14+1 راه محبوب افزایش درآمد هتل ها (بخش آخر)
در بخش دوم این مقاله شما را با برخی راههای افزایش درآمد هتل آشنا کردیم. از جمله اهمیت برندینگ در هتل، سیاستهای مدیریتی و تقسیمبندی اتاقها. تا انتهای این مقاله 5 راه دیگر به آنچه تاکنون گفتهایم اضافه میشود. امیدواریم در انتهای این مقاله با آگاهی بر این 15 نکته شما بتوانید در مورد چگونگی افزایش درآمد هتل بهترین برنامهریزی را تعیین و اجرا کنید. اجرای برخی از آنها نسبتاً آسان است در حالی که ممکن است زمان بیشتری برای برخی دیگر نیاز باشد. با این حال در دراز مدت ثابت شده است که همه تلاشهای سرمایهگذاری شده در این راه، نتیجه خود را پس میدهند و برای افزایش درآمد هتل شما تضمین شده هستند.
-
از بستر مجازی و شبکههای اجتماعی تا حد امکان استفاده کنید.
هر چقدر درباره اهمیت فضای دیجیتال در رونق مارکتینگ هتل و تاثیر آن در افزایش درآمد هتل بگوییم باز هم کم گفتهایم. به عبارتی میتوان گفت بیشک یکی از مهمترین اقدامات در این راه، ورود به عرصه های دیجیتال است. اگر بخواهیم اندکی درباره مارکتینگ در هتل برای شما حرف بزنیم لازم است از اهمیت انتخاب شبکه مناسب سخن برانیم.
فارغ از اینکه مردم از چه نرمافزاری بیشترین استفاده را میکنند شما باید بدانید مسافران ارزشمند و سودآور شما در کدام شبکهها هستند. به عنوان مثال مسافران تجاری غالبا از برنامه لینکداین استفاده میکنند تا اینستاگرام؛ به این ترتیب میتوان گفت تبلیغ برای آنها دراینستاگرام کار بیهوده ای به شمار میرود. قدم بعدی اتخاذ یک برنامه محتواگذاری مرتب و منسجم متشکل از انواع مختلف محتوا نظیر عکس، ویدئو یا صوت است. مکانیزم شبکههای مجازی در اعتبار بخشی به کسب و کارها این چنین است که باید نظم محتواگذاری شما را مشاهده شود، در غیر این صورت اقدامات شما اعتباری نخواهند گرفت و پروژه افزایش درآمد هتل شما از این راه شکست خواهد خورد.
مارکتینگ در هتل اما و اگر های بسیاری دارد. به شما پیشنهاد میکنیم اگر در این باره کنجکاو هستید یا دنبال راههای موثر بیشتری میگردید سری به مقاله راههای مارکتینگ برای افزایش درآمد هتل بزنید.
-
استفاده از فضاهای بدون استفاده در هتل، برای افزایش درآمد آن
در بسیاری از هتلها، لابی فضایی است که میتواند با اندکی تغییر تبدیل به یکی از پاتوقهای جوانان شهر در ساعات مختلف شود. این راه یکی از معمولترین راهها برای افزایش درآمد هتل به شمار میرود. بررسی کنید آیا در هتل خود امکان ایجاد فضایی نظیر اتاق جلسات یا فضای کار اشتراکی وجود دارد یا خیر. مثلا وجود یک اتاق جلسه مناسب در هتل به مسافران تجاری این امکان را میدهد که تیم تجاری خود را در هتل شما مستقر کنند؛ از طرف دیگر این کار راه ویژه افزایش درآمد هتل شما هم محسوب خواهد شد.
-
روش بازاریابی گوشه برای افزایش درآمد هتل
یک راه به خصوص برای افزایش درآمد هتل که نزد سرمایه داران کلان بسیار محبوب است، انحصاری کردن خدمات هتل است. شایع ترین آن، ایجاد اختلاف بین آن هتل و دیگری در سطح لوکس بودن آن است. ارائه خدمات گران و ویژه در هتل، مخاطب مخصوص آن هتل را به آن جذب میکند. بازاریابی گوشه درباره انتخاب فقط یک دسته از مخاطبان برای افزایش درآمد هتل است. به عنوان مثال هتل برای خانمها، هتل برای مسافران تجاری و هتل برای حیوانات خانگی از این دست هستند.
-
از رقبای خود غافل نشوید.
همیشه رقیبان خود در صنعت هتلداری را ردیابی کنید. یک روش معمول برای انجام این کار، محک زدن آنان است. این کار به شما امکان میدهد تا قیمتگذاری خود را با توجه به قیمت، سطح خدمات، مکانها و کانالهای توزیع آنها تجزیه و تحلیل کنید. با این حال همواره در این راه خطاهایی وجود دارد. مانند آگاهی هتل رقیب از این جریان و سعی در گمراهی شما. در این صورت برنامه افزایش درآمد هتل با کاهش آن روبرو میشود که البته تشخیص آن به عهده مدیریت هتل است. اما در نهایت اینکه بدانید رقبای شما چه کارهایی برای افزایش درآمد هتل خود میکنند بی ثمر نخواهد بود.
آخرین و مهمترین راه برای افزایش درآمد هتل
آنچه که تا اینجا از این 3 مقاله درباره افزایش درآمد هتل دریافت کردهایم نشاندهنده عمق و اهمیت این مساله در مدیریت هتل است. به همین علت آخرین و مهمترین عاملی که در افزایش درآمد هتل نقش دارد را مدیریت هتل میدانیم. مدیریت هتل شامل یادگیری تکنیکهای مدیریتی است که برای مدیریت هتل، بازاریابی، خانه داری، نگهداری، پذیرایی و غیره قابل استفاده است. مدیریت هتل بر صنعت هتلداری و عملکرد آن متمرکز است و هدایتکننده هر اقدام دیگری در راستای افزایش درآمد هتل است. به سبب اهمیت این موضوع، در مقاله مدیریت هتل، تعریف، وظایف، مهارت ها و آینده آن صحبت در این باره را ادامه داده ایم.