بوتیک هتل
بلاگرها اخیرا از نوعی هتل به نام بوتیک هتل، در بلاگینگ و تولید محتوای خود در فضای مجازی استفاده میکنند. شما به عنوان یک سرمایهگذار برای ورود به این عرصه لازم است با ویژگی بوتیک هتل ها آشنا باشید. همانطور که در مقاله بوتیک هتل چیست؟ و چه تفاوتی با هتل های معمول دارد؟ گفته شد، هیچ تعریف به خصوصی از بوتیک هتل ها وجود ندارد. فقط با کنار هم قرار دادن آنها میتوان برخی المان ها را که در همه آنها مشترک هستند مشاهده کرد. در ادامه سعی میکنیم ویژگی بوتیک هتل ها را فهرست کنیم.
ویژگی بویتک هتل ها
اولین ویژگی بوتیک هتل، از نظر مساحت و تعداد اتاق است. تعداد اتاقها از 200 تا تجاوز نمیکند و کمتر از 20 اتاق هم نیست.
شخصیت قوی دارد.
دیگر ویژگی بوتیک هتل این است که سعی میکند اقتدار یک هتل 5 ستاره و صمیمت یک مهمانخانه را تواما داشته باشد. فارغ از اینکه در چه سبک طراحی ساخته میشود، میتواند هویتی مستقل از دیگر هتلها داشته باشد.
ویژگی بوتیک هتل این است که چه تحت برند هتلسازی بوتیک چه به طور مستقل ساخته شود، از دیگر هتلها متمایز است.
دکوراسیون مدرن اما کمی دمدمی دارد. این ویژگی بوتیک هتل ایجادکننده وجه تمایز آن بین دیگر بوتیک هتل ها است.
طراحی و ویژگی بوتیک هتل بر اساس استفاده از سناریو در طراحی، ایجاد سکانسهای تماشایی، استفاده از رنگ های تند، پررنگ و هیجان آور است. هرچه هست باعث خستگی مهمانان نمیشود.
سورپرایز میکند. یک ویژگی بوتیک هتل همواره مورد توجه توریستها از سراسر دنیاست. ایجاد شگفتی در مهمان ها با راهحلهای ساده اما غیر قابل پیشبینی. یک پوست خز طبیعی پای شومینه، پذیرایی با شکلاتهای گرم و قلبی خانگی یا کارت ویزیتهای موقت به آدرس هتل برای مسافران تجاری.
عطر و بوی سنت میدهد. چه یک بوتیک هتل در مرکز شهر باشد چه در یک منطقه روستایی، باید اصلیترین ویژگی بوتیک هتل ها را به دوش بکشد؛ ارتباط با فرهنگ، تاریخ و گذشته. مهم است مهمانان با حضور در بوتیک هتل، حس آرامش بودن در خانه را تجربه کنند. این کار به واسطه غذاهای محلی، پوشش سنتی یا استفاده از راهکارهای سنتی که مدرن شده است انجام میگیرد.
روی غذا و نوشیدنی محلی متمرکز است. شاید هر کسی بداند میرزا قاسمی خوشمزه را باید در شمال ایران پیدا کرد، اما همیشه یک یا دو رستوران در شهر، پاتوق اصلی گردشگران هستند. دیگر ویژگی بوتیک هتل این است که مسافران را به بهانه یک وعده غذا، یک نوشیدنی بهاری یا یک دمنوش مخصوص به داخل می آورد.
دارای اتمسفری صمیمی است. لابی بوتیک هتل ها به علت فضای کمتر ساخت و ساز کوچکتر از سایر انواع هتل است. همچنین استفاده از رنگهای تیره و گرم در طراحی، یک ویژگی بوتیک هتل هاست. بنابراین لابی این هتلها داری فضایی صمیمی و خودمانی است؛ درست مثل نشیمن یک خانه.
ارائه دهنده خدمات شخصی است. در حالی که دیگر انواع هتلها خدماتی را برای عموم تدارک میبینند، ویژگی بوتیک هتل ها این است که برای مهمانان مختلف دست بازتری دارند. از تغییر دکوراسیون یک اتاق خاص تا پخت غذایی که آنها مایل به امتحان آن هستند.
از نهایت فناوری بهرهمند است. با اینکه بوتیک هتل ها باید یادآور فرهنگ و سنتها باشند اما دلیلی وجود ندارد که هوشمندی در آنها دیده نشود. پس یک نکته مهم در ویژگی بوتیک هتل، استفاده به جا و مناسب از فناوری در طراحی و استفاده از اتاق ها است.
سخن آخر درباره بوتیک هتل ها
کشور ایران به علت برخورداری از فرهنگی غنی و تاریخی پر فراز و نشیب، امکان خوبی را برای ورود به این عرصه در صنعت هتلداری و گردشگرای دارد. فقط ویژگی بوتیک هتل همان است. چه در مرکز ایران که شهرهای اصفهان، کاشان، یزد و کرمان با اقلیم گرم و خشک میزبان مهمانان هستند چه در جنوب ایران با روحیه گرم و شاد خود در حاشیه خلیج فارس؛ مثل بوشهر و هرمزگان. هر گوشه این سرزمین پتانسیلی به خصوص دارد که موجی از سود را عاید سرمایهگذاران هوشمند میکند. در مقاله بهترین بوتیک های ایران را بشناسیم به معرفی برخی از این پروژهها میپردازیم.