ساختمانها وجود دارد. همچنین نحوه طراحی هتل، در محوطه و لندسکیپ هم می‌تواند این نقش را به عهده بگیرد.

طراحی در هتل

 

  1. علائم هدایت کننده طراحی در داخل هتل

حالا دیگر مسافران شما وارد هتل شده و نیاز دارند خود را در آغوش گرم لابی هتل احساس کنند. لابی هتل به تنهایی این نقش را در طراحی در هتل ایفا نمی‌کند؛ رفتار کارمندان به خصوص بخش پذیرش هتل و تزئینات دیواری و محیطی لابی هتل هم در کیفیت این داستان موثر هستند. با اتخاذ نکات طراحی لابی در طراحی در هتل، شما به مهمان اطمینان می‌دهید که جایش امن است و می‌تواند خودش را برای مراقبت به شما بسپارد.

 

  1. خوانایی در راهروها و فضای داخلی در طراحی در هتل

مهمانان باید بتوانند پس از پذیرش، راهشان را به اتاقها پیدا کنند. علامتهای راه‌یابی موجب خوانایی فضا شده که به آنها احساس تسلط بر محیط می‌دهد. پژوهشها نشان می‌دهند با وجود این احساس در فضاها، افراد از آرامش ذهنی بیشتری برخوردارند. طراحی در هتل باید به گونه‌ای باشد که مهمانان بتوانند به راحتی به فضاهای مورد نیاز خود دست یابند، بدون آنکه خللی در توجه آنها به جذابیتهای ظریف طراحی داخلی در هتل وارد شود.

طراحی در هتل

 

  1. تفکیک کاربری‌های مخصوص طراحی در هتل

اگر طراحی در هتل شما پتانسیلهای خاصی دارد که پذیرای افرادی از سطح شهر است؛ مثل سالن چند منظوره، رستوران یا کافه، اتاق یا سالن جلسات؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم مسیر دستیابی به این بخشها را به خوبی شفاف کنید تا تداخلی در مسیر رفت و آمد مسافران که مخاطب اصلی کسب و کار شما هستند پیش نیاید. خلاق باشید؛ برای اینکار راههای زیادی وجود دارد.

 

  1. نهایت استفاده از متریال شیشه در طراحی هتل

شیشه یکی از متریالهای محبوب طراحان برای طراحی در هتل است؛ زیرا همچنان که کاربرد عملکردی دارد و فضاها را از یکدیگر تفکیک کرده و حریم خصوصی ایجاد می‌کند، قابلیتهایی هم در زیبایی شناسی دارد. شیشه ها می‌توانند مات باشند یا با سندبلاست لوگوی هتل شما را در همه جای آن به نمایش بگذارند. شیشه‌ها انواع مختلفی در میزان نور عبوری و ضخامت دارند که می‌تواند در تفکیک عرصه‌ها در طراحی در هتل بسیار به کار آید.

طراحی در هتل

 

  1. بهره گیری از هنر گرافیک و چاپ

گرافیکهای محیطی جذاب و پرانرژی کیفیتی دارند که بی اندازه بر تجربه مهمانان موثر است. مهم نیست شما چگونه هتلی باشید؛ از چاپهای کاغذ دیواری و نقاشی گرفته تا دیزاین عناصر پارچه‌ای مثل مبل و پرده، همه می‌توانند ابزاری برای طراحی در هتل باشند جهت دستیابی به هدف ایجاد خوانایی در هتل.

 

  1. طراحی ورودی اتاق

راز اتاقهای تاثیرگذار در سادگی آنهاست. موتزارت می‌گوید نبوغ در سادگی است. درحالی که راهروی اتاقها مسیر تردد همگان و فضایی عمومی است، اتاقها خصوصی‌ترین بخشهای طراحی در هتل ها هستند. ورودی اتاقها مرز بین این دو کیفیت فضایی است. متریالهای زیادی برای نمایش کیفیت دلخواه شما برای طراحی در هتل وجود دارد؛ فلزات، چوب، شیشه، آکریلیک و الی آخر.

طراحی در هتل

 

  1. علائم خطر در طراحی هتل

علائم مربوط به آتش سوزی و پله‌های فرار از این دست علائم هستند. از آنجایی که افراد در سفر کمتر به خطرات احتمالی فکر می‌کنند و راهروها جایی است که تعداد درهای زیادی در آن باز و بسته می‌شوند؛ این علائم در طراحی در هتل باید به گونه‌ای قرار گیرند که در صورت اضطرار به خوبی قابل مشاهده باشند.

 

10. هنر در طراحی هتل

هیچ قانون به خصوصی وجود ندارد که بگوید دیوار هتلها باید چگونه باشند. برای ایجاد پویایی و خلاقیت در طراحی در هتل، دیوارها، سقفها و کف را عناصری زنده ببینید که می‌توانند با افراد صحبت کنند. این عناصر می‌توانند الهام بخش باشند و در مخاطب انگیزه حرکت برای بازدید از بخشهای مختلف هتل ایجاد کنند.

سایر مقالات طراحی هتل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.