معرفی 12 استراتژی ضروری مارکتینگ برای هتل مخصوص هتلداران ( بخش دوم)

در بخش اول مقاله معرفی استراتژیهای مارکتینگ برای هتل، به مرور روشهایی پرداختیم که به صورت خاص برای شرایط پاندمی کرونا پاسخگو هستند. در این بخش به معرفی 8 استراتژی مارکتینگ برای هتل که همواره در هر شرایطی باید اتخاذ شوند می‌پردازیم؛ روشهایی که هر مدیر موفقی آنها را می‌شناسد. اجازه دهید بدون فوت وقت این مقاله را شروع کنیم.

مارکتینگ برای هتل

 

استراتژیهای ضروری مارکتینگ برای هتل ها در هر زمانی

  1. زندگی آنلاین با وبسایت هتل

وبسایت هتل شما مهمترین محل توزیع خدمات بیزنس شما در مارکتینگ برای هتل است. مهم نیست بیشترین نرخ ورود مشتری برای هتل از چه درگاهی است، وبسایت هتل تنها جایی است که مردم می‌توانند درباره برندینگ و خدمات هتل شما بدانند؛ چه بخواهند به صفحه رزرواسیون بروند چه نه. همچنین وبسایت هتل جایی است که مسافران را به طور مستقیم به سامانه رزرو هتل شما متصل می‌کند. مهمترین نکته مدیریت وبسایت در مارکتینگ برای هتل که باید همواره به یاد داشته باشید، این است که به علت فراگیری استفاده از گوشیهای هوشمند و تبلت، وبسایت شما باید اصطلاحا mobile-friendly باشند.

 

  1. رهسپار دنیای سئو باشید.

داشتن یک وبسایت به عنوان استراتژی مارکتینگ برای هتل هیچ فایده ای ندارد اگر مشتریان بالقوه شما نتوانند با چند کلیک وارد آن شوند. مطمئن شوید که اقدامات مارکتینگ برای هتل در حوزه بهینه‌سازی موتور جست و جو در سایت شما به خوبی انجام می‌شود. همواره محتوای غنی و مرتبط با کسب و کار خود تولید کنید؛ و از همه مهمتر مراقب پیوستگی کلمات کلیدی کسب و کار خود در تولید محتوا باشید. عبارتهای بلندتری را که برای رزرو هتل و اتاق جست و جو می‌شوند بیابید و آنها را اساس کار مارکتینگ برای هتل خود قرار دهید.

مارکتینگ برای هتل

 

  1. هتلتان را متمایز کنید.

برای برد واقعی در رقابت بین هتلداران، باید حقیقتا چیزی متفاوت از آنها به مهمانان بالقوه ارائه دهید، پس برنامه کمپینهای مارکتینگ برای هتل شما باید انحصاری باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم مشتریانی که به کیفیت اهمیت می‌دهند را در هسته طراحی کمپینهای مارکتینگ برای هتل قرار دهید و چیزی فرای تصور آنها پیشکشان کنید؛ شاید قدری رفتار VIP هنگام ورودشان به هتل و تحویل اتاق، شاید پیشنهادات هیجان انگیز و لوکس فصلی.

 

  1. روی اعتبار واقعی خود کار کنید.

تقریبا همه هتلداران می‌دانند موثرترین راه مارکتینگ برای هتل، پیشنهاد کلامی آن است. در این صورت لازم است با آژانسهای مسافرتی منطقه خود وارد مذاکره شوید. نکته اینجاست برای پیروزی در این عرصه پیشنهادات نرخ اتاق در هتل شما باید کمتر از دیگر هتلها باشد. یک راه خیلی خوب برای مارکتینگ هتل در این شرایط، پیدا کردن اقیانوس با نهنگهای شکارچی کمتر است! بررسی کنید چه رویدادهایی در آینده نه چندان دور اطراف هتل شما برگزار می‌شود، آیا شرکتهایی وجود دارند که در برنامه تجارت خود سفرهای تجاری بین دولتمردان داشته باشند؟ و الی آخر. اینها می‌تواند گزینه‌های مارکتینگ برای هتل در ایامی باشد که نرخ طبیعی ورودی هتل پایینتر از سایر روزهای سال است.

مارکتینگ برای هتل

 

  1. روی آژانسهای بین‌المللی آنلاین تمرکز کنید.

در عصر مدرن و دیجیتالی امروز، بیشتر افراد به جای هماهنگی با آژانس های مسافرتی ترجیح می‌دهند خودشان مدیریت برنامه‌های سفر و بودجه را به عهده بگیرند. از طرفی کار با آژانس‌ها درباره حق کمیسیون است و این یعنی گوشه‌ای پنهان از مارکتینگ برای هتل شما. یک راه برای قرارگیری در گوشه‌ای امن این است که با آژانسهای بین‌المللی مسافرتی همراه شوید.

یک پیشنهاد سازنده مارکتینگ برای هتل که هر هتلداری می‌داند، پیوستن به GDS است؛ جایی که ارائه‌دهندگان خدمات سفر با هم تشکیل یک شبکه داده‌اند؛ اعم از خطوط هوایی، آژانسهای مسافرتی، شبکه اجاره ماشین و هتل ها.

 

  1. با شبکه های اجتماعی به دلها نفوذ کنید!

اگر در کمپینهای مارکتینگ خود از هیچ شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنید همین الان شروع کنید. ایجاد حساب در هر یک از برنامه‌های اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب و لینکدلین رایگان است. هرچند اگر تصمیم ندارید برنامه محتوایی منظم و جذاب در کمپینهای مارکتینگ برای هتل خود داشته باشید، این کار بی فایده و معناست. تیم مدیریت هتل شما باید حداقل یک نفر را مسئول بر این کار بگذارد تا ترندهای هر دوره را بشناسد و طبق آن برنامه سوشال مارکتینگ برای هتل طراحی کند. همچنین حواستان باشد مطالب هر شبکه اجتماعی را به وبسایت هتل ارجاع دهید.

 

  1. بازخوردها را رصد کنید.

بازخورد به کسب و کار هتل شما هرجایی می‌تواند وجود داشته باشد؛ انتهای محتواهای تولید شده در وبسایت، پای هشتگهای هتل شما در شبکه‌های اجتماعی، در صفحات شخصی مهمانان هتل یا به صورت سیاستهای منفی مارکتینگ برای هتل توسط رقبا. در مدیریت استراتژیهای مارکتینگ برای هتل، پیدا کردن کامنتها و نظرات منفی بیشتر از نکات مثبت مهم است. اگر چه بازخورد مثبت شما را به اتخاذ و ادامه رویه مثبتتان تشویق می‌کند اما فیدبکهای منفی باعث ایجاد شک در مشتریان بالقوه می‌شود.

مارکتینگ برای هتل

 

  1. خلاق باشید.

برای هتلداران و مدیران هتل اتخاذ استراتژی مناسب مارکتینگ کار دشواری بین رقبا محسوب می‌شود. با این وجود آن چه که همیشه به فریاد می‌رسد خلاقیت و مهارت حل مساله مدیران است. بیاندیشید چه چیزهایی می‌تواند کمپینهای مارکتینگ برای هتل شما را از دیگران تفکیک کند. ردپای این تمایزها را هرجایی میتوان یافت، روایتگری برندینگ هتل، خدمات انحصاری، موقعیت جغرافیایی یا شهری هتل و غیره.

در پایان این مقاله برای شما چند مقاله که به ایجاد خلاقیت در هتل کمک می‌کند فهرست کرده‌ایم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.