افزایش خلاقیت در هتل با ترندهای طراحی هتل در سال 2018 و 2019 ( بخش اول)

متخصصان عامل خلاقیت در هتل را موثرترین ابزار خلق تجربه یونیک مهمان هنگام حضور او می‌دانند. خلاقیت در هتل یا طراحی آن، دیگر به معنی ایجاد یک جای خوب نیست؛ مسافران علاقه دارند بتوانند کیفیتهای مختلف فضا را درک کرده و برای یکدیگر بازگو کنند. به همین علت است که در این مقاله تلاش شده تا ترندهای خلاقیت در هتل معرفی شود. “ترند” در واقع موضوعی است که به واسطه جذابیت یا کاربردی بودنش نظر افراد بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند؛ مثل استفاده از گوشی آیفون که همواره یک ترند بین اغلب افراد است یا استفاده از رنگ مشکی در انتخاب ست لباس.

با توجه به مشاهدات و بررسی های انجام شده در سراسر دنیا، یک لیست 8 موردی از ترندهای خلاقیت در هتل، بین طراحان وجود آمده است که در ادامه آن را برای شما خواهیم گفت. البته اگر دوست دارید میانبر بزنید و بدانید کدام از این 8 کار در صدر لیست خلاقیت هستند به شما مقاله “5 ایده طراحی داخلی هتل که سریعا در تمام دنیا در حال گسترش است.” را پیشنهاد می‌کنیم.

خلاقیت در هتل

و اما ترندهای خلاقیت در هتل

  • ترند اول : خداحافظی یا اتاق های تیپ بندی شده!

دیگر آن روزها گذشته که تمام اتاقهای یک هتل با یک سبک طراحی می‌شوند؛ رنگهای خنثی یا تیره، چیدمان های مثل هم، مبلمان شبیه به هم و الی آخر. اصول طراحی ایجاب می‌کند مسافران هر اتاق را منفک از دیگری درک کنند و طراحان برای ایجاد خلاقیت در هتل سعی می‌کنند به هر اتاق شخصیت ویژه‌ای بدهند.

ابزارهای مختلفی هم برای این راه وجود دارد. فارغ از استفاده کلاسیک و مدرن متریالهای معمارانه، استفاده از صنایع دستی، پترنها و طرح های گرافیکی، کارهای هنری در سقف، استفاده از نورپردازی های مخفی و غافلگیرکننده همه راههای برای ایجاد خلاقیت در هتل هستند.

نکته مهم استفاده از این روش برای آن است که با طراحی منحصر به فرد هر اتاقی، شما یک دعوت نامه شخصی برای افراد ارسال کرده‌اید! بسته به ذائقه، نیاز و سلیقه مسافران، آنها اتاقهای دلخواه خود را انتخاب می‌کنند؛ اتاقی که از آن به تعداد کمی در کشور مقصد وجود دارد. همین حس استفاده از فضا و امکاناتی یونیک و غیر تکراری، آنها را وادار به رزرو خواهد کرد.

 

خلاقیت در هتل

 

  • ترند دوم در خلاقیت در هتل: اتاق های ساده تر و کوچکتر

این ترند بیشتر مناسب بوتیک هتل ها یا هتل هایی است که فضای و زیربنای کمتری هنگام ساخت و ساز برخوردارند. در این راه چند مورد به ما کمک خواهند کرد: اول مبلمان مدولار و چند عملکردی که بتوان مطابق با نیاز تغییرش داد؛ و دوم، نورپردازی های مخفی و هوشمندانه که فضای اتاق را بزرگتر جلوه دهند. برای خلاقیت در هتل همچنین باید از متریال های جدید به گونه ای استفاده کرد که مراتب لذت، راحتی، و زیبایی را برای مهمان به همراه بیاورد.

خلاقیت در هتل

 

  • ترند سوم خلاقیت در هتل: استفاده درست از انرژی

خلاقیت در هتل پای خود را در مبحث انرژی هم باز کرده است. در دو سال اخیر طراحی در هتل ها به بیشترین حالت برای ذخیره انرژی نزدیک شده است و طراحان تلاش می‌کنند مصرف انرژی را در تا حد امکان پایین بیاورند. به طور میانگین هتلداران در ایالات متحده آمریکا، برای هر اتاق سالانه 2 هزار و 200 دلار هزینه انرژی میپردازند. بنابراین ترند خلاقیت در هتلها در این زمینه در سال 2019 برمبنای موارد زیر است:

  1. استفاده بیشتر از روشنایی طبیعی
  2. استفاده از روشنایی LED
  3. سنسورهای حرکتی که در عدم استفاده انرژی را ذخیره کنند
  4. سیستم های کنترل اتوماتیک دما
  5. استفاده موثر از HVAC (مدیریت سیستم تهویه مطبوع)
  6. استفاده از منابع انرژی جایگزین

خلاقیت در هتل

 

  • ترند چهارم خلاقیت در هتل: لابی به عنوان اتاق نشیمن

خلاقیت در هتل در عصر جدید به هتلسازان اجازه می‌دهد تا لابی هتل ها تبدیل به فضایی نیمه بسته برای اقسام مختلفی از فعالیتها شود. لابی هتل می‌تواند یک گره اجتماعی برای مهمانان داخل هتل و افراد شهر ایجاد کند. تصور کنید چه لیستی از فعالیت ها می‌تواند در لابی با استفاده از خلاقیت صورت بگیرد؟

ملاقات های مسافران تجاری در یک گوشه طراحی شده و انجام بازی های ویدویی در یک گوشه دیگر. سیستم های صوتی پر جنب و جوش، نورپردازی های مهیج، فضای کاری آرام و دنج برای تازه واردها به دنیای کسب و کار و الی آخر. افراد ساکن و شهروندان را مثل یک خانواده ببینید. در تعاریف معماری، اتاق نشیمن جایی است که همه اعضای خانواده فعالیت های خود را در آن کنار یکدیگر انجام می‌دهند. خلاقیت در هتل یعنی استفاده از لابی به عنوان نشیمن.

خلاقیت در هتل

 

در آخر:

مهم نیست که قدرت هر ترندی در ایجاد خلاقیت در هتل چقدر است، مهم آن است که مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند. همچنین هیچ استاندارد به خصوصی برای استفاده از آنها وجود ندارد. همه چیز وابسته به سیاستهای مدیریتی هتل است. با این حال هتل های موجود می‌توانند در پروژه بازسازی هتل و هتل های پیش رو میتوانند این موارد را سرلوحه ایجاد خلاقیت در هتل ببیند.

در ادامه در بخش دوم ترندهای سال 2018 و 2019 خلاقیت در هتل به بررسی 4 عامل دیگر می‌پردازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.