5 ایده طراحی داخلی هتل که سریعا در تمام دنیا در حال گسترش است.
راه حفظ و افزایش درآمد در هتلداری در به روز رسانی طراحی داخلی هتل با توجه به نیاز و مقتضای زمان است. با تغییر جامعه، افراد آن و نیازهای آنها در گذر زمان، هرآنچه که اسباب رفع نیازها بوده است هم تغییر میکند. به عنوان مثال نیاز به ارتباطات قوی و با کیفیت از الزامات انسان مدرن امروزی است؛ از این رو ارائه سرویسهای اینترنت در جهان گسترش مییابد و در پی آن انواع و اقسام گوشیهای هوشمند.
همچنین است در صنعت هتلداری؛ نیاز مسافران از اقامت صرف بالاتر رفته و در خواست خدمات تفریحی را در هنگام اقامت در هتل دارند. هتلداران موفق افرادی هستند که به خوبی این نیازها را تشخیص داده و مطابق با آنها به روز میشوند. اگر شما یک هتلدار موفق هستید، خوشحال میشویم تجربیات خود را پای مقاله 14+1 ترفند برای افزایش درآمد در هتلداری برای ما بنویسید؛ اگر نه سری به این مقاله بزنید.
در ادامه می خوانید:
- فراتر از لابی در طراحی
- اتاقهایی به جز برای خواب در هتل
- غول چراغ جادو در هتل
- خروج از دوران طراحی کارت پستالی
- پاتوق های شهری؛ رستوران هتل ها
در مقاله پیش رو سعی داریم برخی از مواردی که توسط هتلداران موفق در طراحی داخلی هتل شناسایی و اجرا شدهاند را برای شما همراه عزیز معرفی نماییم. از باز طراحی اتاقها در هتل تا ایجاد فضاهای جدیدی در طراحی داخلی هتل که تا کنون وجود نداشته است:
-
فراتر از لابی در طراحی داخلی هتل
در اهمیت عملکرد لابی هتل، هیچ چیز مهمتر از برخورد اولیه مسافر هنگام ورود قابل اشاره نیست. این برخورد مهمترین نقش در برندسازی در هتل را به عهده دارد. از طرفی با گسترش ارتباطات جمعی بین مردم در سطح دنیا نقش این فضا در طراحی داخلی هتل پررنگ تر از سابق شده است. این فضا باید امکان پذیرش و ارائه خدمات به اقشار مختلفی از مهمانان حاضر در محیط را داشته باشد.
به همین دلیل است که چند عملکردی بودن آن، رویکرد اصلی لابی های جدید در طراحی داخلی هتل نزد متخصصان در نظر گرفته میشود. به عنوان نمونه، مسافران تجاری که برای ثبت قراردادها و برگزاری رویدادهای تجاری در سفر هستند، جوانان و زوج هایی که برای ماه عسل به هتل شما آمدهاند یا خانواده هایی که یک یا دو فرزند کوچک دارند. شما به عنوان یک مدیر هتل یقینا از تفاوت این افراد و تنوع نیازهایشان در طراحی داخلی هتل آگاه هستید.
2 راهکار ساده و اولیه برای ایجاد لابی های چند عملکردی در طراحی داخلی هتل میتوانند تنوع در نوع مبلمان یا چیدمان آنها و ایجاد عرصه های اندکی خصوصی و محصور در طراحی داخلی لابی در هتل باشد. در مقاله یادآوری 3 ترفند اساسی در طراحی لابی هتل های بیمارستانی با اندکی از ظرافت های طراحی داخلی هتل درباره لابی آشنا میشویم.
-
اتاقهایی بیشتر از جایی برای خواب در طراحی داخلی هتل
تاکنون از خودتان پرسیدهاید چرا تا این اندازه در طراحی داخلی اتاقهای هتل تنوع دیده میشود؟ انقدر که تقریبا هیچ دو هتلی را نمیتوان یافت که اتاقهای مثل هم داشته باشند. جدا از نیاز افراد به اتاقی که تکنولوژی و فناوریهای جدید در آن دیده شود، افراد برای لذت از یک شب رویایی در هتل شما ساکن میشوند. پس اتاقها در طراحی داخلی هتل باید چیزی داشته باشد که اتاق خواب خانه ندارد! تنوع در سبک، رنگ، چیدمان، ویو و نورپردازی تنها سهم کوچکی از راههای ایجاد اتاق خوابهایی تاثیرگذار در طراحی داخلی هتل هستند.
تنها با استفاده مناسب و خیره کننده از کارهای هنری، گیاهان و عناصر تزیینی پرکننده فضا نظیر آباژور، میز تلویزیون، میزکار در بیزنس هتل ها، پرده، تجهیزات حمام و تخت، شما میتواند بهترین طراحی داخلی هتل را برای ملک خود رقم بزنید. در مقاله هتلداران باید چه امکاناتی را در اختیا ر مسافران تجاری قرار بدهند؟ برای شما برخی از نیازهایی که مسافران تجاری به آن هنگام اقامت در هتل نیاز دارند برشماردیم. اگر از آن دسته از سرمایهگذارانی هستید که قصد ساخت بیزنس هتل دارد به شما پیشنهاد میکنیم آن را بخوانید.
-
استفاده از فناوری به عنوان غول چراغ جادو در طراحی داخلی هتل
اجازه بدهید نقش فناوری در طراحی داخلی هتل را با داستانهای کودکانه غول چراغ جادو تبیین کنیم. غولی که با لمس چراغ بیرون آمده و 3 آرزوی هر نفر را برآورده میکند؛ مهمتر از همه این 3 آرزو برای هرکس متفاوت است. میخواهیم بگوییم فناوری، لزوم ایجاد و دسترسی به آن برای هر کس شکل به خصوصی دارد. برای یک زوج که در ماه عسل هستند شاید امکان کنترل روشنایی اتاق در درجات و رنگهای متفاوت جذابتر از وایفای پر سرعتی باشد که در بیزنس هتل ها، مسافران تجاری و مدیران برای برگزاری میتینگهای تجاری از آن استفاده میکنند.
مثال دیگر از تغییر آرزو و نقش آن در طراحی داخلی هتل را در افرادی بیابید که به هدف احیای ذهن و روح به سفر میروند و هیچ نیازی به ارتباط مستمر و قوی با تکنولوژی ندارند و اتفاقا میخواهند از آنها دور بمانند. اکنون راهها و تجهیزات بسیار گستردهای در سطح جهان برای استفاده از ترندهای تکنولوژیک در طراحی داخلی هتل وجود دارد. انتخاب استفاده از آن به عهده مدیر هتل با تکیه بر شناخت این افراد است. به آن دسته از مدیران هتلی که با ترفند های مارکتینگ آشنا هستند توصیه میشود در ادامه این مطلب مقاله 4 راه عمومی برای بهبود اوضاع مارکتینگ در هتل را مطالعه کنند.
-
اتمام دوران طراحی کارت پستالی در طراحی داخلی هتل
با گسترش فضاهای مجازی و افزایش محبوبیت آنها بین افراد، افرادی دست به طراحی داخلی هتل به روش کارت پستالی زدند؛ یعنی پیادهسازی تصاویر اینستاگرامی و مشابه آن در هتل بدون هیچ برنامهریزی یا استراتژی مدیریتی. آنها این نکته مهم را نمیدانستند که در فضای مجازی، غالب اطلاعات کپی و تکرار میشوند و حتی در همان فضای مجازی هم از مد افتاده هستند چه برسد به ساخت آنها. از طرف دیگر با مشاهده پیاپی تعدادی فضای با ویژگیهای ثابت، دیگر هیچ نکته جذابی در طراحی داخلی هتل نمیماند که مهمانان را به حیرت بیاورد و برایشان تجربه جدید و متفاوتی رقم بزند.
تکرار و تشابه در طراحی داخلی هتل از خلاقیت و گیرایی فضا میکاهد و آن را اگر به فضایی مرده و بیروح تبدیل کند، به فضایی مشوش، شلوغ و مزاحم تبدیل میکند. برای خلاصی از این بلا یک راه بسیار ارزشمند وجود دارد: ایجاد تم یا سبک در طراحی داخلی هتل. به عنوان مثال، طراحی دوستدار محیط زیست یکی از به روزترین دیدگاهها در طراحی داخلی هتل در سال 2020 است. اگر همه بخشهای هتل بخشی از این رویکرد را روایت کنند انسجام ذهنی و کشش بسیار خوشایندی نزد مهمانان ایجاد میشود. یک مثال دیگر بیزنس هتلها هستند. همه چیز در یک بیزنس هتل رنگ و بوی تجارت و افزایش درآمد دارد.
ایجاد قصه و روایت در طراحی داخلی هتل آن چیزی است همه هتلهای این زمانه به آن نیازمند هستند. برای پایان این بند اجازه بدهید مثالی برای شما بیاوریم تا اهمیت قصه در طراحی را دریابید. خانه مادربزرگ؛ فقط همین دو کلمه کافی است تا برای شما دنیایی از خاطرات زنده شوند. خاطراتی که شما را ترغیب میکند قدری بیشتر در فضای خاطرات قدم بزنید و شاید حتی دوست داشته باشید الان سری به آنجا بزنید.
در داستان سرایی در طراحی داخلی هتل هم همین اتفاق می افتد. داستان وسیلهای است که تجربه اقامت در هتل در گوشهای از ذهن مهمان گم و فراموش نشود. به این ترتیب است که آنها همواره دوست دارند به هتل شما بازگردند. از آنجایی که مبحث طراحی هتل بسیار حیاتی است ما برای شما مقاله آنچه که سرمایه گذاران هنگام سفارش پروژه طراحی هتل باید از معماران بخواهند را آماده کردهایم.
-
رستورانها، پاتوق های شهری در طراحی داخلی هتل ها
مساله غذا بین جوامع انسانی چنان مهم است که شما در هر عرصه مختلفی از آن انواع دنیایی از کسب و کارها را میتوانید مشاهده کنید. تولید مواد غذایی با کشاورزی یا صنعتی، تولید تجهیزات و دستگاههای مراقبت از مواد یا تولید آنها، آشپزی و ایجاد غذا یا خوراکیها، مکان های متفاوت اعم از کافه و رستوران که مواد غذایی را ارائه میدهند، بیماریها و درمانهایی که به واسطه غذای ناسالم گریبان گیر انسان میشوند و الی آخر. این لیست انتها ندارد چرا که انسان به واسطه غذا زنده است. حال این سوال مطرح است که در این بازار گسترده نیاز انسان، طراحی داخلی هتل یا مکانیابی رستوران در هتل چه سهمی میتواند داشته باشد؟
به این فکر کنید که هتل شما تبدیل به یک رستوران نه فقط برای مهمانان بلکه برای افراد بیرون از هتل شود. قاعدتا این به معنی در نظرگیری اندازه بیشتر برای فضا، امکانات متفاوت، کارمندان بیشتر، نیازهای پیچیده تر و دسترسی ها و عرصههای تفکیک شده در طراحی داخلی هتل است. با این حال شکی نیست که منجر به افزایش درآمد هتلداری خواهد شد. از طرف دیگر، به برندسازی هتل شما کمک میکند. همچنین برای افرادی که رستوران گردی یک تفریح است، رستوران هتل شما به عنوان یک پاتوق شهری شناخته و معرفی خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
افزایش خلاقیت در هتل با ترندهای طراحی هتل در سال 2018 و 2019 ( بخش اول)
3 راهحل بعلاوه 1 ایده برای افزایش جذب توریست در گردشگری خلاق برای هتلداران