14+ 1 ترفند برای افزایش درآمد در هتلداری (بخش اول)

همواره مدیران هتل راههای متفاوتی برای افزایش درآمد در هتلداری اتخاذ می‌کنند. توسعه خدمات هتل، تکنیک‌های بازاریابی، گسترش ایده‌های جذب‌کننده مسافر و مدیریت هتل از جمله این راههاست. این مقاله چکیده‌ای از تجربه مدیران برجسته هتل در سراسر دنیاست برای افزایش درآمد در هتلداری شما. در ادامه با 15 ترفند در این راستا آشنا خواهیم شد. این مقاله 3 قسمت است و در پایان هر قسمت شما می‌توانید بخش‌های بعد را مطالعه کنید. آنچه که در بخش اول به آن می‌پردازیم عبارت است از: شناخت مشتریان هدف، اهمیت گزارش و آمارها و سیستم های مدیریت هتل.

 

  1. قبل از هر اقدامی، بازار هتلداری خود را بفهمید.

شناخت کامل بازار هدف برای مدیریت موفق هر شغلی لازم است. برای افزایش درآمد در هتلداری، ابتدا لازم است نقاط قوت و ضعف هتل و همچنین فرصت‌های جدید و تهدیدهای پیش رو را شناسایی کنید. با کسب این بینش، می‌توانید مشخصات مهمان فعلی خود و مهمتر از همه مشخصات مهمانان آینده خود را تعیین کنید.

شناخت بازار به شما این امکان را می‌دهد که هویت هتل خود را نسبت به انتظارات بازار شکل دهید. در حالی که سایر هتلها از نظر قیمت با یکدیگر رقابت می‌کنند ، شما می‌توانید به مشتریان خود ارزشی ارائه دهید که مشتریان شما تمایل بیشتری به پرداخت آن دارند چرا که این ارزش‌ها را بر مبنای شناخت آنها استخراج کرده‌اید.

افزایش درآمد هتلداری

  1. افزایش درآمد در هتلداری با تهیه گزارشهای ماهانه و روزانه

ایجاد گزارش از این لحاظ مهم است که به شما امکان مقایسه نرخ ورودی و تقاضای مسافران را در هر بازه زمانی می‌دهد. برای افزایش درآمد در هتلداری مهم است که قیمت هر اتاق شما بر اساس امکانات آن مقرون به صرفه باشد. با تهیه گزارشها شما می‌توانید نرخ اجاره هر اتاق در هر لحظه از سال را به طور دقیقتری تنظیم کنید.

از طرفی جهت افزایش درآمد در هتلداری این امر ضروری است که شما آمار دقیقی از وضعیت اجازه اتاقهای هتل در زمانهای مختلف داشته باشید. بی‌شک، تعطیلات نوروز یا تعطیلات تقویمی پشت هم در تقویم، از زمانهایی است که تقاضای اقامت در هتل شما چندین برابر ایام دیگر است. با در دست داشتن آمار دقیق، شما میتوانید برنامه‌ای برای افزایش موقتی نرخها در آن بازه خاص داشته باشید که یقینا منجر به افزایش درآمد در هتلداری می‌شود. همچنین است شناخت درباره اجاره‌های فردی یا خانوادگی.

 

  1. مدیریت الگوی اقامت مهمانان، کلید افزایش درآمد در هتلداری در ایام خاص

تقاضا برای هر هتل در دوره‌ها و روزهای خاص متفاوت است؛ فصول پرتقاضا، تعطیلات ملی، جشنهای محلی و رویدادهایی که هر ساله دوباره تکرار می‌شوند. برای افزایش درآمد در هتلداری ضروری است که این ایام را به خاطر داشته باشید. هنگام تنظیم قیمتها در این بازه زمانی،  اطمینان حاصل کنید که اتاقها و خدمات هتل را به درستی قیمت گذاری کرده‌اید تا تقاضای بالاتر را به دست آورید. به عنوان مثال قیمت پایین در این روزها باعث می‌شود اتاقهای هتل شما زودتر از زمان موعود رزرو شوند و زمانیکه بالاترین تقاضا وجود دارد شما دیگر اتاقی ندارید تا گامی برای افزایش درآمد در هتلداری خود بردارید.

یک نکته دیگر این است که تمام اتاقها در هتل‌ در تعطیلات بلندمدت، در روزهایی خاص رزرو می‌شوند و چند روز قبل یا بعد آن با کاهش حضور مهمان در هتل مواجه هستیم. در مثال نوروز، مسافران اغلب سوم تا دهم فروردین را برای سفر انتخاب می‌کنند. یک ترفند برای افزایش درآمد در هتلداری در این زمان ایجاد محدودیت در مدت زمان اقامت است که از حداقل و حداکثر روز برخوردار باشد. به این ترتیب هتل شما در تمام ایام تعطیلات میزبان مسافران خواهد بود. کنترل این الگو به شما امکان می‌دهد برنامه درآمدزایی در هتل را به بهینه‌ترین حالت آن در بیاورید.

افزایش درآمد هتلداری

  1. قوانین لغو رزرو را سفت و سخت کنید.

همانطور که قبلاً گفته شد، پیش‌بینی تقاضا برای افزایش درآمد در هتلداری بسیار مهم است. اگر سیاست لغو شما نتواند از قابلیت اطمینان رزرو مهمان اطمینان حاصل کند، این نکته معنی ندارد. نرخ بالای لغو منجر به پیش‌بینی نادرست مدیر هتل می‌شود که مستقیماً به سود کمتر می‌انجامد. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از لغو رزرو و بهبود وضعیت پیش‌بینی، سختگیری بیشتر با ایجاد سیاستهای لغو رزرو است.

 

  1. توسعه سیستم رزرو مستقیم برای افزایش درآمد درهتلداری

اگر سیستم رزرو در هتل شما به وسیله آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد بهتر است آن را به حالت مستقیم تبدیل کنید. در این صورت شما حق کمیسیون کمتری به این آژانس‌ها پرداخت کرده‌اید؛ این به معنای افزایش درآمد در هتلداری است. اولین قدم در برنامه بازاریابی شما باید بهینه‌سازی موتور جستجو و ایجاد درگاه رزرو در وبسایت هتل شما باشد. در غیر این صورت فقط کافی است نقاط ضعف راههای رزرو مستقیم را رفع کنید.

 

در ادامه این مقاله در بخش دوم این مقاله به اهمیت برندینگ هتل، ارزش مشتری و سیاست های تجاری در مدیریت هتل می‌پردازیم و در بخش سوم آن نقش طراحی هتل در افزایش درآمد در هتلداری را مورد بحث قرار می‌دهیم؛ مارکتینگ در هتل هم در بخش سوم مورد بررسی قرار می‌گیرد. امید است این 3 مقاله شروع خوبی برای مدیران هتل و هتلداران فراهم آورد تا بتوانند گامهای موثری در ارتباط با افزایش درآمد در هتلداری بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.