ملاحظات مهم در طراحی بوتیک ‌هتل ها

سه جنبه همواره ضروری در طراحی بوتیک هتل ها وجود دارد: سبک طراحی، عملکرد و توجه به جزئیات؛ در حالیکه هر هتلی که روی آن کار می‌شود منحصر به فرد است و ویژگی‌های مخصوص به خود را داراست. در طراحی بوتیک ‌هتل ها همه چیز درباره لوکس و شخصی بودن تواما است. ممکن است طراحی بوتیک ‌هتل ها بازتاب دهنده تاریخ هتل یا داستان مالک آن باشد، ممکن است یک پناهگاه جنگلی در یک محیط بکر باشد و یا یک اقامتگاه در حاشیه پر جمعیت ساحلی. در مقاله 4 راه حل حرفه‌ای در طراحی بوتیک ‌هتل ها یکی از مهمترین ملاحظات مهم را ذکر کردیم؛‌ایجاد تعادل بین فضای قدیمی و مدرن در فرایند بازسازی. در‌این مقاله قدم به قدم پیش می‌رویم و با دیگر ملاحظات در طراحی بوتیک ‌هتل ها آشنا می‌شویم.

طراحی بوتیک ‌هتل ها

 

ملاحظات طراحی بوتیک ‌هتل ها: ورودی

به محض آنکه مهمانان یک قدم به داخل عرصه ورودی گذاشتند باید احساس “رسیدن” به آنها دست دهد. بنابراین در ابتدا در طراحی بوتیک ‌هتل ها باید یک سیرکولاسیون خوب وجود داشته باشد که آنها را از قدری دورتر با علائمی نزدیک کرده و سپس با هدایت‌هایی غیر مستقیم به پای میز پذیرش برساند. در زبان طراحی بوتیک ‌هتل ها، طراحان بخش پذیرش را قلب هتل می‌دانند و اولین و آخرین تاثیرگذاری بر مسافر در‌این بخش صورت می‌گیرد. نورپردازی حرفه‌ای در‌این بخش بسیار ضروری است. اغلب در طراحی بوتیک ‌هتل ها از یک طراح روشنایی در‌این بخش برای تنظیم شدت نورها استفاده می‌شود. همچنین مهم است که یک فضای نشستن فارغ از آنچه در لابی وجود دارد، در کنار محدوده پذیرش قرار گیرد. صندلی‌های لابی اغلب برای دیدارهای دوستانه یا پذیرش مهمانان استفاده می‌شود؛ اما‌ این سری مبلمان درباره ‌ایجاد راحتی برای مسافر حین فرایند رزرو و جلوگیری از خستگی اوست.

 

طراحی بوتیک ‌هتل ها

 

ملاحظات طراحی بوتیک ‌هتل ها: سفر به اتاق مهمان

فضاهای تردد مسافران در رفت و آمد به اتاقهایشان یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی بوتیک ‌هتل ها است، چرا که آنها در‌ این مسیرها همدیگر را می‌بینند و به گپ و گفت درباره سفر و گردشگری‌شان می‌پردازند. درباره لابی آسانسورها خاطر نشان کنیم که باید تا جای ممکن فضادار طراحی شود.‌این بخش‌ها در طراحی بوتیک ‌هتل ها نقاطی هستند که مهمانان از فضاهای گسترده تر مثل لابی اصلی وارد آنها شده و باید جهت گیری کنند. بنابراین استفاده بهینه و کاربردی از علائم هدایت‎‌کننده در‌این قسمت نقشی ضروری دارد. همچنین شما می‌توانید از نورپردازی، کفپوش‌ها، دیوارهای درمانگر و دیگر امکانات طراحی داخلی برای هدایت افراد در طراحی بوتیک ‌هتل ها استفاده کنید.

10 علامت شاخص معمارانه که طراحان هنگام طراحی در هتل به کار می‌گیرند.

برای مثال یک اثر هنری روی دیوار می‌تواند یک نشانه به خصوص برای مسافر تلقی شود. پرداخت متفاوت دیوار لابی آسانسور هم همینطور است. جالب است بدانید حتی یک مبل که طراحی آن متفاوت از سایر مبلمان است در طراحی بوتیک ‌هتل به عنوان یک علامت هدایت کننده عمل می‌کند. مسلما خانه یا بنایی که در آن بازسازی می‌کنید از مبلمان و وسایلی نظیر کتابخانه، قفسه یا میز برخوردار است؛ آنها دور نیاندازید و با اندکی ترمیم در چنین فضاهایی استفاده کنید.

 

طراحی بوتیک ‌هتل ها

 

ملاحظات طراحی بوتیک ‌هتل ها: راهروها

در طراحی بوتیک ‌هتل راهروها باید مستحکم باشند.‌ اینجا جایی است که تمام چمدان‌ها و ترولی کارمندان خدمات، دائما در حال ضربه زدن به پای دیوارهایش هستند؛ بنابراین فرش‌ها، کفپوش‌ها و نازک کاری لبه‌ها باید پاسخگو به‌این ضربه‌ها باشد. نکته مهم دیگری که در طراحی بوتیک ‌هتل ها در قسمت راهرو‌ها مطرح است، طرح فرش یا کفپوش است. راهروها طویل و کم عرض هستند. مهم است هنگام طراحی از راهروها و طرح کف آنها به عنوان‌ هادی مهمانها استفاده کنید، به جای استفاده از طرح‌های ریتمیک که سبب گنگی یا ناخوانایی فضا است. زیرا استرس مهمانان در مسیریابی و پیداکردن اتاقشان از بین می‌رود.

 

ملاحظات طراحی بوتیک ‌هتل ها: تجربه اتاق مهمان‌ها

امروزه اتاق‌های خواب مهمان فقط مکانی برای استراحت نیستند. در طراحی بوتیک ‌هتل ها، آنها باید یک فضای چند منظوره باشند؛ منطقه‌ای برای کار، شام، استراحت و خواب. لزوماً نیاز نیست ‌این فضاها تماما لوکس یا مجهز به لوازم مجلل باشند‌‌، اما توجه دقیق به جزئیات نیاز اصلی آنهاست. ما همیشه دوست داریم تکرار کنیم که در طراحی بوتیک ‌هتلها مهم نیست که اتاق چقدر خوب طراحی شده باشد‌‌، اگر یک مهمان خواب بدی داشته باشد‌‌، احتمال بازگشت او بسیار بعید است. یک تختخواب راحت و با تولید کیفیت خوب‌‌، همراه با امکان کنترل نور و دما حرف اول را می‌زند. در حمام در طراحی بوتیک ‌هتل ها، مهمانان تقریباً منتظر تجربه آبگرم هستند. بسته به موقعیت مکانی و در صورت کاربردی بودن‌‌، می‌خواهیم چیزی را در خود جای دهیم که خاطره‌ای ماندگار داشته باشد‌‌، به عنوان مثال دوش خارجی یا حمام با منظره.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.