4 ویژگی بیزینس هتل های موفق

همانطور که در مقاله الفبای آشنایی با بیزینس هتل ها توضیح دادیم، بیزینس هتل ها درباره ارائه خدمات به مسافرانی هستند که به قصد تجارت و کسب و کار در سفر هستند. بیایید فرض کنیم شما همان مسافری هستید که برای راه اندازی یا بازسازی هتل در یک شهر دیگر مستقر شده‌اید. در طول اقامت خود از هتلی که خود را یک بیزینس هتل می‌داند چه انتظاراتی دارید؟ چه مواردی باید با هتلهای معمول فرق داشته باشند تا شما آن را در ذهن خود با عنوان بیزینس هتل به یاد آورید؟

در این مقاله به برخی از موارد ضروری در پیکره بیزینس هتل ها اشاره شده‌ است و آنچه که مربوط به طراحی اتاق در بیزنس هتل است در مقاله دیگری توضیح داده خواهدشد.

بیزینس هتل

  1. یک دفتر کار رسمی در بیزینس هتل

با اینکه مسافران در بیزینس هتل به قصد تجارت و کار سفر می‌کنند و از این موضوع آگاهند، ترجیحشان این است که در اتاق خود، امور کاری خود را انجام ندهند. این مساله را هنگام طراحی بیزینس هتل با تیم معماری مطرح کنید. به عنوان مثال ما در تیم “هتلیدز” بخشی از هتل را به طراحی فضای اداری رسمی در بیزنس هتل اختصاص می‌دهیم.

در این بخشها هر آنچه که در دفتر کار اداری وجود دارد به اختصار قرار داده می‌شود: میز و صندلی اداری، دستگاههای رایانه، پرینتر، اسکنر و کپی، تلفن و دورنما، دسترسی پر سرعت به اینترنت و از همه مهمتر اتمسفری که افراد برای انجام امور محوله به آن احتیاج دارند. به یاد داشته باشید از آنجایی که این هتل، یک بیزینس هتل است، این مرکز باید 24 ساعته برای خدمت رسانی آماده باشد.

 

  1. طراحی یک مرکز تناسب اندام در بیزینس هتل

همه از نقش و اهمیت ورزش و تحرک در سلامتی آگاه هستیم. این مساله به خصوص برای افرادی که در سفر هستند بیشتر ضروری به نظر می‌رسد چرا که عادات و روتین ها، اغلب در طول سفر به هم می‌ریزند. ذهن و جسم سالم راهی مطمئن برای کاهش استرس در طول زندگی است. برای مسافران بیزینس هتل ها این امر حیاتی سبب می‌شود بخواهند جایی را برای ارتقای وضعیت جسمی و ذهنی خود داشته باشند.

بنابراین طراحی بخشی از بیزینس هتل برای ارائه خدمات سلامتی و ورزشی از بهترین استراتژیهایی است که به موفقیت بیزنس هتل ختم می‌شود. بی شک شما در حال راه اندازی باشگاه نیستید، بنابراین یک فضای برخوردار از چند دستگاه مادر در بدنسازی، دمبلها، اسباب ورزشهای کششی و هوازی، و در نهایت یک استخر به همراه سونا می‌تواند کافی باشد.

 

  1. تیم ارائه خدمات جانبی در بیزنس هتل

آنچه که مسافران تجاری در طول اقامت در بیزینس هتل ها به آن احتیاج دارند یک برنامه‌ریزی منسجم و منظم برای به کمال انجام دادن امور محوله و سپس ترک هتل است. در این مدت آنها به هماهنگی و پیگیریهای مختلفی نیازمندند که هر کدام می‌تواند بخش زیادی از وقت آنها را به خود اختصاص دهد. از رزرو ماشین و رستوران، تا خرید بلیط نمایشهایی که می‌تواند نظر طرف قراردادشان را برای امضای نهایی جلب کند! در نظرگیری تیمی از کارمندان متخصص در این زمینه در افزایش رضایت مشتریان هنگام اقامت و درنتیجه در برندینگ بیزنس هتل شما بسیار موثر است.

بیزینس هتل

  1. طراحی دفاتر کار مشترک در بیزنس هتل

کسب و کار تجارت درباره شبکه‌سازی است. برای تاجران بسیار خوشایند است که بتوانند در دفاتر کار خود با افراد مختلف آشنا شده و رابطه‌ای بر مبنای گسترش فرصتها در کسب و کار با آنها ایجاد کنند؛ چرا که به واسطه شبکه‌سازی قادر به خلق ایده‌های جدید خواهند بود. از طرفی لابی بیزینس هتل یکی از فضاهایی است که می‌تواند این خدمت را به مسافران ارائه دهد؛ اما در لابی هتل تنها یک عرصه فضایی وجود دارد و کیفیت فضایی در زیرعرصه‌های آن، مشابه لابی است. کارشناسان تیم “هتلیدز” یک عرصه مجزا با ویژگیهای یک دفتر کار را برای بیزینس هتل ها پیشنهاد می‌کنند. تفاوت این مورد با دفتر کار رسمی که در نکته اول اشاره شد در میزان صمیمیت، راحتی و مرزهای قلمرویی فضا به واسطه نوع متفاوت متریال، مبلمان، رنگ روشنایی است.

 

تا اینجا برخی مواردی که از الزامات بیزنس هتل ها محسوب می‌شوند را برای شما برشماردیم. از آنجایی که وجود اتاق جلسات در مقیاس کوچک و بزرگ، سالن اجتماعات و همایش از الزامات بیزینس هتل هاست، به اشاره آنها کفایت می‌کنیم. اما آنچه که از ضروریات بیزینس هتل ها درباره طراحی اتاق آن است را می‌توانید در مقاله هتلداران باید چه امکاناتی را در اختیار مسافران تجاری قرار بدهند؟ مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.