واقعیت افزوده در هتل چیست و چه کابردهایی دارد؟

در سالهای اخیر‌، واقعیت افزوده (AR) به عنوان ابزاری حیاتی برای مارکتینگ ظهور کرده است‌، و به مشاغل اجازه ‌می‌دهد تا نحوه درک مشتری از محیطی را که در آن هستند تغییر دهند. این فناوری برای صنعت هتلداری بسیار ارزشمند است‌، زیرا هتل‌‌ها اساساً یک محیط فیزیکی را ‌می‌فروشند‌، که ‌می‌تواند از طریق واقعیت افزوده در هتل ‌می‌تواند افزایش یابد. در اینجا‌، شما ‌می‌آموزید که چگونه واقعیت افزوده در هتل و هتلدرای، شما و کسب و کارتان را به سمت بهتر تغییر ‌می‌دهد.

 

واقعیت افزوده چیست؟

ابتدا برای تبیین ارزش‌‌های واقعیت افزده در هتل ببینیم معنای این عبارت چیست. واقعیت افزوده به منظور تغییر درک فرد از محیط فیزیکی خود‌، از طریق استفاده از فناوری رایانه است. واقعیت افزوده اغلب با واقعیت مجازی (VR) مقایسه ‌می‌شود‌، اما در حالی که VR یک محیط کاملاً مجازی را جایگزین محیط واقعی ‌می‌کند‌، واقعیت افزوده محیط واقعی را در زمان واقعی بهبود ‌می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: واقعیت مجازی در هتل، یکی از جذابترین تکنولوژی‌‌های جدید در صنعت هتلداری

واقعیت افزوده در هتل

 

فناوری واقعیت افزوده در هتل ‌می‌تواند به طرق مختلفی از جمله از طریق تلفن‌‌های هوشمند‌، دستگاه‌‌های تبلت یا هدست‌‌ها به کار گرفته شود. اساساً‌، واقعیت افزوده به جای اینکه خود واقعیت را جایگزین کند‌، اجزای دیجیتالی را به واقعیت وارد ‌می‌کند. این امر اغلب با همپوشانی اطلاعات روی تصویر زنده از یک محیط فیزیکی اتفاق ‌می‌افتد.

در نتیجه‌، واقعیت افزوده ‌می‌تواند برای افزودن گرافیک فیزیکی به محیط هنگام مشاهده از طریق دستگاه‌، تغییر شکل ظاهری محیط و یا تعامل بیشتر با محیط مورد استفاده قرار گیرد.

 

چرا واقعیت افزوده در هتل مهم است؟

واقعیت افزوده  در هتل به عنوان یک مفهوم مهم در مدیریت هتلداری و مارکتینگ هتل در سال‌‌های اخیر ظهور کرده است‌، زیرا به هتل‌‌ها و سایر مشاغل مرتبط اجازه ‌می‌دهد تا فضای فیزیکی را که ‌می‌فروشند (به عنوان مثال هتل و اتاق‌‌های آن) افزایش دهند‌، یا تجربه کاوش در مناطق اطراف را افزایش دهند.

یکی دیگر از توضیحات اساسی در مورد افزایش واقعیت افزوده در هتل، میزان اطلاعاتی است که میهمانان چه قبل از ورود و چه هنگا‌می‌که در آنجا هستند‌، درخواست ‌می‌کنند. فناوری واقعیت افزوده ‌می‌تواند بسیاری از این اطلاعات را در هر ساعتی از روز به راحتی در دسترس مشتریان قرار دهد و باعث بهبود کل تجربه آنها شود.

علاوه بر این‌، اهمیت فناوری در هتل در راستای تغییر در شناخت مخاطب و پرسونا افزایش یافته است. امروزه‌، هزاره‌‌ها نسل مصرف کننده غالب هستند و همچنین بیشتر از نسل‌‌های گذشته احتمال استفاده از فناوری دیجیتال و خرید چیزهایی مانند واقعیت مجازی و دستگاه‌‌های واقعیت افزوده را دارند.

 

واقعیت افزوده در هتل

نمونه‌‌هایی از نحوه استفاده از واقعیت افزوده در هتل

روشی که صاحبان هتل ‌می‌توانند از واقعیت افزوده در هتل برای افزایش پیشنهادات خود استفاده کنند‌، استفاده از عناصر تعاملی در اتاق‌‌های هتل است. نمونه ای از این مورد در یکی از هتل‌‌های انگلستان دیده ‌می‌شود که با نشان دادن یک تلفن هوشمند به سمت نقشه شهر‌، میهمانان ‌می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد مکان‌‌های محلی مورد علاقه مشاهده کنند. در واقع به علت حضور در اتاق ‌می‌توانند از قابلیت‌‌های واقعیت افزوده در هتل و شهر استفاده کنند.

گیمیفیکیشن در هتل دیگر قابلیت واقعیت افزوده در هتل است. افراد با حضور در لابی هتل یا اتاق رزرو شده خود و استفاده از هدست‌‌های مخصوص ‌می‌توانند بازی‌‌های طراحی شده را انجام دهند. بسیاری از هتل‌‌ها از مزایای واقعیت افزوده در هتل برای لذت بردن مسافران و گذراندن اوقات آنها در هتل استفاده ‌می‌کنند. به عنوان مثال برخی هتل‌‌ها با واقعیت افزوده در هتل به کودکان اجازه ‌می‌دادند خود را در کنار ستارگان فیلم‌‌های دیزنی ببینند.

امکان دیگری که واقعیت افزوده در هتل به مهمانان ‌می‌دهد اتصال این فناوری با گوشی هوشمند افراد از طریق بلوتوث است. این کار به هتل اجازه ‌می‌دهد اطلاعاتی را به مشتریان که در مکان‌‌های خاصی هستند ارسال کنند. فناوری واقعیت افروده در هتلداری به طور بالقوه برای صاحبان هتل بسیار ارزشمند است و ما در حال حاضر شاهد نمونه‌‌هایی از اثربخشی آن هستیم. از این فناوری، همچنین برای ارسال یک کلید مجازی به میهمانان استفاده ‌می‌کنند و به آنها امکان ‌می‌دهد قفل درب اتاق خود را باز کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع خدمات جدید در هتل ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.