چرا طراحی داخلی هتل اهمیت دارد

طراحی داخلی هتل برای ایجاد یک تجربه مثبت برای مهمانان، برنامه ریزان و شرکت کنندگان در آنها، کارکنان شما و هرکس دیگری که قدم به ملک شما می گذارد، از اهمیت حیاتی برخوردار است. طراحی یک هتل نشان دهنده مخاطبانی است که می خواهید جذب کنید، وعده برند شما را به اشتراک می گذارد، تمام امکاناتی را که ارائه می دهید برجسته می کند و خیلی چیزهای دیگر.

اما طراحی داخلی هتل چیزی فراتر از خطوط شیک و مبلمان گران قیمت است. بنابراین، ما این راهنما را که شامل 10 نکته تخصصی و نمونه های پیشرو در صنعت، از املاک در سراسر جهان و همچنین سوالات متداول در مورد طراحی داخلی به طور کلی است، گردآوری کرده‌ایم. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز در مورد اهمیت طراحی داخلی هتل و اینکه چگونه حتی کوچکترین تغییرات در ملک شما می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، بیاموزید.

رقابت در صنعت مهمان‌نوازی شدید است و هتل‌های بی‌نظیر برای برقراری ارتباط با مخاطبانی که به دنبال گزینه‌های هدفمندتری هستند، تلاش می‌کنند. مهمانان چه متوجه باشند یا نه، املاکی را انتخاب می‌کنند که با زیبایی‌شناسی، الهامات و دیدگاهشان در مورد اینکه یک هتل باید چگونه باشد مطابقت داشته باشد.

هتل شما باید چیزهای زیادی را با طراحی داخلی خود منتقل کند. یک فضای خوب طراحی شده می تواند:

  • انواع مهمان هایی که می خواهید بارها و بارها ببینید را هدف قرار دهید
  • ویژگی ها و امکانات هتل خود را برجسته کنید
  • به شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید
  • برنامه ریزان را تشویق کنید تا رویدادهای ملک شما را ثبت کنند
  • از جامعه محلی خود به رسمیت شناخته شوید
  • وعده برند خود را منتقل کنید

کشف 10 نکته و نمونه طراحی داخلی هتل از رهبران این صنعت

1- پیدا کردن تمرکز روی طراحی داخلی

طراحی عالی سعی نمی کند همه چیز برای همه باشد. در عوض، تمرکز خود را با نگاه کردن به اصول خود پیدا کنید. مخاطب اصلی شما کیست؟ آنها از ملک و برند شما چه می خواهند؟ چگونه می توانید وعده‌ی برند خود را به شیوه ای بصری جذاب انجام دهید؟

هنگامی که تصمیم می گیرید همه چیز از تم و زیبایی شناسی کلی خود گرفته تا رنگ ها، مبلمان، آثار هنری، وسایل و موارد دیگر را انتخاب کنید، این تمرکز را در ذهن داشته باشید.

هتل دِ نِل در پاریس جایگاه خود را در ایجاد فضای «خانه دور از خانه» برای مهمانان خود پیدا کرده است. این امر در طراحی داخلی آن با وان حمام عمیق، شومینه، و مبلمان ساده اما با کیفیت بالای روکش‌دار و کتان  منعکس شده است. مهمانان می توانند خیلی سریع اهداف و چشم انداز هتل را که در طراحی داخلی منعکس شده است ببینند و سپس می توانند بر اساس آن چشم انداز اقامت خود را انتخاب کنند.

2-استفاده از روانشناسی برای انتخاب رنگ برای طراحی داخلی هتل

روانشناسی نقش مهمی در انتخاب رنگ های مناسب برای طراحی داخلی هتل شما دارد. رنگ های سرد مانند آبی و سبز باعث آرامش و آرامش می شوند و برای اتاق خواب و حمام به خوبی کار می کنند. لهجه‌های کوچک زرد می‌توانند مکالمه را تحریک کنند و می‌توانند در حوزه‌های تجاری یا گوشه‌های گفتگو استفاده شوند. رنگ بنفش به ویژه زمانی که با رنگ‌های خاکستری یا متالیک ترکیب شود، احساس پیچیدگی، تجمل و مجلل را به شما القا می‌کند.

اشباع و سایه نیز بخش مهمی از روانشناسی رنگ هستند. به عنوان یک قاعده کلی، رنگ های روشن به عنوان رنگی مطبوع تلقی می شوند و اتاق ها را روشن تر و جادارتر می کنند. از سوی دیگر رنگ‌های تیره، پیچیدگی و صمیمیت را می‌بخشند. بنابراین یک لابی روشن و باز ممکن است با رنگ‌های روشن مانند طلایی و کرم فوق‌العاده به نظر برسد، در حالی که فضای صمیمی مانند کافه ممکن است با رنگ‌های شرابی، بنفش و خاکستری بهتر عمل کند.

3-مطابقت فرم با عملکرد

طراحی داخلی زیبای هتل هرگز نباید بیشتر از عملکرد آن باشد، به خصوص در اتاق های مهمان شما. مطمئن شوید که ویژگی های اتاق برای استفاده و درک آسان است. باید برای مهمانان جدید روشن باشد که چگونه از همه چیز استفاده کنند – از قلاب و کشو گرفته تا دستگیره درها، سوئیچ ها و شیرآلات. این ساده به نظر می رسد، اما اشتباه کردن آن به طرز شگفت انگیزی آسان است.

شما همچنین می خواهید شکل و عملکرد را در تمام فضاهای عمومی خود متعادل کنید. این شامل چند نکته کلیدی است:

  • مطمئن شوید که قسمت‌های نشیمن راحت و روشن هستند، از جمله نور بالای سر و چراغ‌های رومیزی در صورت لزوم.
  • مناطق لابی را برای رفت و آمد پیاده باز نگه دارید و برای مهمانانی که مشکلات حرکتی دارند در دسترس باشد.
  • برای مناطق پرتردد کفپوش بادوام انتخاب کنید.
  • برای ناوبری آسان علائم مناسبی را در نظر بگیرید.
  • استفاده از هر فضا را با انتخاب های طراحی خود مشخص کنید.
  • رنگ های مکمل را برای مناطق با کاربرد مختلط انتخاب کنید تا چیدمان های مختلف را در خود جای دهد.

4-الهام گرفتن از موقعیت مکانی

مهمانان شما به دلیلی انتخاب کرده اند که از مکان شما دیدن کنند، چه کاری باشد و چه تفریحی. با آوردن برخی نکات محلی به آنها احساس کنید که بخشی از جامعه محلی هستند. این می تواند به شکل عناصر معماری، مصالح ساختمانی، طرح های رنگی، سبک های دوره، یا حتی قطعات دکوری باشد که مستقیماً به مقصد اشاره دارد.

به عنوان مثال، Ambiente، چشم انداز یک هتل در سدونا، آریزونا، توسط جنگل ملی حفاظت شده Coconino احاطه شده است. با این وجود، تمرکز پایدار و سازگار با محیط زیست در طراحی داخلی خود دارد. بر اساس وب سایت آن، Ambiente “با احترام عمیق به محیط زیست با تمرکز بر روش های پایدار و معماری ارگانیک و مدرن ساخته شده است که توپوگرافی اطراف را تکمیل می کند و تاثیر آن بر زمین را به حداقل می رساند.”

برجسته کردن طراحی خیره کننده آن: “شیشه های برنزی رنگی از کف تا سقف و زغال سنگ مات و فلز زنگ زده. در غروب، شیشه رنگی طبیعت اطراف خود را منعکس می کند و شبح های آینه ای خیره کننده ای ایجاد می کند.”

5-طراحی اتاق‌های مهمان با در نظر گرفتن آینده

طراحی داخلی می تواند هزینه سرمایه ای هنگفتی باشد و ممکن است برای مدت طولانی فرصتی برای بازسازی اتاق مهمان خود نداشته باشید. با انتخاب تم ها و وسایلی که به خوبی قدیمی  می شوند، طرح خود را ماندگار کنید.

شما می توانید با ساده نگه داشتن قسمت های اصلی طراحی، طرح های اتاق خود را در آینده اثبات کنید. این شامل ملافه، دیوارها، کفپوش، وسایل حمام، و قطعات اصلی مبلمان است. از وسایل کوچکتر، وسایل متحرک و لوازم جانبی برای افزودن شخصیت و انعکاس روندهای فعلی استفاده کنید. به این ترتیب، وقتی روندها پیش می‌روند، فقط باید تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا ظاهر کلی اتاق‌هایتان به روز شود.

وقتی زمان یک راه اندازی بزرگ یا طراحی مجدد فرا می رسد، زمانی را اختصاص دهید تا متوجه شوید که مهمانان شما دقیقاً چه چیزی از طراحی جدید می خواهند. ماریوت با آزمایشگاه نوآوری خود، مدلی از یک اتاق واقعی هتل که مدیران، طراحان و گروه‌های متمرکز همگی می‌توانند آن را ببینند، تجربه کنند و درباره آن بازخورد بدهند، این را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد. حتی اگر منابع لازم برای یک مدل حضوری را ندارید، با نشان دادن تصاویری از عناصر طراحی پیشنهادی به مهمانان، کارکنان و سایرین بازخورد دریافت کنید تا ببینید آنها چه فکر می کنند.

6- پیدا کردن مراحلی برای برجسته کردن هنر محلی

یک هتل زمانی می تواند سطوح جدیدی از موفقیت را پیدا کند که با جامعه ارتباط برقرار کند. در نظر بگیرید که آیا فضاهایی برای برجسته کردن هنر و هنرمندان محلی در ملک شما وجود دارد یا خیر. این به مهمانان شما فرصتی می دهد تا فرهنگ مکان شما را بیشتر ببینند، پیوند قوی با هنرمندان و مشاغل محلی ایجاد می کند و می تواند طراحی داخلی هتل شما را به طور قابل توجهی تقویت کند.

مناطقی که به ویژه برای آثار هنری مناسب هستند عبارتند از لابی، قسمت های غذاخوری، اتاق مهمان و فضاهای انتقالی مانند راهروها. اگر ایده یک مجموعه دائماً در حال تغییر را دوست دارید، حتی می توانید قطعات را برای فروش به مهمانان ارائه دهید.

هتل های رنسانس از هنر و هنرمندان محلی استقبال می کنند تا موقعیت منحصر به فرد هر ملک را به نمایش بگذارند. برای مثال، هتل رنسانس نیویورک میدتاون در منطقه پوشاک منهتن مستقر است و از هنر هنرمندان ساکن نیویورک استفاده می کند که بر مد، لباس و مواد خیاطی تمرکز دارد. با ارتباط با جنبه های کلیدی آنچه ملک شما را منحصر به فرد می کند، می توانید از هنر و دکوراسیونی که مهمانان خود را احاطه می کند الهام بگیرید.

7- ترکیب شدن با محیط اطراف

بیشتر و بیشتر هتل ها در حال طراحی فضاهایی هستند که به روشی مکمل با محیط اطراف خود ترکیب می شوند. این را می توان از طریق پنجره ها و درهای بزرگی که فضاهای داخلی و خارجی را با هم ادغام می کنند، لابی های فضای باز، ویژگی های طبیعی که چشم انداز اطراف را تقلید می کنند، و معماری متأثر که تداعی کننده سایر نقاط شهر است، انجام داد. راه های خلاقانه زیادی برای استفاده از محیط هتل برای الهام گرفتن وجود دارد.

ریزورت بولگاری در دبی یک نمونه بارز از ترکیب بی دردسر فضاهای داخلی و خارجی است. پنجره‌ها، درها و بالکن‌های بزرگ مناظر خیره‌کننده و دسترسی به امکانات فضای باز را ارائه می‌دهند، در حالی که عناصر معماری در اتاق‌های مهمان منعکس کننده مناظری است که از بیرون دیده می‌شود. فضاهای عمومی مانند رستوران، عرشه استخر روی پشت بام و لابی همگی با فضاهای بیرونی اطرافشان ترکیب می شوند و رنگ های ساحل و دریا در دکوراسیون منعکس می شوند.

8- توجه به نورپردازی

نورپردازی هتل، عنصری که اغلب نادیده گرفته می‌شود، پیامدهای عملی و زیبایی شناختی برای مهمانان و کارکنان دارد. نور مناسب باعث می شود مهمانان احساس آرامش، شادابی و طراوت کنند. نورپردازی اشتباه می تواند استرس را افزایش دهد، بدون اینکه مهمانان واقعاً دلیل آن را بدانند. این شبیه به روانشناسی رنگ است که در بالا توضیح داده شد و نقش بسیار زیادی در طراحی داخلی هتل ایفا می کند.

برای مثال، کورنتیا لندن را در نظر بگیرید. نقطه کانونی لابی یک لوستر عظیم است که از 1001 حباب کریستالی درخشان تشکیل شده است، در حالی که استخر در آبگرم فضایی تاریک و آرامش بخش را با نورهایی در آب ایجاد می کند که انعکاس استخر را روی سقف نشان می دهد.

9-انتقال را فراموش نکنید

در حالی که آنها برای طراحی داخلی جذاب نیستند، تغییر در سراسر فضای شما برای درست کردن اهمیت دارد. وقتی مهمانان از فضای بیرونی شما به لابی، یا لابی به آسانسور یا راهرو به اتاق‌هایشان می‌روند، باید احساس کنند که این انتقال منطقی است و آنها را برای اتفاقات بعدی آماده می‌کند.

در هر منطقه انتقالی که میهمانان پتانسیل گم شدن را دارند، مانند بانک های آسانسور، سازه های پارکینگ، امکانات رفاهی مشترک و راهروها، علائم واضح باید در اولویت قرار گیرد. نورپردازی انتقالی می‌تواند مهمانان را تشویق کند که در جهت درست حرکت کنند و آنها را به رستوران، اسپا یا فروشگاه هدیه شما بکشاند.

10-از متخصصان در طراحی داخلی کمک بگیرید

اگر چیزی وجود داشته باشد که نباید در لیست «خودت انجام بده» برای هتلداران باشد، آن طراحی داخلی است. طراحی فضای شما برای درست کردن آن بسیار مهم است و اکنون زمان آن نیست. مطمئن شوید که یک طراح بزرگ را استخدام کنید که به مهمان نوازی عادت داشته باشد و با برند، اهداف و موقعیت مکانی شما آشنا باشد. هنگامی که فرد یا شرکت مناسب را پیدا کردید، ایده های خود را به آنها بیاورید و شروع به همکاری کنید تا فضای خود را تا آنجا که می توانید از نظر زیبایی شناسی دلپذیر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.