برای صاحبان هتل هایی که به دنبال رشد کسب و کار خود هستند، یک استراتژی مدیریت درآمد قوی از اهمیت بالایی برخوردار است که به بهینه سازی نتایج کسب و کار کمک می کند. با این حال، در زیر چتر مدیریت درآمد هتل گسترده‌تر، استراتژی‌های کوچک‌تری وجود دارند که می‌توانند به تسهیل رشد کمک کنند. در این مقاله، 9 استراتژی مدیریت درآمد را می یابید که کسانی که در صنعت هتلداری می توانند برای رسیدن به این هدف نهایی استفاده کنند.

مدیریت درآمد هتل چیست؟

مدیریت درآمد یک مفهوم محبوب در صنعت هتلداری است و برای بهینه سازی نتایج مالی هتل یا استراحتگاه با به حداکثر رساندن درآمد استفاده می شود. تعریف پذیرفته شده این است: فروش اتاق هتل مناسب، به مشتری مناسب، در زمان مناسب، با قیمت مناسب، از طریق کانال مناسب، با بهترین هزینه.

به طور معمول، کسب‌وکارها را ملزم می‌کند تا از داده‌های عملکرد و تجزیه و تحلیل‌ها برای پیش‌بینی تقاضا، ایجاد یک مدل قیمت‌گذاری پویا و به حداکثر رساندن میزان درآمدی که شرکت به‌دست می‌آورد، استفاده مؤثری کنند.

اگرچه مدیریت درآمد برای سایر صنایع قابل اجرا است، اما در صنعت مهمان‌نوازی اهمیت ویژه ای دارد زیرا هتل‌ها با موجودی زودگذر، هزینه‌های ثابت و سطوح مختلف تقاضا سروکار دارند. مدیریت درآمد مهم تلقی می شود زیرا حدس و گمان را از تصمیمات کلیدی قیمت گذاری حذف می کند.

9 استراتژی مدیریت درآمد

در زیر، فهرستی از 9 استراتژی مدیریت درآمد را می‌بینید که می‌توانید از آنها برای رشد کسب‌وکار هتلداری استفاده کنید.

1- بازار خود را درک کنید

برای اجرای یک استراتژی مدیریت درآمد موفق، ضروری است که درک روشنی از بازار خود داشته باشید، تقاضا از کجا می آید و عوامل مختلف محلی که ممکن است بر تقاضای فصلی تأثیر بگذارد. همچنین باید از مخاطبان خود و نیازها، خواسته ها و انتظارات آنها آگاه باشید.


علاوه بر این، باید رقابت موجود در بازار را درک کنید و با در نظر گرفتن این رقابت تصمیمات استراتژیک در مورد قیمت، تخفیف و تبلیغات بگیرید. به یاد داشته باشید، این رقابت ممکن است همیشه واضح نباشد، و ممکن است همیشه در همان مکان هتل شما نباشد.

2- تقسیم بندی و بهینه سازی قیمت

مفهوم فروش اتاق مناسب به فرد مناسب با قیمت مناسب، مستلزم این است که پایگاه مشتریان خود را به طور مناسب تقسیم بندی کنید. برای انجام این کار، باید «انواع» مشتریان را شناسایی کنید و سپس به این بخش‌های مختلف نگاه کنید و زمان رزرو اتاق یا امکانات هتل، نحوه رزرو آنها و سایر عادات را ارزیابی کنید.

هنگامی که این کار انجام می شود، به شما امکان می دهد قیمت ها را برای آن بخش های مختلف بهینه کنید. یکی از مزیت های کلیدی این است که زمانی که قیمت ها برای یک بخش خاص بهینه شوند، می توان تغییرات قیمت را به حداقل رساند. این به نوبه خود می تواند به ایجاد وفاداری مشتری از سوی کسانی که از ثبات قیمتی که ارائه می دهید قدردانی می کنند کمک کند.

3- همکاری نزدیک با بخش های دیگر

در مرحله بعد، دستیابی به همکاری نزدیک بین بخش‌های مختلف هتل، مانند فروش و بازاریابی، مهم است تا اطمینان حاصل شود که استراتژی‌های مدیریت درآمد شما و استراتژی‌های دپارتمان فردی آن‌ها با یکدیگر همسو هستند، و به‌منظور اینکه بتوانید چالش‌ها را به طور جمعی شناسایی کنید.


تصمیم گیرندگان کلیدی بخش را شناسایی کنید و آنها را همراهی کنید. به جای تحمیل اراده خود، که ممکن است با مقاومت مواجه شود، با آنها کار کنید تا استراتژی های مدیریت درآمد خود را اصلاح کنید. همکاری نزدیک همچنین به اطمینان از ارائه پیام‌های ثابت به مشتریان و ارباب رجوع کمک می‌کند.

4- استراتژی های پیش بینی

یکی از مهمترین جنبه های مدیریت درآمد، پیش بینی است که به شما امکان می دهد تقاضا و درآمد آتی را پیش بینی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. در صنعت مهمان‌نوازی، پیش‌بینی با کیفیت بالا به سوابق دقیقی از جمله اشغال، نرخ اتاق و درآمد بستگی دارد.

بیشتر استراتژی های پیش بینی به شدت به استفاده از داده های تاریخی برای شناسایی روندها متکی هستند. به عنوان مثال، اگر در سه ژوئیه گذشته متوجه یک جهش در تجارت شدید، منطقی است که تصور کنید دفعه بعد ممکن است همین اتفاق بیفتد. با این حال، پیش‌بینی نیاز به آگاهی از رزروهای فعلی، عملکرد رقبا، رویدادهای محلی و روندهای گسترده‌تر صنعت دارد.

5- بهینه سازی موتورهای جستجو را بپذیرید

موتورهای جستجو یکی از بزرگترین فرصت‌ها را برای کسانی که در صنعت هتلداری فعالیت می‌کنند برای جذب مشتری ارائه می‌دهند، که بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به بخش مهمی از استراتژی مدیریت درآمد قوی تبدیل می‌کند. از طریق سئو، صاحبان هتل ها می توانند دید وب سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند.

در نتیجه، می توانید شانس جذب کسب و کار را از مشتریانی که به طور خاص هتل شما را جستجو نمی کنند، اما در جستجوی هتلی در مکان شما هستند، افزایش دهید. برای رسیدن به این هدف، بهتر است از یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی استفاده کنید و مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما برای اهداف سئو بهینه شده است.

6- استراتژی قیمت گذاری مناسب را انتخاب کنید

استراتژی های قیمت گذاری مختلف زیادی وجود دارد و هیچ استراتژی موفقیت را تضمین نمی کند. در عوض، کسانی که در بخش مهمان‌نوازی فعالیت می‌کنند باید بهترین استراتژی را برای هتل خاص خود در نظر بگیرند، بر اساس آنچه که ارائه می‌دهند، چه کسانی را می‌خواهند جذب کنند و رقبایشان از چه استراتژی استفاده می‌کنند.

یک استراتژی قیمت‌گذاری رقابتی، که در آن قیمت‌ها بر اساس قیمت‌های هتل‌های دیگر تعیین می‌شوند، کسب‌وکار شما را در رقابت مستقیم قرار می‌دهد و زمانی خوب است که هتل شما پیشنهادات بیشتری از رقبا برای ارائه داشته باشد. با این حال، در فصل های آهسته، استراتژی تخفیف ممکن است بهترین باشد، زیرا یک مشتری کم درآمد بهتر از یک اتاق خالی است. گزینه دیگر رویکرد ارزش افزوده است که در آن نرخ ها بالاتر است، اما ارزش اضافی از طریق موارد اضافی و رایگان ارائه می شود.

7- انگیزه ها برای رزرو مستقیم

در حالی که مطمئناً مهم است که همه کانال‌های توزیع را تامین کنید و مشتریان را در جایی که هستند ملاقات کنید، نه در جایی که می‌خواهید باشند، تلاش برای به حداکثر رساندن تعداد رزروهای مستقیم انجام شده نیز منطقی است.

دلیل اصلی این امر این است که رزرو مستقیم نیازی به پرداخت کمیسیون به اشخاص ثالث ندارد، به این معنی که برای به حداکثر رساندن درآمد ایده آل هستند. یکی از گزینه ها این است که برای مشتریانی که مستقیماً از طریق وب سایت شما رزرو می کنند، مشوق های انحصاری مانند امتیاز وفاداری یا هزینه های رایگان ارائه دهید.

8- روی بهینه سازی موبایل تمرکز کنید

برای کسانی که در صنعت هتلداری مشغول به کار هستند، موبایل به یکی از مهم ترین جریان های درآمد تبدیل شده است. در نتیجه، هر هتل یا اقامتگاهی که بدون اولویت‌بندی بهینه‌سازی تلفن همراه کار می‌کند، در مقایسه با رقبای خود در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای مشاهده موبایل بهینه شده است، به این معنی که به سرعت بارگیری می شود، صفحات به درستی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شوند و همه دکمه ها کاملاً کاربردی هستند. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که فرآیند رزرو شما نیز بهینه شده است، به طوری که مشتریان می‌توانند اتاق‌ها را از دستگاه تلفن همراه خود رزرو کنند، بدون اینکه نیازی به جابجایی به دسکتاپ باشد.

9- با یک مدیر درآمدمستقل کار کنید

در نهایت، در بسیاری از موارد، کمک گرفتن از یک مدیر درآمد آزاد که می تواند دانش، تخصص و تجربه را به سازمان شما بیاورد، می تواند مفید باشد. فریلنسرها عادت دارند به هتل ها بیایند و سریع به محل کار برسند و می توانند در صورت نیاز و در صورت نیاز کار کنند.

انتصاب یک مدیر درآمد تمام وقت در داخل به معنای استخدام تمام وقت آنها است، اما یک فریلنسر فقط باید برای کاری که واقعاً انجام می دهد دستمزد دریافت کند، به این معنی که زمان کمتری هدر می رود. علاوه بر این، به دلیل تخصص تثبیت شده آنها، می توانید در هزینه های مربوط به آموزش آنها صرفه جویی کنید.

مدیریت درآمد کل چیست؟

در داخل هتل ها، مدیریت درآمد معمولا به عنوان فرآیند فروش اتاق های هتل مناسب به مشتریان مناسب، با قیمت مناسب، از طریق کانال مناسب، به منظور بهینه سازی نتایج مالی دیده می شود. مدیریت کل درآمد در این مورد گسترش می یابد، با اصول یکسانی که در همه منابع درآمد از جمله غذا، نوشیدنی و اوقات فراغت اعمال می شود.

مفهوم فروش اتاق هتل مناسب، به مشتری مناسب، در لحظه مناسب، با قیمت مناسب، از طریق کانال مناسب برای به حداکثر رساندن درآمد و تسهیل رشد مهم است. با پیروی از 9 استراتژی مدیریت درآمد بالا، صاحبان صنعت مهمان نوازی می توانند شانس خود را برای دستیابی به این امر افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.