چرا باید از شبکه های اجتماعی در هتل استفاده کرد؟
این مقاله درباره اهمیت شبکه های اجتماعی در هتل نوشته شده و به سوال بالا پاسخ خواهد داد. صنعت هتلداری در همه جای دنیا در حال پیشرفت است. آمارهایی پس از بررسی هتلهای لندن در انگلستان نشان میدهد در سال 2017 و ابتدای 2018، تعداد 62 هتل جدید با مجموعه 8500 اتاق افتتاح شده است. این عدد تا سال 2020 به 11600 اتاق رسیده است. حالا از شما سوال میپرسیم؛ چه تمایزی بین این هتلها وجود دارد؟ بستر تبلیغات این هتلها چگونه جایی باید باشد؟
بنابراین تعجبی ندارد که با این افتتاحیههای جدید، رقابت و فشار بین هتلها برای حفظ عملکرد خود و همگام شدن با روندهای نوظهور افزایش یابد. اگرچه شبکه های اجتماعی در هتل تنها بخشی از اقدامات ضروری است، اما تأثیر قابل توجهی بر نحوه جذب و حفظ هتلها در بازار خود دارد. ما پیشتر در سری مقالات برندینگ هتل، درباره نقش برند و چگونگی تاثیر آن بر ایجاد تمایز بین هتلها سخن گفته ایم.
پاسخ آمارها به سوال استفاده از شبکه های اجتماعی در هتل
امروزه شبکه های اجتماعی برای هر شغلی حیاتی است، اما چرا برای بازار هتلها اینقدر مهم است؟ آژانس اطلاعات شبکه ای، ملت واتر، اخیراً آماری را به اشتراک گذاشته است که نشان میدهد در بریتانیا 79 درصد مردم از فیس بوک استفاده میکنند، 47 درصد از توییتر و 41 درصد از اینستاگرام . این آمار نشان میدهد که در صورت استفاده از شبکه های اجتماعی در هتل تا چه اندازه دسترسی شما به مشتری بیشتر میشود.
شبکه های اجتماعی به هتلها این امکان را میدهد که بر اساس روابط با مهمانان خود، شهرت آنلاین خود را تقویت کرده و محتوای SEO ایجاد کنند. شبکه های اجتماعی میتوانند در طول فرآیند تصمیم گیری مسافران و رزرو، پشتیبان باشند؛ زیرا مهمانان برنامه ریزی سفرهای خود را با استفاده از یک موتور جستجو، به دنبال الهام از سفر در شبکه های اجتماعی و همچنین خواندن نظرات آنلاین شروع میکنند. بنابراین، جای تردید نیست که از شبکه های اجتماعی در هتل باید باید برای تبدیل افراد به مشتری بالفعل استفاده کرد.
اشتباهات مارکتینگ در هتلها که لازم است هتلداران در سال 2021 از آن اجتناب کنند.
کلید موفقیت استفاده از شبکه های اجتماعی در هتل چیست؟
محتوای بصری در سفر و مهمان نوازی بسیار مهم است. مهمانان میخواهند از آنچه میتوانند تجربه کنند، بچشند. استفاده از محتوای بصری جذاب شبکه های اجتماعی در هتل برای مهمانان حس تعامل با برند را بر میانگیزد. بنابراین یک خوراک مبتنی بر مبادی سواد بصری در صنعت سفر بسیار مهم است تا به نمایش این تجربیات کمک کند.
همانطور که میدانید عادات مصرف شبکه ای ما در حال تغییر است. امروزه به احتمال زیاد مخاطبان شما قبل از رزرو به دنبال عکس و فیلم در شبکه های اجتماعی در هتل هستند. در سال 2017، Travolution تحقیقی را گزارش کرد که نشان میداد 40 درصد از مسافران هزاره (18 تا 33 ساله) گفته اند که انتخاب تعطیلات آنها بستگی به میزان اینستاگرامیبودن آن دارد. در واقع استفاده از شبکه های اجتماعی در هتل به برندینگ آن کمک کرده است.
در ماه سپتامبر، Icelolly.com تحقیقی را نشان داد که نشان داد 42 درصد از مسافران بریتانیایی به دنبال سفرهای پر جنب و جوش هستند و برای الهام، از عوامل تأثیرگذار شبکه های اجتماعی در هتل استفاده میکنند. مصرف کنندگان از توصیهها و نظرات اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و آنها را به عنوان منبع معتبرتر، صادقانه و شخصی میبینند.
بنابراین:
مهم است که با استفاده از محتوای مناسب شبکه های اجتماعی در هتل، یک چهره عمومیبرای نشان دادن شخصیت هتل و تعامل با مهمانان خود ایجاد شود. هتلها باید این ارتباط واقعی و انسانی را در شبکه های اجتماعی خود به همان شیوه ای که اینفلوئنسرها ایجاد میکنند ایجاد کنند. خوب یا بد اینجا بالاخره یک بستر اجتماعی است!
برخی هتلها تصمیم گرفتند استفاده از شبکه های اجتماعی در هتل را افزایش دهند تا با تقاضای مصرف کنندگان مطابقت داشته باشد. مدیران مارکتنیگ هتلها میگویند: هدف این است که با محتوای بصری جذاب تر و بیشتری روی شبکه های اجتماعی هتل ظاهر شویم. این کاری است که هنوز خیلی از هتلها انجام نمیدهند اما مهم است که فالوورها را با محتوای زیبا، هدایای منظم و اخبار هیجان انگیز درگیر کنیم.
بیشتر بخوانید:
عکاسی هتل: نکات ضروری برای تاثیر حداکثری بصری بر مسافران در مارکتینگ هتلها