4 راه عمومی برای بهبود اوضاع مارکتینگ در هتل
مارکتینگ در هتل نقشی اساسی در کمک به شما در جذب رزرو مسافران و افزایش درآمد هتل دارد. قبل از آنکه بخواهیم شما را با ترفندهای مارکتینگ در هتل آشنا کنیم لازم است به شما تعریفی از آن بدهیم: بازاریابی یا همان مارکتینگ در هتل اصطلاحی است که اشاره دارد به استراتژیها و تکنیکهای مختلف مارکتینگ؛ که هتل ها به منظور ارتقای تجارت خود و ایجاد تأثیر مثبت بر مشتری استفاده میکنند. هدف از مارکتینگ در هتل، ایجاد محبوبیت حداکثری برای هتل، به منظور جذب هرچه بیشتر مهمان است.
اما چرا مارکتینگ در هتل مهم است؟
در عصر دیجیتال امروزی ، همه کسب و کارها به صورت آنلاین، برند خود را از طریق ترافیک وب سایت ، شبکههای اجتماعی، ایمیل و انواع کانالهای دیگر به حداکثر میرسانند. اکنون کمتر کسب و کاری را میتوان یافت که حضور فعال در عرصههای دیجیتال نداشتهباشد. در صنعت هتلداری، رقابت یکی از بزرگترین چالشهاست؛ بنابراین مارکتینگ در هتل ضروری به نظر میرسد. زیرا با این روش است که هتل ها میتوانند ملک خود را تبلیغ کنند، ویژگیهای منحصر به فرد آن را برجسته بنمایند و به مسافران اطمینان دهند که چیزی متمایز از سایر رقبا ارائه میدهند؛ در نتیجه مزایای اقامت در هتل خود را از طریق مارکتینگ در هتل به اثبات برسانند.
با این مقدمه میتوان اذعان داشت که همگام بودن با آخرین روند مارکتینگ در هتل ها و جلب نظر مشتریان از طریق آنها میتواند به صاحبان هتل ها کمک کند تا تعداد رزروهای هتل و درآمد خود را به حداکثر برسانند. موارد زیر نمونههایی از برخی روندهای عمومی در مارکتینگ است. این روندها، صرف نظر از موقعیت مکانی یا مشتری، در کل صنعت هتلداری قابل اجرا هستند.
-
مارکتینگ در هتل با تجربه واقعی مسافر
در این روش شما دقیقا برای چیزی مارکتینگ میکنید که هستید. خدمات خاصی که ارائه میدهید از این دست هستند. به عنوان مثال در مقاله امکانات دلخواه برای مسافران تجاری، درباره نیاز مسافران تجاری صحبت کردهایم. اینها خدماتی نیست که هر هتلی ارائه بدهد پس میتواند اساس کار مارکتینگ در هتل شما محسوب شود.
-
استفاده موثر از Chatbots برای مارکتینگ در هتل
در هتل های مدرن از کارکنان انتظار میرود در پاسخگویی به سوالات مسافران، به سرعت عمل شود. به چند روش میتوان از چتبات ها استفاده کرد. اول برای پاسخگویی به سوالات روتین درباره شرایط هتل یا رزرو اتاق در هتل. دوم برای زمانی که به هر دلیلی کارکنان هتل در دسترس نیستند. از طرفی، آگاه هستیم سفر مشتری از زمان انتخاب او برای سفر شروع شده و تا وقتی به خانهاش بازمیگردد ادامه دارد. در این حالت وجود یک سیستم پاسخگوی 24 ساعته در تمام طول هفته یکی از ضروریات اقدامات مارکتینگ در هتل است؛ پس این دلیل سوم است. همچنین خوب است اگر Chatbots هتل شما به زبان های اول تا سوم دنیا پاسخگو باشد تا در روند رزرو جا در هتل کمترین خلل پیش آید.
-
مارکتینگ در هتل با Influencer Marketing
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روشهای بازاریابی است که در غالب کسب و کارها و همینطور برای مارکتینگ در هتل میتواند اجرا شود. در اینفلوئنسر مارکتینگ، فرد، گروه یا افرادی که بر مشتریان شما اثرگذار هستند ،کالا یا خدمت شما را معرفی میکنند. همه ما این واقعیت را قبول داریم که اگر یکی از اعضای فامیل یا دوستمان از کیفیت طبابت یک دکتر صحبت کند، ما آمادگی و اعتماد بیشتری برای مراجعه به او داریم تا آنکه همان دکتر را در مرور صفحات گوگل پیدا کنیم؛ این همان مکانیزم این روش مارکتینگ است.
مهمترین نکته در اتخاذ این روش برای مارکتینگ در هتل، انتخاب فرد یا افراد تاثیرگذار است. یک راه این است که شما با بررسی آمار مسافران خود بفهمید بیشترین مسافران از چه گروه سنی، با چه شغلی یا از چه شهری هستند. سپس اینفلوئنسری که به طور خاص میتواند بر آنها اثر بگذارد را انتخاب کنید. همواره برای انتخاب راه حل مارکتینگ در هتل توجه داشته باشید، یک راه برای همه مهمانان نمیتواند موثر باشد.
-
محتوای تولید شده توسط مهمانان، طبیعی ترین راه مارکتینگ در هتل
محتوای تولید شده توسط مهمان به محتوای آنلاینی گفته میشود که توسط مسافران ایجاد و به اشتراک گذاشته میشود. به عنوان مثال، نظر مسافر پس از اتمام اقامت یا ویدئوها و عکسهایی که هنگام اقامت گرفتهاست. اینها از بهترین اقدامات ممکن برای بهبود اوضاع مارکتینگ در هتل شماست.
با تولید این نوع از محتوا، مسافران جدید به طور طبیعی به شما اعتماد میکنند؛ چون میدانند کسی مثل خودشان عکسهای مذکور را گرفته و بارگذاری کردهاست؛ پس هدفی تجاری پشت اقدام نبودهاست. برای استفاده از این استراتژی برای مارکتینگ در هتل، راههای مختلفی وجود دارد. یک راه این است که هنگام طراحی هتل، بخش های به خصوصی برای عکاسی در نظر گرفته شود که متناسب با رویدادهای تقویم، قابلیت تغییر دکوراسیون دارند.
پایان سخن
همان طور که مشاهده شد، مارکتینگ در هتل نقش بسیار مهمی در کمک به حداکثر رساندن رزرو و درآمد در هتلداری دارد. یک روش اصولی که از طریق آن هتلداران میتوانند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و پیشنهاد فروش منحصر به فرد و ارزش های تجاری خود را به آنها انتقال دهند.
اگر شما با مباحث مارکتینگ در هتل آشنایی کافی ندارید به شما حق میدهیم. امروزه سرعت رشد اطلاعات مربوط به حوزه مارکتینگ با چنان سرعتی پیش میرود که حتی گاهی کارشناسان این حوزه هم از قطار آن جا میمانند. با این وجود، تیم هتلیدز به شما این اعتماد را میدهد که در مسیر افزایش درامد هتلداری از راه مارکتینگ در هتل همراه شماست. برای اطلاعات بیشتر میتوانید روی لینک بالا کلیک کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.