الزامی نیست که بازسازی شما متحمل هزینههای گزاف یا پروژهای پیچیده و طاقتفرسا باشد. چند بهروزرسانی دقیق میتواند درآمد هتل را افزایش و هزینهها را با نوآوری و کارآمد کردن عملیاتی کاهش دهد. سرمایهگذاری بر روی فناوری مدرن به عنوان بخشی از بازسازی، حجم کاری روزانه شما را کاهش داده و این اطمینان را میدهد که هتل شما با آیندهنگری در یک بازار اشباع شده برجسته خواهد شد.
ایدههای نوسازی مطرحشده در این مقاله، به شما کمک میکنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید، درآمد را افزایش دهید و هتل خود را کارآمدتر کنید.
- کانتر پذیرش خود را بازآفرینی کنید:
حذف کانتر پذیرش و رویآوردن به سیستم پذیرش دیجیتالی، راهی فوقالعاده تاثیرگذار برای مدرن کردن هتل و ارائه تجربه بهتر به مهمان است.
این تغییر ممکن است در ابتدا چشمانداز دلهرهآوری داشته باشد، اما مقدار زیادی از فضا و مساحت لابی را آزاد میکند که میتوانید آن را به فضایی دعوتکنندهتر و جذابتر تبدیل کنید .این کار تجربه بهتری را برای کارکنان هتل فراهم میکند، زیرا آنها از پشت میز آزاد شده و میتوانند در سایر قسمتهای هتل مفیدتر واقع شوند. از طریق همین سیستم میتوانید پر و خالی شدن اتاقها و نظافت آنها را کنترل کنید و در هزینههای کارکنان صرفهجویی کنید.
مهمانان هتل، به عنوان افرادی که عادت دارند همه کارهای خود را با گوشی هوشمند انجام دهند، این سیستم را طبیعی میدانند.
برخی از مزایای استفاده از سیستم پذیرش هوشمند:
– مهمانان بدون نیاز به منتظر ماندن برای کارکنان، مستقلا اتاق خود را تحویل میگیرند.
– به مهمانان قبل از ورود به هتل اطمینان داده میشود، زیرا دستورالعملهای ورود و دسترسی را در گوشی هوشمند خود از پیش دریافت میکنند.
– مهمانان میتوانند در هر زمان با شما تماس بگیرند، ارتباط دوستانه و مفید برقرار کنند، و نیازی به “تماس با پذیرش” یا مراجعه به میز پذیرش برای کمک نداشته باشند.
– میتوان برای مهمانان پیامی در میانهی مدت اقامتشان از طرف هتل ارسال کرد و از آنها بازخورد اولیهای برای بهبود خدمات گرفت.
– میتوان از مهمانان خواست که در هنگام خروج، به امکانات هتل امتیاز دهند. این یک برندسازی آنلاین قوی برای هتل ایجاد کرده و دیگران را تشویق به رزرو میکند.
اگر حذف کامل کانتر پذیرش دشوار به نظر میرسد، می توان از یک سیستم هیبریدی استفاده کرد. این بدان معناست که کارکنان همیشه آماده پاسخگویی به سوالات یا رفع مشکلات هستند، اما مهمانان هنوز مجبور نیستند قبل از رفتن به اتاق خود در لابی منتظر بمانند.
با استفاده از سیستم هوشمند پذیرش، میتوانید کانتر پذیرش را با امکانات هیجانانگیزتری جایگزین کنید، مانند:
- یک کانتر بار با نوشیدنیهای مخصوص
- مکانی برای مطالعه یا نشستن برای استراحت مهمانان
- یک فضای کار جمعی با امکانات استفاده از لپتاپ
- یک قهوهخانه یا چایفروشی با سرو ترکیبات محلی
- فروشگاهی مفید برای وسایل ضروری مورد نیاز مهمانان
- کتابفروشی حاوی کتابهای نویسندگان محلی
- فضایی برای فروش بلیتهای بازدید جاذبههای محلی
- یک اتاق بازی طراحی کنید:
بازسازی هتل، همچنین شامل افزایش تعداد مشتریانی است که میتوانید جذب کنید، درآمد را افزایش داده و مخاطبان جدیدی را به هتل خود اضافه کنید.
ایجاد یک فضای بازی برای کودکان با خدمات مراقبت میتواند جذابیت بزرگی برای والدینی باشد که میخواهند استراحتی کامل داشته باشند. این کار ممکن است فضای اقامتی هتل شما را کاهش دهد، اما در عین حال میتواند به افزایش نرخ اشغال کمک کند زیرا والدین تمایل بیشتری به رزرو و اقامتی طولانیتر خواهند داشت.
در اینجا چند نکته وجود دارد:
- کارکنان مهدکودک آموزشدیده را فراهم کنید تا والدین بتوانند بدون نگرانی فرزندان خود را به آنها بسپارند.
- مهدکودک هتل شما ساعات کاری طولانی داشته باشد تا والدین بتوانند از تعطیلات خود لذت ببرند.
- سرگرمیهای متناسب با منطقه برای کودکان فراهم کنید، مانند زمین شنبازی در یک هتل ساحلی
- در پایان هفته نمایشی برگزار کنید تا عملکرد بچهها را به والدین نشان دهید.
- در صورت امکان، تنقلات و غذای مناسب برای کودکان ارائه دهید تا والدین نیز بتوانند در آرامش غذا بخورند.
هتلهایی که تضمین میکنند بچهها به اندازه والدین تجربهای عالی دارند، بارها و بارها شاهد بازگشت مهمانان برای رزرو کردن خواهند بود.
- تخصصهای محلی را یادآوری کنید:
بهروزرسانی هتل، همچنین فرصتی برای ارتباط مجدد با جامعه محلی است. این کار می تواند شهرت شما را بیشتر کرده و تبلیغات دهان به دهان را افزایش دهد.
به احتمال زیاد، جامعه محلی تعداد زیادی فرصت و لینکهای ارتباطی میتواند خلق کند که در بازسازی اتاقها، اضافه کردن جریانهای درآمد، تحت تاثیر قرار دادن مهمانان و ایجاد پیوند عمیقتر با منطقه میتوانند کمک کننده باشند. از جمله این فرصتها برای راهاندازی در هتل عبارتند از:
- یک فروشگاه اغذیهفروشی لوکس با محصولات محلی، برای برجستهکردن غذاها یا تخصصهای محلی
- یک فروشگاه هدیه با اقلامی که در مهمانان در هتل استفاده میکنند و میتوانند آنها را به خانه ببرند (مانند حوله، لوازم بهداشتی یا ظروف سرو غذا)، به خصوص اگر از تولیدات محلی باشند.
- یک گالری هنری یا فضای رویدادها با نمایشگاههای متنوع و آثار هنری هنرمندان محلی. رویدادها، گفتگوها و کارگاههای آموزشی را در اینجا میتوان برگزار کرد. همچنین میتوان بر روی ارائه صنایعدستی و مهارتها توسط متخصصان، کارکنان (مثلاً، شاید سرآشپز هتل میزبان یک کلاس پخت غذای محلی باشد) یا ساکنان محلی تمرکز کرد.
- از فناوری برای راحتی بیشتر در اتاقها استفاده کنید:
قادر کردن مهمانان برای شخصیسازی فضای خود، به آنها قدرت کنترل و انعطافپذیری میدهد.
موارد زیر را در نظر بگیرید:
- سیستم اینترنت را برای اتصال فوقالعاده سریع برای مسافران تجاری و تفریحی ارتقا دهید.
- یک دستگاه قهوهساز در اتاق با کاربری آسان و طیف وسیعی از گزینهها، از جمله قهوه بدون کافئین، قرار دهید.
- ترموستاتهای هوشمند نصب کنید تا مهمانان بتوانند بهراحتی دمای اتاق خود را بدون دست و پنجه نرم کردن با واحدهای تهویه مطبوع قدیمی تغییر دهند.
- روشنایی هوشمند را فعال کنید تا مهمانان بتوانند بهراحتی نورهای اتاق خود را از طریق گوشی موبایل خود کنترل کنند.
- تلویزیونهای هوشمند با طیف وسیعی از خدمات داشته باشید.
چنین امکاناتی یک تجربه هیجانانگیز، مدرن و راحت را برای مهمانان ایجاد میکنند.
- در مورد فضاهای کماستفاده خلاق باشید:
مهمانان هتل امروزه دوست دارند تجربههای جدید را امتحان کنند و مقاصد گردشگری خود را از طریق فعالیتهای سرگرمکننده جدید کشف کنند، در نتیجه فرصتهایی عالی برای نوآوری در اختیار شما قرار میگیرد.
از جمله فعالیتهایی که میتوان در فضاهای کماستفاده مانند محوطه و پشتبام انجام داد عبارتند از:
- کلاسهای یوگا با مربیان محلی.
- برگزاری کلاسها و رویدادهای نقاشی.
- خدمات اسپا و اتاقهای ماساژ.
- ایجاد یک فضای دنج برای شبنشینی، با مبلمان و شومینه آتش.
استفاده خلاقانه از فضا باعث ایجاد تمایز بین هتل شما و دیگران میشود و با ایجاد خاطراتی خوش برای مهمانان تمایل آنها را برای بازگشت افزایش میدهد.
- یک کتاب راهنمای دیجیتال با توصیههای شخصیسازی شده برای مهمانان داشته باشید:
همانطور که مهمانان مدرن میخواهند یک تجربه هیجانانگیز در هتل شما داشته باشند، از توصیههای مربوط به خارج هتل همچون جاذبههای محلی، فضاهای مناسب برای کودکان و رستورانهای اطراف، نیز استقبال میکنند.
پیشنهادات شخصیسازی شده میتوانند شامل موارد زیر باشند:
- توصیههایی مبنی بر اینکه میهمان کودک دارد یا نه.
- پیشنهادهای مربوط به رستورانهای غذاهای بدون گلوتن یا مخصوص گیاهخواران.
- پیشنهادهای عاشقانه برای زوجی که سالگرد خود را جشن میگیرند.
نشان دادن هتل خود بهعنوان یک متخصص در منطقه محلی، تجربه مهمان را چندین برابر دلپذیرتر میکند و از جزئیاتی است که مهمانان شما در ثبت نظرات خود به آن اشاره میکنند.
- سوئیتهایی با زمینهها و تمهای خاص طراحی کنید:
هتلداران میتوانند زمینه متفاوتی را به هر اتاق بدهند و بر اساس آن سبک طراحی کنند، تا جذابیت بیشتری برای مهمانان ایجاد کنند و از دیگر هتلها متمایز شوند.
چند ایده برای زمینه (تم) اتاقها:
- داستان زندگی چهرههای برجسته محلی.
- غذاهای محلی، فرهنگ و جاذبههای محلی.
- اتاق شخصیتهای کارتونی برای مهمانانی که کودکان خردسال دارند.
- طبیعت را با فضایی پر از گیاهان و گل به داخل اتاق بیاورید.
- فضایی عاشقانه با تم پاریس یا ونیز.
- ایجاد حس کمپینگ با چادر و…
- اتاقهایی با مضمونهای کلاسیک برای دوستداران کتاب.