در این مقاله انواع مشاغل هتلداری در ارتباط با وظایف پذیرش هتل و بخش مدیریت را بر می‌شماریم.

انواع مشاغل هتلداری:

در انواع مشاغل هتلداری در محدوده پذیرش، کارمندان در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند. همانطور که پیشتر در سایر مقاله‌های هتلیدز گفته شده، این مناطق اولین تاثیر را بر مخاطب هنگام ورود و آخرین را بر او هنگام خروج می‌گذارد. این مشاغل همچنان که از تنوع بالایی برخوردارند مهارت‌های متعددی در ارتباط با مخاطب می طلبند.

باربران هتل

ممکن است در انواع مشاغل هتلداری این افراد را به نام بل‌بوی هم بشناسیم. این افراد مسئول جابجایی چمدان‌ها و رساندن آنها به اتاقها هستند و مهمانان را به اتاق خود می‌رسانند. وظیفه دیگر این افراد، بررسی در دسترس بودن اتاق هاست. در انواع مشاغل هتلداری، این افراد هستند که باید از سیستم‌های گردشی داخل هتل آگاه باشند چرا که مسافران در اولین دقایق ورود درباره مسائل مختلفی با آنها گفت‌و‌گو کرده و از آنها مشاوره می‌گیرند.

کارمندان میز پذیرش هتل

کارمندان فرانت دسک یا میز پذیرش هتل، مسئولیت طیف وسیعی از جنبه‌های مختلف خدمات به مشتری را دارند؛ از جمله استقبال از مهمانان، کمک به آنها برای ورود به هتل، جمع‌آوری هزینه‌ها و پاسخ به سوالات. علاوه بر این، در بین انواع مشاغل هتلداری کارمندان فرانت دسک، نیاز به همکاری با کارکنان سرویس اتاق که پیشتر در بخش غذا ذکر شد، رسیدگی به شکایات و مدیریت کلیدهای مهمان یا کارت‌های کلید دارند. بنابراین این افراد نیازمند مهارت‌های مدیریت زمان، کنترل خشم و استرس هستند.

وظایف پذیرش هتل

مدیریت و نظارت وظایف پذیرش هتل یا میز پذیرش به معنای انجام کارهای فرانت دسک، نظارت بر کارمندان آن، انجام وظایف بودجه‌بندی، استخدام و آموزش است. یک قسمت کلیدی از کار در بین انواع مشاغل هتلداری در بخش پذیرش، به عهده مدیر این بخش است؛ انجام وظایف پایین دست‌ها در میز پذیرش؛ زمانی که همه افراد کارکنان مشغول به انجام امور محوله هستند. این چنین است که هیچگاه هیچ مهمانی در این بخش بدون پاسخ نمی‌ماند و هتل ها بسته به ستاره شان از 10 تا 24 ساعت امکان پاسخگویی در پذیرش دارند.

مسئولان بخش نگهداری و تمیز کردن

نظافت کلیه فضاهای هتل در زیر دسته انواع مشاغل هتلداری در این بخش قرار می‌گیرد. این افراد نه تنها وظیفه دارند از آلودگی جلوگیری کرده و بخش‌های مختلف را تمیز کنند بلکه باید در نگهداری و محافظت از بخشهای مختلق هم کوشا باشند. کارکنان در انواع مشاغل هتلداری باید در نگهداری و مراقبت از اموال هتل نهایت تلاش خود را داشته باشند.

در دوران اخیر و پس از پاندمی کرونا، وظیفه این افراد در بین انواع مشاغل هتلداری قدری سخت تر از گذشته شده است چرا که بهداشت و ایمنی در هتل های پساکرونایی حرف اول را می‌زند. حفظ تمیزی نه تنها در اطراف فضاهای مشترک هتل، بلکه در اتاقهای مهمان از وظایف بخش خانه داری است. این وظایف معمول شامل تمیز کردن اتاق مهمان، بررسی مجدد اتاق قبل از بازدید مهمان جدید، تمیز کردن توالت، شستشوی تختخواب و سایر لباسشویی‌های هتل خواهد بود.

دربان هتل

نقش دربان هتل یکی از انواع مشاغل هتلداری است که معمولاً با محل اقامت در سطح بالاتر همراه است. این شغل خود شامل انجام وظایفی از طرف مهمانان است. به عنوان مثال، یک مهمان ممکن است به حمل و نقل احتیاج داشته باشد و سپس دربان آن را ترتیب می‌دهد؛ یا ممکن است یک مهمان برای رزرو بلیط سرگرمی یا یک میز در یک رستوران یک دربان بخواهد. این سغل نقش بسیار استراتژیکی در هتل بیمارستان ها و بیزنس هتل ها دارد. در این دو هتل، هدف اصلی افراد از سفر، درمان و تجارت است. بنابراین آنها برای تفریحات خود برنامه‌ای ندارند. از این جهت بین انواع مشاغل هتلداری، دربانی هتل نقش به سزایی در رضایت مهمانان دارد.

مدیریت هتل

مدیریت هتل وظیفه هماهنگی کارکنان هتل و اطمینان از در اختیار داشتن کلیه تجهیزات لازم برای انجام کار را بر عهده خواهد داشت. این به معنای مدیریت انرژی و نیروی انسانی و نظارت بر نظافت است. علاوه بر این، این شغل همچنین شامل استخدام، اخراج، آموزش کارکنان و مدیریت بودجه هم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.