مارکتینگ هتل ها از راه ضبط ویدئو + 5 نکته اساسی
جای هیچ شکی نیست که فیلمها ابزار قدرتمند و انکارناپذیری برای مارکتینگ هتل ها هستند؛ خصوصا اگر پای صنعت گردشگری و هتلداری وسط باشد. فیلمها قدرتی در جذب و جلب توجه مخاطب دارند که متنها به هیچ عنوان ندارند. جای تعجب نیست که ویدئو مارکتینگ، اینترنت را غافلگیر کرده است. ویدئوها ابزار بسیار سودمندی در مارکتینگ هتل ها هستند که میتوانند به ارتقای خدمات هتل و افزایش ارتباط مشتریها کمک کنند.
ویدئو مارکتینگ چیست؟
استفاده از ویدئو در مارکتینگ هتل ها فقط به معنی فروش محتوا به مخاطبان هدف نیست. جنبههای مختلف دیگری هم دارد مثل استفاده برای افزایش بازدید از سایت، تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات هتل و ایجاد جذابیت برای افراد که به رزرو ختم میشود. از همه مهمتر، با استفاده از ویدئو مارکتینگ در برنامههای مارکتینگ هتل ها میتوان خدمات و امور مربوط به مشتریان را بهبود بخشید.
نقش بازاریابی از این راه در مارکتینگ هتل ها چیست؟
اگر فیلم به صورت حرفهای ضبط شود به هتل و برند آن در اختصاص سهم بیشتری از مارکت شیر کمک میکند. محتوای ویدئویی فقط به شما کمک نمیکند داستان خود را بگویید، بلکه به مشتریان بالقوه شما امکان میدهد قبل از اینکه اتاق خود را در وبسایت شما رزرو کنند، امکانات و خدمات هتل را مشاهده کنند؛ دقیقا مثل یک بازدید مجازی.
و اما نکات و تیپهای مارکتینگ هتل ها از طریق ویدئو مارکتینگ
-
بر کیفیت تمرکز کنید.
مسلما تصاویر با کیفیت بالا تماشاکننده بیشتری را از تصاویر کم کیفیت به خود اختصاص میدهد. واقعیت این است که اگر فیلم ضبط شده توسط یک آماتور در فضای مجازی پخش شود احتمال رزرو در هتل، به شدت کاهش مییابد. مدیران موفق در مارکتینگ هتل ها با تخصیص بودجه و خلق تصاویری با کیفیت احتمال بازگشت پول سرمایهگذاری شده را افزایش میدهند. یک نکته را بدانید، اگر ویدئو در مارکتینگ هتل ها به طرز سریع یا موثری نیازهای مهمانان را نشانه نرود، به سادگی و با حداکثر سرعت در فضای مجازی فراموش میشود و افراد را بلافاصله به ویدئوهای رقبا جذب میکند.
-
حیرت و توجه مخاطب را در دقایق اول به دست بگیرید.
محتوای اصلی فیلم در مارکتینگ هتل ها معرفی خدمات به مشتریان بالقوهای است که در اینترنت و فضای شبه های اجتماعی فعال هستند. معرفی هتل و برند هتل شما مهمترین بخش ساخت ویدئو است زیرا لازم است همزمان که توجه بیننده را به خود اختصاص میدهد باعث ایجاد توجه و جذابیت در ذهن او که شود تا انتهای ویدئو همراه باشد. نه تنها در مارکتینگ هتل ها که در دیگر انواع مارکتینگ هم مقدمه فیلم باید کوتاه، صریح و هوشمندانه باشد. در واقع باید در مقدمه فیلم همه آنچه میخواهید به بیننده بگویید، به ذهن او متبادر کنید. همچنین این مقدمه میتواند در آینده در هومپیج وبسایت هتل باشد.
-
فیلم خود را برجسته کنید.
اگر میخواهید یک ویدیوی منحصر به فرد ایجاد کنید، ابتدا باید تمام ویژگیهای منحصر به فرد هتل خود را برجسته کنید. کسب و کار شما یک داستان غنی در پشت خود دارد و باید این را از طریق ویدیوی خود منتشر کنید. در مارکتینگ هتل ها، مدیران باید بدانند چه چیزی باعث میشود تجارت آنها از دیگران متمایز باشد و بر آن تأکید کنند.
فقط در این صورت است که می توان لحن و خاص بودن هتل را پیاده کرد. لحن ویدئو در مارکتینگ هتل ها چه الهام بخش، پرشور یا جدی باشد، باید به تمام خصوصیاتی که هتل را از سایر ویژگیهای رقبا متفاوت میکند اشاره کند. فکر کنید و این تصاویر را با صدای مثبت روی ویدیوی هتل خود به تصویر بکشید.
-
به فیلم خود ارزش اضافه کنید
افزودن ارزش به ویدیو در مارکتینگ هتل ها به معنای ایجاد یک امکان فروش نیست که صرفا تعداد رزروها را افزایش دهد. شما باید در مورد بازاریابی ویدئویی به عنوان فرصتی برای ارزش افزودن به هر مرحله از سفر آنلاین مشتری بالقوه تان فکر کنید. گرچه ممکن است فکر کنید تهیه یک فیلم عالی برای مارکتینگ هتل ها آسان است اما در حقیقت میتوانید محتوای بیکیفیتی را تجربه کنید که فقط به برند شما آسیب میرساند. حداکثر تاثیرگذاری در مارکتینگ هتل ها از طریق ویدئوهایی ایجاد میشود که فیلمنامه دارند و توسط گروه فیلمبرداری مناسبی ضبط شدهاند.
-
فیلم خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
نکته مهم دیگر برای کمپین مارکتینگ هتل ها این است که آنها باید اشتراک ویدیو را در کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی خود فعال کنند. این به پخش ویدئو از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر و جلب مخاطبان بیشتر کمک میکند. YouTube یکی از مهمترین سایتهای رسانهای اجتماعی است زیرا ماهانه میلیونها نفر از این بستر برای تماشای فیلم استفاده میکنند.
در مارکتینگ هتل ها، باید در ویدیوی YouTube پیوندی به وبسایت قرار داده شود تا مخاطبان پس از تماشای ویدیو بتوانند از صفحه اصلی هتل در اینترنت بازدید کنند. به یاد داشته باشید که از عکسهای 360 درجه اتاق و امکانات هتل استفاده کنید زیرا مشتریان میتوانند از نزدیک به هتل نگاه کنند.
در ادامه بخوانید: عکاسی هتل: نکات ضروری برای تاثیر حداکثری بصری بر مسافران در مارکتینگ هتلها
3 ترفند برای ایجاد خلاقیت در جذب گردشگر