با 4 نوع تغییر برای هتلها بعد از کرونا آشنا شوید.
در سراسر دنیا هتلها بعد از کرونا دچار تغییرات چشمگیری شده اند. چرا که اساسا نمیتوان شکل این تجارت را تغییر داد. هتلها از نظر ماهیتشان مردم را دور هم جمع میکنند. خواه یک هتل بوتیک 100 اتاقه باشد یا یکی از هتلهای 2000 اتاقه به علاوه یک نوار ساحلی یا امکانات جانبی. مردم در سراسر هتلها حرکت میکنند و سطوح مختلف را لمس میکنند. کاهش این نقاط تماس و محدود کردن میزان مواجهه میهمانان با میکروبها، تمرکز اصلی مدیران و به نوعی تغییرات هتلها بعد از کرونا خواهد بود.
اپراتورهای هتل باید سریعاً سازگار شوند تا خواستههای مصرف کنندگان در مورد COVID-19 را برآورده کنند، خصوصاً اگر آنها میخواهند از امکان سفر گردشگران در اواخر سال 2021 و بعد از آن بهره مند شوند. این یعنی تغییرات هتلها بعد از کرونا ضامن آن است که مسافران این هتل را انتخاب کنند یا نه. این امر نه تنها در طی شیوع همه گیر فعلی سودمند خواهد بود، بلکه هتلها را برای احتمال شیوع دیگر در آینده آماده خواهد کرد، خواه این بیماری چیزی به اندازه آنفولانزا باشد یا ویروسی که جدی تر باشد.
برای مطالعه درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از کرونا در هتل به توصیه سازمان بهداشت جهانی روی این مقاله کلیک کنید.
و اما روشهای برای تغییرات هتلها بعد از کرونا
-
حذف و تغییر نقاط لمسی
مهمترین تغییر هلتها بعد کرونا را میتوان در لمس کردن دانست؛ زیرا ویروس کرونا با این عمل منتقل میشود. هتلها باید شیوههای تعامل مهمانان با فضای خود را تغییر دهند. به عنوان مثال، محصولات جدید مانند کولرهای لمسی در لابیها یا سالنهای بدن سازی و سیستمهای چک لمسی بدون لمس از طریق دستگاههای تلفن همراه مهمان، امکان دسترسی به امکانات رفاهی و تجارب بهتر مشتری را بدون قرار دادن مهمانان یا کارکنان در معرض عوامل بیماری زا فراهم میکنند.
دیگر روش هتلها بعد از کرونا در داخل اتاق است. در فضای اتاقهای هتل، تغییرات متمرکز بر لمس، شامل یکپارچه سازی برنامه اپراتور هتل با چندین عملکرد در اتاق باید صورت بگیرد. مانند تنظیم گرمایش و سرمایش، تهویه مطبوع، جابجایی پردهها. استفاده از دستگاههای تلفن همراه به عنوان کنترل از راه دور یکی از بهترین و بزرگترین روش تغییرات هتلها بعد از کرونا است.
با اتخاذ طرحهای مینیمالیستی که تمیز کردن آنها آسان تر است، رعایت بهداشت در اتاق ساده تر هم میشود. مثلا استفاده از ملحفههای کاملا ساده و بی رنگ به جای کارهای زینتی و رنگی که ضدعفونی کردن آنها ساده باشد. در راهروها و آسانسورها نیز تکنولوژیهایی استفاده شود که نمود تغییرات هتلها بعد از کرونا باشد. مانند کنترل آسانسور با صدا، تحویل سرویس ربات و سایر نوآوریهایی که ضمن ساده سازی تجربه کاربر، لمسها را کاهش میدهد.
درباره 4 مورد از آخرین تکنولوژیها در هتلداری بیشتر بخوانید.
-
طراحی مجدد فضای غذا خوری، رستوران و کافه هتل
همه گیری ویروس کرونا در جایی مثل رستوران بیشترین سهم را به خود اختصاص میدهد بنابراین تغییر بعدی هتلها بعد از کرونا به این گونه فضاها اختصاص مییابد. ظروف پذیرایی مشترک، ایستگاههای نوشیدنی سلف سرویس، خطوط شلوغ برای سرو غذا و بسیاری از نقاط تماس، ترکیب بدی است زیرا افراد سعی در فاصله گرفتن از اجتماع و دور نگه داشتن بیماری از خودشان دارند. در اوایل همه گیری، برخی از فیلمهای در فضای مجازی متشر شد که نشان میداد محیط رستوران، بوفه و کافهها چگونه سریعا میتوانند باعث بروز بیماری شوند.
حتی با کمرنگ شدن همه گیر شدن بیماری و راحتی دوباره مردم در میان جمعیت، باز هم تأثیرات این رستورانها ادامه خواهد یافت. این همچنین به معنای مرگ بارهای سالاد و هر مرکز غذایی است که به یک مدل سلف سرویس متکی باشد. بنابراین اگر جذابیت املاک شما متمرکز بر فضای رستورانی خود است باید به فکر تمهیدات جدید باشید و هتلها را بعد از کرونا تغییر دهید.
جایگزین کردن نشیمنهای با فاصله به جای صندلیهای سابق فشرده، منوهای مبتنی بر کد QR، سطوح ضد میکروبی و سایر خصوصیات از جمله اقدامات هتلها بعد از کرونا برای کاهش شرایط ویروسی است. برای برخی هتلها، رستورانهای نشسته از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند. در عوض، آنها ممکن است ایستگاههای غذایی سرپایی را ارائه دهند که با یک کارمند یا حتی بدون آن کار میکند. یک پیشنهاد دیگر برای تغییر هتلها بعد از کرونا گرایش به امکانات رفاهی بیشتر در اتاقهای هتل است.
برای مطالعه بخش دوم روی تغییرات هتلها بعد از کرونا (بخش دوم) کلیک کنید.