4  مورد از آخرین تکنولوژی ها در هتلداری

پیش تر در مقاله تکنولوژی‌های جدید در هتل که هر هتلداری باید بشناسد، با برخی از آخرین تکنولوژی ها در هتلداری آشنا شدیم؛ از جمله کنترل اتاق با اینترنت و هوش مصنوعی، سامانه‌های رزرو آنلاین و واقعیت مجازی. در این مقاله قصد داریم برخی دیگر از آخرین تکنولوژی ها در هتلداری را معرفی کنیم. استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های روز در هتلداری منافع زیادی به همراه دارد. شایستگی مدیریت بارزترین آن است. پس از آن ایمنی، امنیت، صرفه جویی، بهره مندی و سادگی همه از مزایای استفاده از تکنولوژی ها در هتلداری هستند.

 

تکنولوژی ها در هتلداری

  1. آخرین تکنولوژی ها در هتلداری: چت بات

چت بات ها و ابزار‌های آنلاین در بسیاری از وب سایت ها، وسیله ای استاندارد هستند برای حیات بخشی به استراتژی مدرن مارکتینگ هتل ها. احتمالا شما تا کنون با انواع چت بات در تلگرام آشنا شده اید. انواع چت بات اکنون در فیسبوک و واتساپ هم رایج شده است. مهمترین مزیت استفاده از چت بات به عنوان یکی از آخرین تکنولوژی ها در هتلداری، توانایی ارائه پاسخ سریع به مشتریان در تمام ساعات روز است.

برخی از چت ربات ها ‌می‌توانند برای برقراری ارتباط به زبان‌های مختلف نیز پیکربندی شوند و تجربه پشتیبانی جامع تری از مشتری را ارائه دهند. اهمیت چت ربات ها در پی COVID نیز افزایش یافته است‌، زیرا مشتریان معمولاً در مورد خط مشی ها و رویه‌های ایمنی، سلامتو بهداشت، سوالات مه‌می‌‌می‌کنند و این معمولاً توسط چت بات ها پاسخ داده ‌می‌شود. هتل‌های بین المللی و هتل‌های 4 و 5 ستاره به وضوح اهمیت این موضوع را به عنوان آخرین تکنولوژی ها در هتلداری درک ‌می‌کنند.

 

  1. هوش مصنوعی (AI)

‌می‌توان ادعا کرد که هوش مصنوعی نمایانگر عمیق ترین نمونه از چگونگی پیشرفت فناوری هتل و به عنوان یکی از اصلی ترین تکنولوژی ها در هتلداری است. این امر به دلیل کمبود این واقعیت است که وجود آن را ‌می‌توان در اکثر سیستم‌های ذکر شده در بالا مشاهده کرد. هدف نهایی هوش مصنوعی این است که تجربه بی نظیر و روان تری را در طول اقامت به میهمانان ارائه دهد. روش‌های مختلفی وجود دارد که ‌می‌تواند این کار را انجام دهد:

 

  • جمع بندی و تفسیر داده‌های مهمان
  • نقشه برداری و شناسایی ترجیحات کاربر برای ایجاد یک پکیج اقامتی سفارشی
  • تکنیک‌های مارکتینگ هدفمند و موثرتر
  • توانایی تعیین پیشگیرانه کارآیی یک کمپین تبلیغاتی
  • شخصی سازی کل تجربه مهمان

هوش مصنوعی نقشی عمیق در فناوری هتلداری ایفا ‌می‌کند و این روش اخیراً به عنوان یکی از تکنولوژی ها در هتلداری استفاده شده است.

 

تکنولوژی ها در هتلداری

  1. جستجوهای صوتی یکی دیگر از موارد تکنولوژی ها در هتلداری

ظهور جستجوی صوتی در ابزارهای خانگی نشان داده است که مکانیزم‌های جستجوهای صوتی تغییراتی اساسی در طی چند سال گذشته داشته اند. اکنون در یک جستجو نه تنها پاسخ‌های دقیق تری ارائه ‌می‌شود‌، بلکه استفاده از این سیستم ها به عنوان وسیله ای برای تقویت تکنولوژی ها در هتلداری بسیار آسان تر است. هم اکنون میهمانان ‌می‌توانند با استفاده از برنامه‌های اختصاصی فعال شده با صدا‌، اقدام به رزرو کرده یا بلافاصله با مسئولان هتل تماس بگیرند. قطعاً فناوری صوتی قرار است جایگزین گزینه‌های سنتی تر مانند شماره تلفن ثابت شود. از این رو آن را یکی از کاربردی ترین ابزار‌های در تکنولوژی ها در هتلداری ‌می‌شناسند.

 

  1. ورود با تلفن همراه به عنوان آخرین ابزار در تکنولوژی ها در هتلداری

اکنون به جرات کسی را نمیتوان یافت که بدون تلفن همراه بتوانید در این دنیای مدرن زندگی کند. طی چند سال اخیر اغلب کارهای ما از راه تلفن همراه صورت ‌می‌گیرد؛ پرداخت قبوض،  جابجایی پول، شارژ انواع اعتبارها، خرید بلیط و الی آخر. حتی در سالهای اخیر، فرایندهای خرید در همه اقسام هم از طریق اپلیکیشن ها و سایتهای فروشگاهی انجام ‌می‌شود. بنابراین میتوان نتیجه گرفت فرایند چک این، تسویه و خروج از هتل هم باید از این داستان پیروی کند. ضمن اینکه با استفاده از تکنولوژی ها در هتلداری، زمان انتظار مسافر کاهش پیدا کرده و راحتی افزایش ‌می‌یابد.

تکنولوژی ها در هتلداری

در آخر

به نظر ‌می‌رسد که فناوری “هوشمند” به جزئی جدا نشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. اهمیت آخرین تکنولوژی‌های در هتلداری در این حوزه گسترده است؛ خدمات پرداخت خودکار‌، تنظیمات محیطی سفارشی در هر اتاق‌، استفاده از اینترنت اشیا و پیوند داده‌های بی سیم.  اکنون همه چیز عادی شده است. هدف نهایی ارائه یک تجربه کاملاً سفارشی به میهمانان است. این به تقویت هویت برندینگ هتل مورد نظر کمک ‌می‌کند و در نتیجه احتمال بازگشت مهمانان در آینده بیشتر است. به چنین هتل‌هایی هتل هوشمند گفته ‌می‌شود که در مقاله هتل هوشمند، پلی به آینده آن را معرفی کرده ایم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.