عکاسی هتل: نکات ضروری برای تاثیر حداکثری بصری بر مسافران در مارکتینگ هتلها
تنها در مارکتینگ هتلها است که با مشاهده یک تخت اعیانی چوبی احاطه شده توسط مخمل قرمز، دوست دارید روی آن بخوابید. یا وقتی یک استخر تمیز با نورپردازی خلاقانه در شب را میبینید، آرزو میکنید ای کاش میتوانستید قدری در آن شناور باشید. بله، این قدرت عکاسی تبلیغاتی برای هتل و برای افزایش رزرو در آن طی کمپینهای مارکتینگ هتلها است. البته که مدیران آگاه به خوبی میدانند چنین عکسهایی چه هزینه گزافی دارند. هر چند که همیشه فقط مساله درباره بودجه نیست؛ شناخت سهم بازار، آگاهی از برند و تاثیر آن، شناخت مخاطبان و بررسی دادههای سود و هزینه است که تصمیم میگیرد چگونه عکسی نیاز فعلی مارکتینگ هتلها است.
در مقاله معرفی 12 استراتژی ضروری در مارکتینگ هتل برای مدیران هتلها برخی از موارد هشداردهنده به مدیران نوشته شده است. در این مقاله به طور خاص روی مبحث عکاسی برای مارکتینگ هتلها صحبت میشود.
انتخاب عکاس
انتخاب عکاس اولین قدم مهم در مارکتینگ هتلها با عکاسی است. یک عکاس خوب فقط تصاویر عالی نمیگیرد، بلکه دانش عمیقی در مورد چگونگی پرزنت هتلها به صورت بصری دارد. در واقع عکاسان حوزه مارکتینگ هتلها از فعالیتهای داخل هتل، عملکرد هتلها، داستان مشتریان و انتظارات آنها آگاهند. در مارکتینگ هتلها عکاس باید هنرمندانه با مهارت فنی خود، داستان برند هتل را به نمایش بکشد و سپس با عکس خود یک رابطه عاطفی با مشتری برقرار کند. برگردید و مثالهای ابتدای این مقاله را بخوانید.
مدیران هتل، در فرایند مارکتینگ هتلها پس از انتخاب عکاس باید فهرستی تنظیم شده را به دست او و تیمش بدهند. شرح وظایف او در این برگه نوشته شده است. هدف از عکاسی، ارزشهای برندینگ هتل، تعداد شاتهای عکاسی، برنامه زمانبندی کار عکاس، زمان امکان استفاده بالقوه از مهمانان به عنوان مدل عکسها همه از مواردی هستند که در انتخاب پلن مارکتینگ هتلها باید به طور واضح مشخص باشند.
یک نکته مهم آن است که در عکاسی از هر بخش در مارکتینگ هتلها از عکاس همان بخش استفاده شود. مثلا اگر قصد نمایش فضای رستوران و غذاخوری هتل را دارید، نباید از عکاسی که مستندنگار همایشها و جلسات است دعوت کنید. تجربه عکاس و دانش بصری او در این میان بسیار اهمیت دارد. بسته به هدف عکاسی و فیلمبرداری و سوژه ممکن است افراد مختلفی برای مارکتینگ هتلها استخدام شوند.
تهیه لیست عکسها در مارکتینگ هتلها
آمادهسازی دقیق پلن کار، کلید موفقیت مارکتینگ هتلها است. یک فهرست دقیق از شاتهایی که برای مارکتینگ لازم دارید به عکاس ارائه دهید. در این لیست نیاز شما به عنوان کارفرما شفاف میشود و عکاس برنامه کار را میداند. مهمتر آنکه میتوان برای آن، برنامهریزی داخلی هتل را هماهنگ کرد.
در این لیست ترجیحات مدیران و صاحبان هتل در مارکتینگ هتلها باید نوشته شود. خواه مکان یا عرصهای از هتل باشد خواه یک محصول، روش استفاده از فضا یا حتی یک بشقاب غذا. انتخاب عکس در مارکتینگ هتلها هم اهمیت دارد، اینکه واید باشد یا پرتره. عکسهای روزانه یا شبانه، تعداد عکسها و سناریوهای مختلفی که به مارکتینگ هتلها کمک میکند، باید به واسطه این لیست با عکاس هماهنگ شود.
در انتها پس از نهایی شدن فهرست عکاسی مارکتینگ هتل، میتوان برای لوکیشنهای عکاسی برنامهریزی زمانی و مکانی کرد. در این صورت تداخلی در برنامه امور داخلی هتل پیش نمیآید. کارمندان را هماهنگ کنید و آنها را برای جابهجایی وسایل آماده کنید. در اجرای برنامههای مارکتینگ هتلها، امکان بروز اتفاقاتی غیر قابل پیشبینی هم وجود دارد. همه این کارها برای ایجاد کمترین مشکل است.
کلام آخر
عکاسی یکی از موثرترین راههای ارتقای برندینگ هتل و گسترش محبویت آن بین مسافران است. عکاسی و روشهای آن طی دهههای گذشته تغییرات بسیاری کرده که هتلداران باید آنها را در برنامه های مارکتینگ هتل ها لحاظ کنند. برای مرور کامل هتل، فضاهای داخلی، فضاهای خارجی، نمای بیرونی، لابی، رستوران، غذاها و دسرها، امکانات خاص اتاق ها و هر نکته دیگری که باعث تفکیک شما از رقبایتان است باید در نظر بگیرید.
در ادامه بخوانید: مارکتینگ هتل ها از راه ضبط ویدئو + 5 نکته اساسی