افزایش سطح خلاقیت هتل با ترندهای طراحی هتل در سال 2018 و 2019 ( بخش دوم)
در بخش اول مقاله خلاقیت هتل، به بررسی مفهوم ترند و نحوه استفاده از آن در مقوله خلاقیت هتل پرداختیم. همچنین نوع طراحی اتاقها از نظر منحصر به فردی و سادگی را از نظر خلاقیت هتل به عنوان یکی از راهها برشماردیم. اهمیت طراحی لابی هتل به عنوان یک فضای نشمین بزرگ مقیاس در افزایش سطح خلاقیت هتل هم عامل دیگری بود. در این مقاله به معرفی ادامه راههای خلاقیت هتل میپردازیم.
ادامه ترندهای خلاقیت هتل در سالهای 2018 و 2019
-
ترند پنجم برای بهبود وضع خلاقیت هتل: هم نوایی هتل با بیرون آن
یک علامت که نشاندهنده خلاقیت است، میزان درگیری به معنای خوب آن و هم صدایی با محیط اطراف است. راههای بیشماری برای همکاری عناصر بیرون هتل با داخل آن وجود دارد. اگر نزدیک به جنگل یا کوهستان هستید، خلاقیت هتل میتواند با نمایش و استفاده عناصر سبز یا سنگی در هتل باشد. دست کم مبلمان میتوانند انتزاعی از این عناصر باشند. اگر یک بوتیک هتل در یک بافت روستایی یا تاریخی هستید، خلاقیت هتل خود را با حضور دست سازه های روستا در قالب یک پاف حصیری، یک فرش دستباف قاب شده در لابی یا استفاده از رنگ غالب خاک روستا در طراحی داخلی هتل و افزایش خلاقیت آن باشد.
اگر برای خلاقیت هتل به این سبک دست و پایتان بسته است، دست کم پنجرهها را عریض و طویل طراحی نمایید یا به طرق معمارانه نور و فضای طبیعی را به داخل بکشانید. بیشک مهمترین علت انتخاب سفر مسافران به مناطق طبیعی، لذت و تجربه آن است که در منطقه جغرافیایی دیگری مشابهش را نیافته است. به روشی که بیشترین لذت را میرساند، او را در این امر یاری کنید؛ این معنای خلاقیت هتل است.
-
ترند ششم برای افزایش سطح خلاقیت هتل: پیش به سوی تکنولوژی
حقیقتا اهمیت استفاده از فناوری و تکنولوژی در دنیای هتلسازی و ایجاد خلاقیت در هتل ها بر هیچکس پوشیده نیست. کیست که دوست نداشته باشد پس از یک روز گشت و گذار در شهر روی تخت خود روبروی تلویزیون لم بدهد و با یک کنترل همه امکانات هتل اعم از روشنایی، دما، رطوبت و هر چیز دیگری را کنترل کند؟ اگر این موارد به معنای خلاقیت هتل نیستند پس چه هستند؟ حالا دیگر ارائه وایفای یا خدمات رزرو آنلاین یا دستگاههای بازی به روز از لازمه طراحی و خلاقیت در چند سال اخیر هستند.
-
ترند هفتم : طراحی بیوفیلیک
پس از سالها رفتار مدرن با معماری و به دنبال آن ساخت هتلهای مدرن، بشر متوجه جای بسیار خالی طبیعت در زندگیاش شده است. حضور سبزینگی طبیعی، آب، خاک، سنگ و چوب اکنون فاکتورهای خلاقیت هتل به حساب نمیآیند بلکه از ضروریات طراحی هتل هستند. چه باعث میشود ما طراحی بیوفیلیک را در لیست اقدامات افزاینده خلاقیت هتل بیاوریم؟ “نحوه استفاده از آن”.
کانسپت طراحی هتل در واقع همان چیزی است که به ما میگوید چطور از عناصر طبیعی در طراحی هتل استفاده کنیم. گلدان ها و فلاور باکس ها، دیوارهای سبز در راهروها و فضاهای انتظار، آبشار آب مصنوعی در لابی، استفاده نمادین و دکوراتیو از قطعات سنگ و چوب زیر نورپردازی متمرکز، همه راههایی برای افزایش سطح خلاقیت هتل هستند. به این نوع از طراحی، طراحی بیوفیلیک در هتل گفته میشود.
طراحی بیوفیلیک به کاهش فشار روانی و استرس شهرنشینان کمک میکند، درست مثل سفر. همانطور که میدانیم هتل جایی است برای اقامت هنگام سفر، هنگام زدودن استرس ها و فشارهای عصبی؛ حال اگر طراحی بیوفیلیک با آن ترکیب شود دیگر مهمانان چه چیزی میتوانند از خلاقیت بخواهند؟ اینجاست که نحوه استفاده از این روش اهمیت دارد؛ استفاده از طراحی بیوفیلیک باید در راستای آرامش بخشی باشد نه صرفا دیزاین و طراحی داخلی هتل.
-
ترند آخر در افزایش خلاقیت هتل: رنگ و طرح به جای فضای خنثی
برای اغلب طراحان داخلی راحت و سریعتر است که از رنگهای خنثی و طرح های مدرن و ساده در طراحی داخلی هتل استفاده کنند. بیشک کار این طراحان در بهبود خلاقیت هتل بسیار سخت خواهد بود. علت آن هم توجه کمتر مغز به سادگی و بی رنگی است. برای ایجاد خلاقیت هتل باید از رنگها و طرحها جهت جلب توجه مهمانان و بازی با ذهن آنها استفاده کرد.
اجازه بدهید با سادهترین مثال ممکن این موضوع را برای شما شفاف کنیم. یک پیراهن سفید و یک شلوار مشکی داریم، چه رنگ کتهایی میتوان با آن ست کرد؟ حالا من به شما میگویم پیراهن زرد و شلوار زرشکی است؛ چه کتی با آن مینشیند؟ انتخاب سختتر و محدودتر شد؛ حتی میتوان گفت انتخاب مناسب در حالت دوم، کمتر از انگشتان دست است. اما با خودمان روراست باشیم، فارغ از استایل سادگی، کدام تیپ جذابتر است و توجه بیشتری را به خود جلب میکند؟
سخن نهایی:
تا اینجا مطالب و نکات ارزشمندی را درباره خلاقیت هتل فرا گرفتیم. ما در تیم “هتلدیز” فکر میکنیم انتخاب این موارد همه وابسته به کانسپت طراحی هتل است. برای استفاده از موارد ایجادکننده خلاقیت در هتل باید هشیار بود. خلاقیت یک شمشیر دولبه است اگر به جا و صحیح استفاده نشود، میتواند به برندینگ، مارکتینگ و هویت هتل لطمه بزند؛ و در صورت استفاده درست، برنده شدن شماره لاتاری است. در صورتی که شما به دنبال یک تیم حرفهای برای طراحی هتل خود هستید ما در تیم “هتلیدز” در خدمت شما هستیم. اگر نه میتوانید با مراجعه به مقاله کانسپت طراحی هتل چیست و چرا مهم است؟ کلیدهای ایجاد یک کانسپت موفق چیست؟ به مطالعه خود ادامه بدهید.