3 قدم حیاتی در پروژه بازسازی هتلها
پروژه بازسازی هتلهای موجود روندی چند مرحلهای و چالشبرانگیز است که نیاز به سرمایهگذاری و زمان قابل توجهی از هتلدار دارد. با این حال، فرآیندی است خلاقانه و لذتبخش. این یک باززندهسازی است که نه تنها فعالیت روزمره کسب و کار هتل را احیا میکند بلکه سود قابل توجهی نیز به همراه خواهد داشت.
معمولا آنچه که پروژه بازسازی هتلها را به موفقیت تبدیل نمیکند فقدان یک برنامه یکپارچه با اقدامات مشخص است که هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی میکند. بنابراین یک هتلدار هنگام سفارش پروژه بازسازی خود باید چه مراحلی را به چه ترتیبی دنبال کند؟
این مقاله چهار مرحله مهم در پروژه بازسازی هتل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نکات هوشمندانهای را در اختیار شما قرار میدهد تا به کمک آن از سرمایه خود بیشترین بهره را ببرید.
گام اول در پروژه بازسازی هتل : طراحی بر مبنای رضایت مهمان
معمولاً اولین علتی که هتلدار را وادار به اجرای پروژه بازسازی هتل میکند انگیزه زیبایی شناختی دارد. اما اغلب به علت نگاه زیباشناسانه به پروژه بازسازی هتل، مسائل فنی و عملکردی از چشم جا میماند. قبل از تغییر طراحی موجود باید به این سوال پاسخ داد که طراحی موجود تا چه اندازه به رضایت مهمانان کمک میکند؟ نقاط ضعف و نقاط قوت موجود در طراحی هتل در هر بخش چه مواردی هستند؟
در فاز مطالعاتی پروژه بازسازی هتلها، مطالعه عمیق جنبههای عملکردی هتل بسیار مهم است. به عنوان مثال جریان کارکنان میتواند به طور قابل توجهی بر احساس و عملکرد فضاهای هتل تأثیر بگذارد. هدف از نوسازی، جدا از تجدید زیبایی، افزایش سهولت خدمات است. شناسایی گرههایی که ارائه خدمات هتل را با تعویق رو به رو میکنند در این فاز ضورت میگیرد.
گام دوم در پروژه بازسازی هتل : مشخص کردن امکانات و فرصتها
یک مدیر هتل موفق میداند اجرای پروژه بازسازی هتل فرصتی بی نظیر برای ملک اوست تا در اقیانوس پررقابت صنعت هتلداری، یکه و ممتاز شود. در این قسمت، میباسیت آنچه را که به هتل، هویت میدهد شناسایی و در بازسازی آن پیاده کرد. این وظیفه مهم به دوش تیم معماری بازسازی هتل است که با دانش و تجربه خود داستان مخصوص هتل را برای مهمانانش بازگو کنند.
بافتی که هتل در آن قرار گرفته، سابقه زیست آن بین مردم و خدمت خاصی که ارائه میدهد همه میتوانند نقطه درگیری ذهن مخاطبان برای برندینگ هتل باشند. به عنوان مثال ما ایرانیان میتوایم رفتار مهماننوازانه خود را با روایتی از تزئینات، متریالها و طراحی سکانسهای معمارانه به گوش مهمانان خود برسانیم. این اقدام تنها هنگام اجرای پروژه های بازسازی برای هتل ها قابل انجام است.
گام سوم در پروژه بازسازی هتل : برنامه ریزی با توجه به بودجه، نیازمندی ها و روند ساخت
تعیین بودجه تاثیرگذارترین بخش پروژه بازسازی هتل در موفقیت آن است زیرا در کل روند اجرا نقش دارد. هنگامی که دفتر معماری از ابتدا از بودجه کلی بازسازی هتل آگاهی داشتهباشد، مدیریت پروژه بازسازی هتل شکل بهتری به خود میگیرد. همچنین بودجه بازسازی را به قسمتهایی اختصاص میدهد که هم مفهوم هتل و هم امکانات آن را تقویت کند و منجر به افزایش سود شود.
از طرف دیگر با آگاهی بر بودجه بازسازی هتل می توان با تأمین کنندگان مواد و مبلمان مذاکره بهتری انجام داد ، زیرا “سقف” سرمایه گذاریها مشخص است. از آنجا که اکثر طراحیها در پروژه بازسازی هتل سفارشی ساخته میشوند ، داشتن بودجه مناسب میتواند به ما در رسیدن به تحویلهایی دقیق که به طور قابل توجهی بر اتمام پروژه تأثیر میگذارد، کمک کند.
مرحله آخر در پروژه بازسازی هتل : انتخاب تیم اجرایی معماری
همه هتلدارها در زمان و دردسر صرفه جویی میکنند. ضرب المثل “سپردن کار به کاردان” همواره در همه اعصار مورد نظر صاحبین کسب و کار بودهاست. در پروژه بازسازی هتل، مدت زمان تحویل و اتمام پروژه با کیفیت مشخص در زمان تعیین شده حرف اول را میزند. چرا که هتلها هنگام زمان نوسازی مجبور به تعطیل کل یا بخشهایی از مجموعه خود هستند.
برخورداری شرکت هتلیدز از تامینکنندگان انحصاری این امکان را فراهم میکند که سفارشها با حداقل هدررفت زمان آماده شوند. از طرفی به علت قراردادهای بسته شده بین شرکت معماری ما و تولیدکنندگان، بودجه کمتری در این زمینه صرف شده و برای بخشهای دیگر پروژه بازسازی هتل ذخیره میشود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازسازی هتل با مشاوران ما به شماره 02143913000 تماس بگیرید.