آنچه که سرمایه‌گذاران هنگام سفارش پروژه طراحی هتل باید از معماران بخواهند. (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله، از اهمیت دو نکته درباره پروژه طراحی هتل صحبت کردیم که لازم است هر سرمایه‌گذاری هنگام ثبت قرار داد پروژه طراحی هتل یا بازسازی آن، از آنها اطلاع داشته‌باشد. از اهمیت Brand Storytelling در شناخت و برندینگ هتل صحبت کردیم و مقاله را با اهمیت ویژگی‌های پروژه طراحی هتل در بخش ورودی، لابی و پذیرش به پایان رساندیم. در این قسمت درباره ملاحظات اقلیمی، طراحی اتاق در هتل، و صحبت خواهیم کرد.

پروژه طراحی هتل

نکته سوم در ارتباط با پروژه طراحی هتل: ملاحظات اقلیمی

این مورد بیش از آنکه به حوزه نفوذ سرمایه‌گذار مربوط باشد به تیم معماری که شما پروژه طراحی هتل خود را به او می‌سپارید مربوط است. شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که هتل در آن واقع شده است از اولین و مهمترین عواملی است که باید در مطالعات فاز صفر مورد بررسی قرار گیرد. ملاحظات اقلیمی در پروژه طراحی هتل، نقش تعیین‌کننده ای را در کیفیت بخشهای بیرونی هتل، نحوه تعامل آنها با فضای داخلی هتل و همچنین تجربه مهمانان هنگام اقامت ایفا می‌کند.

به عنوان مثال، معماران پس از بررسی نوع جهت‌گیری ساختمان و همکاری آن با حرکت خورشید، دست به انتخاب عملکردها، مواد، بافتها و حتی رنگها می‌زنند. در غیر این صورت، هیچکدام از این عناصر تاثیر محسوس خود را ندارند. نه تنها در پروژه طراحی هتل که در طراحی هر فضای انسانی دیگری، مطالعات معماری غیر قابل چشم‌پوشی است از این رو، کارش را به کاردان‌ها سپرده و از آن عبور می‌کنیم.

پروژه طراحی هتل

نکته چهارم هنگام پیاده سازی پروژه طراحی هتل: طراحی اتاق در هتل

اهمیت اتاقهای خصوصی در پروژه طراحی هتل بر هیچکس پوشیده نیست. اتاق ها به عنوان حوزه کاملا خصوصی در هتل، بیشترین توجه مسافران به جزئیات را به خود اختصاص می‌دهند. در ابتدا فراموش نکنید، طراحی داخلی اتاق در هتل باید در ادامه طراحی داستانی باشد که شما از تیم معماری طراحی هتل خود انتظار دارید.

پیکربندی عملکرد اتاق و تقسیم آن به مناطق هوشمندانه که مسافران را تحت فشار قرار نمی‌دهد، شالوده اصلی طراحی اتاق در یک پروژه طراحی هتل ایده‌آل است. تخت راحت، دوش جاداری که می‌توان بدون برخورد به دیوارها از آن استفاده کرد، فضای ذخیره‌سازی مناسب برای لباس و چمدان، تنها برخی از موارد ضروری است که مسافران مدرن در اتاقهای خود به دنبال آن هستند.

برای معماران باید مهم باشد تمام جزئیاتی را که ممکن است در طول اقامت به وجود بیایند در نظر بگیرند. تنها در این صورت پروژه طراحی هتل می‌تواند به طور کارآمدی موثر واقع شود. به طور مثال، در اقامت‌های بلند مدت، مسافران چمدان، لباس، کفش و وسایل بیشتری به همراه دارند. بنابراین طراحی و امکانات این اتاقها باید متفاوت از اتاق برای اقامت های یک یا دو روزه در هتل باشد.

پروژه طراحی هتل

نکته پنجم در پروژه طراحی هتل: انسانهای مختلف، تجربیات مختلف

هر ساختمان و فضایی از نظر معماری با تمرکز بر انسان و تأمین نیازهای عملکردی و زیبایی‌شناختی طراحی شده است. هتل، یک بوم نقاشی است که در آن افراد مختلف، از فرهنگهای مختلف و با نیازهای مختلف، دعوت می شوند تا تجربه‌ای مشترک را رقم بزنند؛ و این تأثیر متفاوتی بر هر یک از آنها دارد.

در پروژه طراحی هتل، معمار باید بداند آرامش، سرگرمی، نحوه لذت از غذا، معاشرت، نیاز افراد به تعامل، ایجاد خاطرات و به اشتراک گذاشتن آنها، در هر مسافری متفاوت از دیگری است. بررسی معمارانه مسافران و نحوه برخورد با آنها در فرایند پروژه طراحی هتل، گام ارزشمند و موثری در مارکتینگ و برندینگ هتل است؛ چرا که هر زمان نیازی پاسخ داده می‌شود، خاطره ای درخشان در ذهن مسافر نقش می‌بندد و سبب معرفی ارگانیک هتل بین مسافران می‌شود.

به نقل از یک مسافر می‌خوانیم: “وقتی به هتلی می‌روم، می‌خواهم در خانه یک دوست خوب احساس مهمان بودن کنم. من می‌خواهم با من رفتار خوبی شود و نیازهایم برآورده شوند.”

پروژه طراحی هتل

نکته آخر در پروژه طراحی هتل: ایجاد فضاهای حضور جمعی در شهر

ممکن است در نگاه اول اینطور به نظر برسد که چرا هتل ما باید نقشی در گره‌های اجتماعی شهر داشته باشد؟ پاسخ این است که بخشهایی در هتل وجود دارند که محلی است برای ملاقات و دیدار افراد ساکن در هتل؛ مانند سالن صبحانه، فضای نشیمن در لابی یا استخر. این فضاها تجربه بازدیدکنندگان را تکمیل می‌کنند.

حال اگر هنگام سفارش پروژه طراحی هتل به ایجاد فضاهایی فکر کنیم که بتواند ساکنان شهر را به هتل ما بیاورد چه می‌شود؟ به هر حال، یک قسمت اصلی از تجربه کلی هر مسافر در یک مقصد جدید، معاشرت است؛ چه با سایر مسافران هتل و چه با افراد محلی. بنابراین، در پروژه طراحی هتل، در نظر گرفتن یک منطقه مشترک پر جنب و جوش و سرگرم‌کننده می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد، که نه تنها به عنوان بخشی از تجربه مهمان باقی می‌ماند بلکه در افزایش درآمد در هتلداری هم موثر است.

 

جمع‌بندی:

هتل مثل یک موجود زنده است و در عین حال محصولی است که از راه معماری ارائه می‌شود. با همکاری معماران درجه یک هتلساز در ایران که نه تنها بر دانش معماری چیره هستند بلکه در اصول و ضوابط کسب و کار هتلداری نیز صحبتی دارند، می‌توان نتیجه‌ای بی‌نظیر ارائه داد که تجربه‌ای درجه یک را برای هر مسافر تضمین می‌کند.

همیشه یادمان باشد مشتریان، نکات مثبت را درک می‌کنند و درک این نکات به معنی فروش بیشتر است. منطق ساده‌ای است که در رمز و راز پروژه طراحی هتل نهفته است. تیم هتلیدز چند سالی است که در زمینه بازسازی و طراحی هتل در ایران فعال است. برای مشاهده نمونه کارهای پروژه طراحی هتل می‌توانید روی نمونه کارها کلیک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.