انواع مسافر: 3 پرسونای مختلف که هر هتلداری آنها را می‌شناسد.

شناخت انواع مسافر یک استراتژی بسیار مهم در مارکتینگ هتل است. تجربه مهمانان به خصوص پس از COVID بسیار تحت تاثیر عوامل مختلف قرار گرفته است. کوچکترین اشتباهی در مارکتینگ هتل می‌تواند منجر به یک فاجعه احتمالی شود. خصوصا که انواع مسافر ها الان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این امتیاز را دارند که با حداقل تلاش، تجربیات خود را به مخاطبان بیشتری گزارش دهند و امان از وقتی که این تجربیات منفی باشند. بنابراین چگونه تجربه مهمانان را با حداقل خطاها شخصی‌سازی کرده و از پذیرایی انواع مسافر خوشحال، در هتل اطمینان حاصل کنیم؟ پاسخ البته در شناخت خود آنها نهفته است.

چگونه می توان از مهمانان شرکتی برای افزایش درآمد در هتلداری استفاده کرد.

انواع مسافر

معنی پرسونا چیست؟

در شناخت انواع مسافر ابتدا باید پرسونای آنها را شناخت. اما پرسونا چیست؟ به طور ساده میتوان گفت که پرسونای مشتری، شرح مفصلی از خصوصیات مشتری مورد نظر شما است. پرسونای مسافر شامل همه اطلاعات مسافر از اطلاعات دموگرافی گرفته تا سرگرمی ها، تاریخچه شغلی و خانواده او می‌شود. مزیت طراحی پرسونا در این است که به وضوح جامعه هدف را مشخص می‌کنید و در این حالت می‌توانید پیام‌های مارکتینگ هتل خود را به افرادی برسانید که می‌دانید مایل هستند از خدمات شما استفاده کنند.

با ایجاد پرسوناهای مختلف، تجربه‌های بیشتری برای افراد در هتل خلق می‌شود، طراحی هتل پویاتر خواهد بود، نرخ ورودی افزایش می‌یابد و در نهایت درآمد در هتل و اشتغال زیاد خواهد شد. با استفاده از فناوری و نرم افزارهای مناسب، میتوان از داده‌های انواع مسافر برای شناخت و طراحی پرسونای آنها استفاده کرد.

 

چگونه می توان یک چک لیست طراحی پرسونا برای انواع مسافر سفر ایجاد کرد؟

یک قالب استاندارد برای این کار طراحی کنید که شامل یک نام، یک عکس، یک بیوگرافی کوتاه و هر اطلاعات مرتبط دیگری است که می‌توانید متناسب با این نوع افراد جمع‌آوری کنید باشد. برای شروع به موارد زیر نگاهی بیاندازید.

  1. جزئیات اولیه:

این شامل واضح‌ترین اطلاعات جمعیتی انواع مسافر مانند نام، سن، جنس، ملیت، قومیت و غیره است. علاوه بر جزئیات اجباری، اطلاعات مربوط به حرفه، سوابق تحصیلی، گرایش های تفریحی و غیره نیز برای برنامه‌ریزی مفید است.

  1. هدف اقامت و دلیل سفر
  2. چرا چنین مهمانی اقامت در هتل شما را انتخاب می‌کند؟
  3. آیا مسافر تجاری یا تفریحی است؟ یا مسافر در گردشگری سلامت؟

اگرچه داده‌های جمع آوری شده برای ایجاد پرسونای انواع مسافران بسیار مفید خواهد بود  اما به شما کمک نمی‌کند یک تصویر کامل بدست آورید. صحبت با کارکنان هتل و مشارکت آنها به شما کمک می‌کند تا براساس تجربیات آنها، بخشهای دقیقتری از چک لیست پرسونا برای انواع مسافر در هتل را ایجاد کنید.

انواع مسافر

 

و اما 3 پرسونا در بین انواع مسافر ها که در لیست همه هتلداران است:

 

  1. انواع مسافر: مسافر سبز

با تأکید روز افزون بر بحران آب و هوای جهانی، جای تعجب نیست که مسافران زیادی دغدغه زیست محیطی و تولید کمتر کربن داشته باشند. در بین انواع مسافران، مسافران سبز کسانی هستند که به دنبال راههای ابتکاری برای به حداقل رساندن سهم خود در گرم شدن کره زمین، به ویژه در طول سفر هستند. این مسافران بر پایداری متمرکز هستند و نسبت به تأثیرات زیست محیطی که بر اکوسیستم‌های محلی ایجاد می‌شود حساسیت دارند.

 

  1. انواع مسافر: مسافر تجارتی

مسافران تجاری آن دسته از انواع مسافران هستند که در سفرهای کاری خود به سر می‌برند. مسافران تجاری عموماً کمتر به بودجه توجه می کنند و بیشتر به امکانات و ارزشهای ارائه شده برای اقامت توجه دارند. این مهمانان همچنین کارآیی و خدمات شخصی را بیش از هر چیز در اولویت قرار می‌دهند تا از برنامه‌های فشرده خود عقب نمانند.

انواع مسافر

 

  1. انواع مسافر: دانشجویان و فریلنسرها

این دسته از نسل بعدی است که به طور معمول بین 18-30 سال سن دارند. اینها عمدتاً از دانشجویان دانشگاه و فارغ التحصیلان اخیر تشکیل شده است. با توجه به شورش ویروس کرونا ویروس جهانی، اکنون مدلهای کار از راه دور و ترکیبی بیش از هر زمان دیگری رایج است. این بدان معنی است که بسیاری از افراد حرفه‌ای آزادند در انجام کارهایی که بیشتر دوست دارند مشغول باشند. گرچه این نوع از انواع مسافر به بودجه حساسند، اما انتظار دسترسی WiFi ، فضاهای فناوری محور و طراحی داخلی پیشرفته لابی را دارند.

مدیریت کیفیت در هتلداری بر اساس تجربه مهمانان

نتیجه گیری

تجزیه و تحلیل و مطالعه هر یک از میهمانان برای درک نیازها و انگیزه‌های آنها یک چالش است. به همین دلیل است که با گروه‌بندی افراد با انگیزه‌های مشابه، الگوهای رفتاری، انتخاب سبک زندگی و نیازهای خدماتی، پرسونای انواع مسافر را ایجاد می‌کنیم. ساختن انواع پرسونا به هتلداران کمک می‌کند تا میهمانان خود را بهتر بشناسند و از این اطلاعات برای ایجاد استراتژیهای مارکتینگ بهتر، ارائه خدمات و بهبود تجربه کلی استفاده کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.