امکانات و خدمات مورد نیاز برای طبقه بندی هتل های 5 ستاره

هتل های 5 ستاره جزء مهم محصول گردشگری هستند. و از طریق استانداردهای امکانات و خدمات ارائه شده توسط آنها به تجربه کلی گردشگری کمک می کنند.

لیست امکانات و خدمات ذکر شده در زیر استانداردهای لازم برای دریافت طبقه بندی 5 ستاره یا 5 ستاره دلوکس را برای هتل شما فراهم می کند.

امکانات عمومی هتل 5 ستاره:

  • کار تمام وقت 7 روز در هفته در فصل.
  • تاسیس برای داشتن کلیه مجوزهای تجاری لازم.
  • تاسیس برای داشتن بیمه مسئولیت عمومی.
  • آسانسور 24 ساعته برای ساختمان های بالاتر از همکف به علاوه دو طبقه.
  • اتاق خواب، حمام، فضاهای عمومی و آشپزخانه به طور کامل روزانه سرویس می شود.
  • تمام سطوح کف تمیز و سالم هستند.
  • کف ها می توانند از هر سطح یا موادی باشند.
  • پشتیبان برق یا دیزل ژنراتور – مجموعه های DG.

امکانات اتاق مهمان برای هتل 5 ستاره

  • حداقل 10 اتاق اجاره ای، همه اتاق ها با پنجره های بیرونی / تهویه.
  • حداقل اندازه اتاق خواب بدون حمام 200 فوت مربع است
  • تهویه مطبوع باید در 100٪ اتاق ها انجام شود
  • تعویض تمیز رختخواب و ملحفه حمام روزانه و بین ورود.
  • حداقل عرض تخت برای یک تخت 90 سانتی متر و دو نفره 180 سانتی متر.
  • حداقل ضخامت تشک 10 سانتی متر
  • حداقل 2 ملحفه، بالش و کیف، پتو، محافظ تشک/روپوش تخت.
  • اتاق سوئیت – 2% بلوک اتاق با حداقل 1 اتاق سوئیت.
  • هتل‌های 5 ستاره لوکس باید سشوار در اتاق به صورت رایگان ارائه دهند.
  • گاوصندوق داخل اتاق باید در یک اتاق تهیه شود.
  • مینی بار / یخچال – اقلامی که در مینی بار نگهداری می شوند باید با قوانین محلی مطابقت داشته باشند.
  • آب آشامیدنی حداقل یک لیوان برای هر مهمان با لیوان.
  • همه هتل‌های دسته‌بندی دو بطری مهر و موم شده آب بطری مارک دار حداقل 500 میلی‌لیتری ارائه می‌دهند. به ازای هر نفر در روز به صورت رایگان.
  • پارچه تمیز و با کیفیت باید در اختیار مهمان قرار گیرد.
  • قفسه / فضای کشو برای هتل 5 ستاره.
  • کمد لباس با حداقل 4 رخت آویز در هر رختخواب.
  • نور کافی، 1 در هر تخت
  • یک سوکت ارت شده 5 آمپر نزدیک تخت و شارژر USB.
  • یک میز کنار تخت و کشو.
  • تلویزیون – کانال های کابلی یا ماهواره ای در صورت وجود.
  • میز تحریر یا سطح با نور کافی.
  • یک سبد کاغذ باطله در اتاق.
  • پرده های مات یا صفحه نمایش در تمام پنجره ها.
  • یک آینه حداقل نیم قد (3 اینچ).
  • یک پوشه ثابت و حاوی لوازم التحریر.
  • اعلامیه «مزاحم نشوید».
  • اخطار «اتاق من تمیز شود».
  • روتختی پهن شده شب.
  • روشنایی کم مصرف
  • اتاق کلوزت یا کمد لباس به خوبی تهویه می شود.
  • تلفن با شماره گیری مستقیم و دستگاه مخابره داخل ساختمان

امکانات حمام مورد نیاز برای هتل 5 ستاره

  • همه اتاق ها باید دارای حمام متصل باشند.
  • حداقل اندازه حمام در فوت مربع 45 SQF است.
  • حداقل 1 حوله حمام و 1 حوله دستی برای هر مهمان ارائه می شود.
  • تشت حمام ارائه شود.
  • لوازم بهداشتی جدید مهمان باید با حداقل 1 صابون جدید برای هر مهمان ارائه شود
  • محصولات بهداشتی بطری ارائه می شود.
  • قلاب لباس در هر اتاق حمام / دوش.
  • سطل بهداشتی با روکش تهیه شود.
  • هر توالت غربی دارای یک صندلی با درب و دستمال توالت است.
  • هتل‌های 5 ستاره باید اسپری‌های آب یا بیده یا دستشویی یا سایر امکانات بهداشتی مدرن مبتنی بر آب پس از کاغذ توالت ارائه کنند.
  • کف و دیوارها سطوح غیر متخلخل داشته باشند.
  • آب سرد و گرم در دسترس 24 ساعته.
  • کابین دوش یا دوش مکعبی یا وان حمام با پرده دوش.
  • شیرها و دوش های کم مصرف باید نصب شود.
  • روشنایی کم مصرف برای نصب در حمام.

امکانات منطقه عمومی برای هتل 5 ستاره

  • امکانات پذیرش 24×7.
  • خدمات پیشخدمت مخصوص (پارکینگ) در دسترس باشد.
  • در دسترس بودن اتاق، F & B و سایر بسته ها/تعرفه.
  • تامین سرمایش و گرمایش در اماکن عمومی
  • سالن استراحت یا نشیمن در لابی
  • دستشویی های عمومی برای خانم ها و آقایان با صابون و حوله تمیز.
  • دستشویی با آب سرد و گرم، آینه، سطل بهداشتی درب دار زنانه ومردانه و توالت زنانه.

اتاق و سایر امکانات برای مهمان با توانایی های متفاوت

  • حداقل یک اتاق برای مهمان با توانایی های متفاوت
  • حمام با امکاناتی برای مهمانان دارای معلولیت متفاوت.
  • رمپ با کف ضد لغزش در ورودی.
  • حداقل عرض در باید یک متر باشد تا امکان دسترسی ویلچر فراهم شود.
  • دستشویی های عمومی باید امکاناتی برای مهمانان با توانایی های متفاوت داشته باشند.

امکانات غذا و نوشیدنی برای طبقه بندی 5 ستاره

  • یک رستوران 24 ساعته چند غذایی با کافی شاپ.
  • یک رستوران تخصصی و 24 ساعته.
  • سرویس اتاق 24×7 یا غذاخوری در اتاق.
  • امکانات بار.
  • ظروف چینی و ظروف شیشه ای قابل استفاده در تمام قسمت های غذاخوری.
  • کارد و چنگال باید حداقل از جنس استیل ضد زنگ یا ترجیحا EPNS (نقره نیکل آبکاری شده با برق) باشد.
  • کارد و چنگال فلزی با کیفیت خوب و کارد و چنگال آلومینیومی ممنوع است.
  • ظروف پلاستیکی فقط در محوطه استخر پذیرفته می شود.

امکانات آشپزخانه مورد نیاز برای طبقه بندی 5 ستاره

  • یخچال فریزر عمیق.
  • ذخیره سازی تفکیک شده گوشت، ماهی و سبزیجات.
  • تخته های خرد کن مصنوعی با کد رنگی.
  • دیوارهای کاشی شده کف غیر لغزنده.
  • پوشش سر برای کلیه کارکنان تولید آشپزخانه و F&B.
  • شستشوی روزانه میکروب کش کف.
  • ظروف/وسایل پخت و پز با کیفیت خوب.
  • استفاده از ظروف آلومینیومی غیر از نانوایی ممنوع است
  • همه ظروف تجهیزات درجه مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.
  • آب آشامیدنی با UV + فیلتراسیون تصفیه شود.
  • سیستم تهویه خوب در دسترس باشد.
  • زباله هایی که باید تفکیک شوند – مرطوب و خشک.
  • منطقه زباله مرطوب تهویه شود.
  • محل های پذیرش و فروشگاه ها تمیز و متمایز از محل زباله باشد.
  • هر شش ماه یکبار معاینات پزشکی برای کارکنان تولید F&B انجام شود.
  • آموزش کمک های اولیه برای تمامی کارکنان آشپزخانه.
  • کنترل آفات باید در فواصل زمانی معین انجام شود.

صلاحیت ها، مهارت ها و رفاه کارکنان مورد نیاز برای طبقه بندی 5 ستاره

  • لباس کارمندان برای پذیرش.
  • کارمندان پیشخوان انگلیسی زبان.
  • درصد کارکنان نظارت باید 80 درصد باشد.
  • درصد کارکنان ماهر باید 60 درصد باشد.
  • لباس فرم تمیز و سالم باشد
  • روسای ادارات دارای صلاحیت رسمی باشند.
  • کارکنان ناظر یا ماهر ممکن است آموزش یا گواهینامه مهارت داشته باشند.
  • مدرک / دیپلم از مدارس یا دانشگاه های معتبر هتلداری.
  • اتاق‌های استراحت کارکنان – مجزا برای کارمندان زن و مرد با تخت‌های دوطبقه، روشنایی و تهویه مناسب.
  • اتاق رختکن کارکنان – آینه تمام قد، خشک کن دستی با پخش کننده صابون مایع.
  • امکانات توالت.

امکانات مهمان برای طبقه بندی 5 ستاره

  • تهیه ویلچر برای میهمان معلول.
  • خدمات پیشخدمت مخصوص (پارکینگ) در دسترس باشد.
  • خشک شویی / لباسشویی.
  • امکانات تهیه چای / قهوه در اتاق.
  • تاسیسات آهن و تخته آهن.
  • هزینه حمل و نقل در تماس.
  • تمیز کردن کفش، جاکفشی و دمپایی.
  • یخ (از آب آشامیدنی) در صورت تقاضا.
  • پذیرش کارت های اعتباری رایج و تسهیلات/زیرساخت های پذیرش/ انجام پرداخت ها از طریق تراکنش های دیجیتال.
  • کمک در مورد چمدان در صورت درخواست.
  • یک تلفن عمومی در محل.
  • هزینه های واحد به مهمان اعلام شده است.
  • سرویس بیدارباش در صورت درخواست (هم خودکار و هم دستی توسط اپراتورها.)
  • پیام هایی برای مهمانان که باید ضبط و تحویل شوند.
  • نام و نام خانوادگی آدرس و شماره تلفن پزشکان با میز پذیرش (خدمات Doctor on Call)
  • تمبر و امکانات پستی.
  • روزنامه ها.
  • دسترسی به امکانات میز سفر.
  • امکانات چمدان چپ.
  • تهیه لوازم اضطراری مانند دارو، لوازم بهداشتی، کیت کمک های اولیه.
  • سلامت – امکانات بدنسازی.
  • اسپا و ماساژ.
  • سالن زیبایی و آرایشگاه.
  • گل فروشی.
  • فروشگاه / کیوسک.
  • تسهیلات تعویض پول.
  • امکانات تلفن در دسترس بازو از صندلی توالت.
  • حداقل دو سوکت چند منظوره تهیه کنید.
  • تلفن برای تماس های ورودی و خروجی در اتاق.
  • کامپیوتر / مرکز تجاری برای استفاده مهمان با دسترسی به اینترنت در دسترس است.
  • دسترسی به اینترنت بی سیم در اتاق مهمان و مناطق عمومی.
  • اتصال به اینترنت/درگاه داده در اتاق.
  • سیستم سرگرمی داخل اتاق مانند تلویزیون پولی، پخش آنلاین و غیره.
  • سرویس ایمیل.
  • خدمات فکس، فتوکپی و چاپ.
  • استخر.
  • امکانات پارکینگ.
  • امکانات کنفرانس.

امکانات ایمنی و امنیتی برای طبقه بندی 5 ستاره

  • فلزیاب (قاب درب یا دستی).
  • دوربین مدار بسته در مکان های استراتژیک
  • دستگاه اشعه ایکس در ورودی مهمان برای غربالگری چمدان.
  • بررسی های دستی ممکن است برای کارکنان و تامین کنندگان در نقاط ورودی تعیین شده انجام شود.
  • زیر شکم، اسکنر برای نمایش وسایل نقلیه.
  • تایید میهمان با شناسه معتبر، پاسپورت، ویزا و غیره در هنگام ورود.
  • کارکنان آموزش دیده در تمرین آتش نشانی.
  • تمهیدات امنیتی برای تمامی ورودی های هتل.
  • هر درب اتاق خواب مجهز به قفل و کلید، دریچه دید/چشمک و دستگاه ایمن داخلی است.
  • همه هتل ها باید کارمندان و تامین کنندگان خود را توسط پلیس / آژانس های امنیتی خصوصی بررسی کنند.
  • یک زنجیر ایمنی / چفت استخوان جناغی یا دریچه دید / روزنه.
  • آشکارسازهای دود
  • اعلامیه های آتش نشانی و مراحل اضطراری و طرح خروج در اتاق پشت در نمایش داده می شود.
  • آلارم های آتش نشانی و اضطراری باید سیگنال های دیداری و شنیداری داشته باشند.
  • جعبه کمک های اولیه با داروهای بدون نسخه با میز جلو.
  • علائم خروج آتش در طبقات مهمان با برق اضطراری/پشتیبان.
  • تمرین های دوره ای آتش نشانی را انجام دهید و دستورالعمل های مدیریت بلایا، کمک های اولیه و ایمنی آتش نشانی را حفظ کنید.
  • مانورهای سه ماهه آتش نشانی و ایمنی طبق قانون.

سایر امکانات و ملزومات

  • برداشت آب باران.
  • مدیریت پسماند.
  • روش های کنترل آلودگی هوا، آب و نور.
  • معرفی تجهیزات غیر CFC برای تبرید و تهویه مطبوع و سایر اقدامات و ابتکارات سازگار با محیط زیست.
  • پانل های برق خورشیدی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.