مزایا و معایب استفاده از ربات در هتلها + بعلاوه معرفی دو نوع ربات پرکاربرد در هتل

در مقاله ربات در هتلها چیست و چه وظایفی را میتوان به آن محول کرد، به معرفی 3 نوع مهم از انواع ربات در هتلها پرداختیم. ربات برای خانه داری، ربات برای خوشامدگویی و همچنین ربات در هتلها برای سرویس اتاقها. در این مقاله با دو نوع دیگر از انواع رباتها در هتل آشنا ‌می‌شویم و همچنین در ادامه با مزایا و معایب استفاده از این تکنولوژی در هتل آشنا خواهیم شد. اما در چرایی استفاده از ربات در هتلها میتوان دلیل دیگری را هم مهم دانست و آن اهمیت مارکتینگ در هتل و برندینگ آن است. خصوصا در شرایطی که به مرور به یکنواختی فعالیت‌‌ها، خدمات و سروریس‌‌های هتل‌‌ها نزدیک ‌می‌شویم.

 

و اما ادامه انواع ربات در هتلها

  1.  ربات در هتلها در نقش پیشخدمت‌‌های رستوران

ربات در هتلها حتی ‌می‌توانند به عنوان پیشخدمت دو برابر کارایی داشته باشند. بعضی از آنها روی مجموعه ای از وظایف طراحی شده و فقط کار ثابتی انجام ‌می‌دهند، در حالی که دیگران ‌می‌توانند آزادانه در اطراف رستوران حرکت کنند. هر دو قادر به گرفتن سفارش و همچنین رساندن غذا به میهمانان هستند. چنین روش‌‌هایی ‌می‌تواند به مدیریت هتل کمک کند تا هزینه‌‌های کارگری را کاهش دهد و در عین حال سطح بالایی از رضایت مشتری را تضمین کند.

ربات در هتلها

 

  1.  ربات در هتلها در نقش آشپز

سایر انواع ربات در هتلها ‌می‌توانند وعده‌‌های غذایی را برای مهمانان بپزند. نه تنها ‌می‌توان چنین مکانیزم‌‌هایی را برای ایجاد منوهای کاملاً پیچیده برنامه ریزی کرد‌‌، بلکه سطح دقت آنها ‌می‌تواند سلیقه‌‌های خاصی مانند غذای بدون گلوتن و کم کالری را در خود جای دهد. بعلاوه‌‌، این روشها ‌می‌توانند در مواردی که وعده‌‌های غذایی عمده باید به موقع تهیه و سرو شوند، مفید باشد؛ مانند تهیه غذا برای یک کنفرانس داخلی بزرگ یا میزبانی هتل از رویدادهای بین الملی

 

مزایای استفاده از ربات در هتلها چیست؟

یکی از مزایای اصلی استفاده از ربات در هتلها، افزایش کارایی اتوماسیون هتل است. نه تنها کارها با دقت و سرعت بیشتر انجام ‌می‌شوند بلکه کارکنان زیادی برای انجام سایر کارهایی مهمانان آزاد ‌می‌شوند. کارهایی که به طور مشخص یک انسان باید آن‌‌ها را انجام دهد. علاوه بر این‌‌، استفاده از ربات در هتلها عملکردی شبانه روزی را است که دستیابی به این امر برای کارمندان غیرممکن است.

بسیاری از موارد را ‌می‌توان با دقت بالاتری نسبت به نمونه‌‌های انسانی مقایسه کرد. سرانجام‌‌، حضور ربات در هتلها جذابیتی کاملاً پیشرفته را برای هتل فراهم ‌می‌کند.  در چنین هتلی شما لازم به تبلیغات برای به روز بودن خدمات خود ندارید بلکه همه چیز خود گواه است.

 

ربات در هتلها

معایب استفاده از ربات در هتلها چیست؟

همچنین باید به تعدادی از مشکلات احتمالی اشاره کرد. مسلماً برخی از کارها توسط یک انسان انجام ‌می‌شوند. مانند پرداختن به سوالی که از قبل توسط کارمندان برنامه ریزی نشده است و نمیتوان داده‌‌های اطلاعاتی در حافظه ربات‌‌ها تعبیه کرد. یکی دیگر از مشکلات این است که بسیاری از مهمانان هنوز هم تمایل دارند در طول اقامت از معاشرت و تعامل با انسان لذت ببرند و رفتار و حضور افراد در هتل را دال بر زنده بودن فضای داخلی آن ‌می‌دانند.

از طرف دیگر هر چقدر هم ربات‌‌ها به انسان و عملکردهای شبیه سازی شده باشند هنوز تعداد انگشت شماری از ربات‌‌ها هستند که قادر به فهم و اجرای عملیات لمس در انسانها باشند.

 

استفاده از ربات در هتلها صنعت هتلداری را متحول ‌می‌کند. با ادامه تکامل این ماشین‌‌های هوشمند‌‌، شکی نیست که آنها بر فرآیندهای تجارب کاربر، تأثیر خواهند داشت. به همین دلیل است که بر مدیریت هتل واجب است مزایا را درک کند و ربات‌‌ها را در سازمان خود پیاده سازی کند. مقاله مجموعه ای از پیشرفت‌‌های منحصر به فرد در فناوری را نشان ‌می‌دهد که قرار است کل صنعت هتلداری را متحول کند.

اینها نشان دهنده برخی از گرایش‌‌های هتلداری است که بر چگونگی اجرای فناوری برای تغییر کل تجربه مهمان متمرکز شده است. نمونه‌‌هایی از فناوری هتل که در این مقاله برجسته شده است شامل اتوماسیون خدمات‌‌، سیستم‌‌های تشخیص چهره‌‌، ربات‌‌ها و حضور فزاینده هوش مصنوعی است. اینها برخی از دلایلی است که مدیریت هتل مشتاق استفاده از چنین فرصتهای بی نظیری است.

بیشتر بخوانید: مقالات تکنولوژی در هتلها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.