10 روند در حال تکامل در هتلداری در کرونا و خدمات جدید در هتل
امروز میخواهیم درباره آخرین روندهای صنعت هتلداری صحبت کنیم. پس باید این چنین سوال کنیم که خدمات جدید در هتل چیست؟ خوب، ناگفته نماند که شیوع ویروس کرونا و اقدامات ایمنی ناشی از آن تأثیر مهمیدر صنعت هتلداری در طول سال 2020 داشته است و بدون شک تا سال 2021 و پس از آن نیز سرایت خواهد کرد. برخی از خدمات جدید در هتلها در این وضعیت خارق العاده، تلاش برای جلب نظر مشتریان در واحدهای غذا و نوشیدنی است. همچنین اطمینان مسافران از اینکه تعطیلات و لذت بردن از اقامت در هتل بی خطر است.
روندهای موجود صنعت هتلداری را تسریع و تغییرات پایداری را ایجاد کرده است. در همین حال، با تکامل در سطح جامعه معیارهای جدیدی برای شرکتهای هتلداری تعیین شده است؛ از جمله تغییر ارزشها پس از حادترین مرحله همه گیری و افزایش آگاهی مصرف کننده از خدمات پایدار و هدفمند. تیم هتلیدز در این مقاله برای شما 10 روند در حال تکامل در هتلداری در کرونا و خدمات جدید در هتل را بیان کرده است.
خدمات جدید در هتل
-
تردد بدون تماس
شاید به خاطر داشته باشید که “تجربیات دیجیتالی شدن مهمان” در فهرست داغ خدمات جدید در هتل در سال گذشته نشان داده شده. نیازی به گفتن نیست که گرایش به خدمات دیجیتالی و بدون تماس در سال 2020 شتاب تازه ای یافته است. به طور سنتی به دلیل استفاده گسترده تر از گزینههای همره با فناوری، مانند چک کردن تلفن همراه، پرداختهای بدون تماس، کنترل صدا و بیومتریک، خدمات جدید در هتل روز به روز بیشتر میشود.
بیشتر بخوانید: موارد جدید تکنولوژی در هتل
به گفته متخصصان، مشتریانی که عادت کرده اند قفل تلفنهای هوشمند و لپ تاپهای خود را با استفاده از تشخیص چهره و اثر انگشت باز کنند، به زودی در دسترسی به اتاقهای هتل خود نیز از همان راحتی برخوردار خواهند شد. متأسفانه برای موسساتی که به دنبال استقبال از آنها هستند، نصب و نگهداری آنها ممکن است هزینه بر باشد. اگر میخواهید جلوتر از این منحنی رشد در خدمات جدید در هتل بمانید، توصیه میکنیم عمیق شوید و سرمایه گذاری کنید.
-
اقامتگاه
در تضاد کامل با آمار گردشگری در سال اول کرونا و با توجه به محدودیتهای سفر در آن، امسال رونق گردشگری جهانی باعث افزایش اقامت شده است. برخی از مسافران ممکن است به دلایل زیست محیطی یا بودجه، گردشگری در کشور خود یا مقاصد نزدیک را انتخاب کنند. چرا که امسال شاهد افزایش چشمگیر تعطیلات در مقیاس کوچک گردشگری بوده ایم. افزایش محتوای آنلاین که وعدههایی نظیر “اقامتگاه با بالکن رو به چشم انداز” یا “باغ و باغچه ای برای خانواده” را میدهد، از جمله خدمات جدید در هتل در عصر کنونی است.
-
رستوران و آشپزخانه هتل
قرنطینه گسترده کرونا، برنامهها و سیاستهای رو به رشد کار و مراقبت از کودکان کار باعث شده که امسال خدمات تحویل اهمیت بیشتری از سرویس در محل پیدا کند. همانطور که افراد در خانههای خود دیگر به سفارش صرف غذا از یک یا چند رستوران محلی بسنده نمیکنند، در اقامت در سفر هم انتظاری از خدمات جدید در هتل دارند؛ چیزی بیشتر از یک صبحانه معمولی و صرف در اتاق یا الگوهای مشابه در رستوران هتل. اکنون کیفیت خدمات و تنوع آن از کیفیت موضوع خدمات مهمتر است. طعم بی نظیر غذا اگر چه لازم است اما کافی نیست.
بیشتر بخوانید: 8 نکته طلایی در طراحی اتاق هتل 5 ستاره
-
اتوماسیون و فناوری
این دسته از خدمات جدید در هتل مربوط به اتوماسیون و فرایندها با استفاده از اقسام تکنولوژی در هتل است. کاهش زمان انتظار مسافران هنگام چک این و چک اوت، پاسخ به سوالات عمومیو پایه مسافران، پردازش اطلاعات و دادههای مهمانان و بررسی وضعیت عمومیهتل در پیش پا افتاده ترین اقدامات استفاده از ربات در هتل به عنوان خدمات جدید در هتل است. همچنین آمارها نشان داده است که استفاده از چت باتهای مجهز به هوش مصنوعی، درصد رضایت مشتریان را در مواجهه با کووید 19 افزایش داده است.
ناگفته نماند که استفاده از سیستمهای مدیریتی در هتل، اکنون از جمله خدمات جدید در هتل به حساب نمیآید؛ چرا که از ضروریات امر خطیر مدیریت هتل است. برای نظارت و بهینه سازی درآمدها، روابط با مشتریان، داراییها، تجزیه، تحلیل و پیش بینی موارد متعدد و هر چیز دیگری بایستی حداکثر بهره را از این سیستمها به عمل آورد.
همه مقالات مربوط به شبکههای اجتماعی در هتل