هتلداران باید چه امکاناتی را در اختیار مسافران تجاری قرار بدهند؟
قبل از صحبت درباره آنچه که مسافران تجاری هنگام اقامت در هتل نیاز دارند، خوب است توجه شما را به آخرین نظرسنجی Hotels.com که درباره امکانات لازم در هتلها در سراسر جهان انجام شدهاست جلب کنیم: “مسافران حضور 4 عامل را از مهمترین امکانات هتل میشمارند: در صدر این لیست تهویه مطبوع و چای یا قهوه قرار دارد و پس از آن مسافران از صبحانه یا امکانات رستوران هتل صحبت کردهاند.”
بنابراین قبل از اطلاع از نیاز مسافران تجاری لازم است به سوالهای زیر درباره هتل خود پاسخ دهید:
- آیا سیستمهای تهویه مطبوع در هتل شما به خوبی کار میکنند؟
- کیفیت تمیزی و بهداشت هوای داخل هتل یا اتاقها چگونه است؟
- چای، به عنوان نوشیدنی غالب ایرانیان با چه کیفیتی در هتل شما سرو میشود؟
همینطور 2 عامل بعدی. اگر از این چند منظر امکانات و خدمات هتل شما مناسب است میتوان در مرحله بعد به سوال اصلی این مقاله پاسخ داد؛ یعنی نیاز مسافران تجاری.
مسافران تجاری چه کسانی هستند؟
به گفته مالک هتل و مدیر عامل شرکت Rupesh Patel، مسافران تجاری دومین منبع درآمد بیشتر هتلها را تشکیل میدهند؛ رقمی که از سال 2012 به طور مداوم رشد کرده است. وی توضیح می دهد: “بیشتر برندهای هتل در دنیا، برای وفادار نگه داشتن مسافران تجاری، میلیونها دلار صرف مارکتینگ در هتل می كنند. ”
مسافران تجاری افرادی هستند که برای توسعه کسب و کار خود دائما در سفر هستند. آنها حداقل ماهی یک بار در جلسات یا کنفرانس ها شرکت میکنند یا با مشتریها دیدار دارند. بنابراین میتوان ادعا کرد که آنها در اغلب هتلها اقامت داشتهاند.
حال چه ترفندی در افزایش درآمد هتلداری میتواند بهتر از این باشد که این افراد را که نرخ سفر بالایی دارند تبدیل به مشتری هوادار هتل خود کنیم؟ هیچ مدیر هتلی دوست ندارد چنین فرصت درخشانی را از دست بدهد. لذا تیم معماری هتایدز برای شما لیستی از امکاناتی که باید به مسافران تجاری بدهید آماده کردهاست.
-
دسترسی سریع و رایگان WiFi از الزامات اتاق مسافران تجاری
اینترنت کند در هتل همواره به عنوان شکایت شماره یک در میان مهمانان هتل قرار دارد. این در حالی است که مدیران و مسافران تجاری به یک اتصال اینترنتی قوی و پایدار نیاز دارند تا بتوانند ایمیلهای خود را بررسی کنند. همچنین استفاده از فضاهای ذخیره ابری این روزها بین مسافران تجاری بسیار مرسوم است. از طرف دیگر کنفرانسهای ویدیویی مبتنی بر وب، نیاز مبرم به اینترنت پر سرعت دارد.
-
پریز برق در جای مناسب اتاق مسافران تجاری قرار گیرد.
پریزهای برقی که از نظر استراتژیک در طراحی داخلی اتاق در نظر گرفته شدهاند نقش موثری در میزان رضایت مسافران تجاری هنگام اقامتشان در هتل دارد. بسیاری از اوقات این پریزها را کنار تخت، نزدیک در اتاق یا داخل سرویسها میبینیم. همینطور ممکن است ارتفاع قرارگیری پریز، مناسب استفاده افراد، خصوصا مسافران تجاری نباشد. آنها نیاز دارند دائما به وسیله تلفن همراه خود در هر لحظه به روز باشند. اگر شارژ باتری گوشی کم باشد، نیاز دارند بدون کوچکترین مزاحمتی از طرف مبلمان اتاق این کار را انجام دهند.
-
یک میز کار برای مسافران تجاری در نظر داشته باشید.
این روزها همه مدیران یا مسافران تجاری یک لپتاپ همراه خود دارند، چه میشود اگر میز کاری مخصوص این مسافران طراحی شود که مطابق نیازهایشان باشد؛ مثلا داشتن دسترسی مناسب به پریزهای برق برای شارژ گوشی یا لپتاپ، برخورداری از نوری که روی صفحه نمایش ایجاد بازتاب نکند، برخوردار از ارتفاع مناسب کار و نه غذا خوردن، یا داشتن یک صندلی مناسب که امکان نشست و برخواست های سریع و زیاد این مسافران را به آنها بدهد.
-
تامین آب کافی برای بدن این مسافران !
نظرسنجی امکانات Hotels.com نشان داد که 43٪ از گروه فکر میکردند وجود بطری آب در اتاق بیشترین راحتی را دارد. این مهم را در نظر بگیرید که مسافران تجاری به واسطه فعالیت زیاد در زمان محدود و میزان ساعت بالای نشستن نیاز دارند آب بدن خود را در حد کافی نگه دارند؛ در غیر اینصورت دچار انقباض های خفیف عضلانی میشوند. شاید بد نباشد در یخچال اتاق مسافران تجاری چند بطری بیشتر آب معدنی قرار دهید.
-
تخته یا میز اتو از ارکان اتاق
از این مسافران انتظار داشتهباشید برای کارهای تجاری و جلسات، لباس رسمی با خود به همراه داشتهباشند که البته این لباسها در داخل چمدان و در پرواز چروک میشوند. اگر هتل شما نیازهای آنها را پیشبینی کند و تخته اتو و اتو تهیه کند، چقدر از شما قدردانی میکنند؟ شما با قرار دادن اتو و میز آن در اتاق مسافران تجاری، به آنها امکان داشتن ظاهری کاملا آراسته را میدهید. همچنین میتوانید خدمات ویژه مبتنی بر خشکشویی یا اتوکشی برای این مسافران در نظر بگیرید.
سخن آخر …
با شناخت این نیازها و تنظیم دقیق پیشنهادات هتل در وبسایت، میتوانید تجربه کلی مسافران تجاری را به طور محسوسی بهبود ببخشید. در نتیجه، شاید تهیه این امکانات برای شما هزینه بردارد اما در نهایت سود بیشتری خواهید داشت. همچنین در نظر بگیرید مسافران اطلاعاتی را که مستقیما از تجربیات خود به دست آوردهاند، در شبکههای اجتماعی ارسال میکنند. این به معنای برندینگ در هتل و مارکتینگ برای آن است. اگر شما مدیر هتل یا یک هتلدار هستید میتوانید برای مطالعه بیشتر درباره امر خطیر برندینگ در هتل از لینک فوق، به این کار بپردازید.