3 قدم تا ساخت برند در هتل، به هدف افزایش سود در هتلداری

برندینگ و برند در هتل یکی از مهمترین ابزارهایی است که به وسیله آن میتوان هتل را از سایر هتلها تفکیک کرد. ساخت برند در هتل به افزایش وفاداری مهمانان و نرخ رزرو در هتل کمک می‌کند. دیوید اوگیلوی، برند در هتل را اینطور تعریف می‌کند: “خلاصه‌ای نامحسوس از نگرشی که خدمات یا محصولات با آن طراحی و تولید شده است که در نام، روش ارائه، قیمت، تاریخچه، شهرت و روش مارکتینگ خود را نشان می‌دهد.”

جف بزاس، موسس آمازون درباره برند می‌گوید: “برند شما چیزی است که مردم وقتی شما در اتاق نیستید، درباره آن حرف می‌زنند”! در واقع آنچه که درعدم حضور شما گفته می‌شود ویژگیهای برند در هتل شماست که توسط افراد ادراک شده است. اگر شما این دو نقل قول را خلاصه کنید، می‌توانید برند در هتل خود را تعریف کنید، برایش ویژگیهای لازم را نام برده، به روشهای ارتقای آن دست یابید و در نهایت بر مخاطبانتان تاثیرگذار باشید.

درباره برند درهتل در مقاله الفبای آشنایی با برند در هتل برای هتلداران صحبت کرده‌ایم و بیش از این درباره مفهوم برند در هتل سخن نمی‌گوییم. اگر در حال حاضر شما برندینگ در هتل خود را انجام داده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را بخوانید: چگونه برندینگ در هتل خود را یک سطح بالا ببریم. در غیر این صورت، در ادامه 3 پایه اصلی ایجاد برند در هتل توضیح داده شده‌اند که میتواند مبنای شکل‌گیری برندینگ در هتل شما را ایجاد کند.

  • شناخت و درک مخاطبان
  • انعکاس برند در هتل با کارمندان
  • بهره مندی از دیزاین و گرافیک

برند در هتل

 

  1. گام اول: شناخت و درک مخاطب

همه آگاهیم که بیشتر افرادی که نام و برند در هتل شما را به دیگران معرفی می‌کنند کسانی هستند که سابقا مهمان هتل شما بوده‌اند ؛ بنابراین اگر استراتژیهای برندینگ در هتل شما به این افراد اهمیت می‌دهد، می‌توانید خوشحال باشید که آنها تبدیل به مشتریان وفادار شده و مادامی که عمر دارند برند هتل شما را به دیگران معرفی خواهند کرد. مهم آن است که ما می‌دانیم سهم اعتماد افراد در مارکتینگ کلامی تا چه اندازه بالاست.

اما اگر شما در حال حاضر مشتری بالقوه‌ای ندارید که برای وفاداری او برنامه بریزید باید به فکر خلق مشتری باشید. شما به 2 روش می‌توانید با تاثیر بر مردم، بر قدرت برند در هتل خود بیافزایید: اول، تاثیر بر کسانی که مهمان هتل شما بوده‌اند؛ دوم، تاثیر بر کسانی که می‌توانند بر افرادی که مهمان شما نبوده‌اند تاثیر بگذارند. پیچیده شد؟ از “اینفلوئنسر مارکتینگ” صحبت می‌کنیم. اگر شما نمی‌توانید بین بازار رقبا، به راحتی برند هتل خود را به افراد معرفی و آنها را تبدیل به مشتری کنید، باید از کسانی که بر آنها تاثیر می‌گذارند بهره ببرید.

برند در هتل

 

اینفلوئنسرها برای تاثیرگذاری برند در هتل هر کسی می‌توانند باشند، سرآشپزها، هتلداران، بلاگرها، اینفلوئنسرهای سوشال مدیا و حتی خود هتلها. فقط مطمئن شوید که آنها را به درستی انتخاب می‌کنید و به جای دسترسی به انواع افراد سعی کنید بر یک یا دو گروه به طور خاص متمرکز شوید. مثلا فقط مسافران تجاری برای بیزنس هتل ها یا فقط جامعه هدف گردشگری سلامت برای هتل بیمارستانها.

 

  1. انعکاس برند در هتل با کارمندان هتل

تونی هسیه مدیرعامل زاپوس می‌گوید: “فرهنگ شما برند شماست و برند در هر شرکتی با افراد کمی ساخته می‌شود.” معنی این جمله در میزان قدرت اجرایی کارمندان هتل شما خلاصه می‌شود. در گذشته هتلداران هزینه‌های گزافی را برای مارکتینگ و برندینگ در هتل پرداخت می‌کردند الان اوضاع کمی متفاوت است. با گسترش اینترنت و شبکه‌های مجازی، مسائل داخلی مربوط به شرکتها قدری شفافتر شده است. بنابراین نارضایتی و بازخوردهای منفی کارمندان شما قابل رصد است. از طرف دیگر، آگاهی و ایجاد فرهنگ برند در هتل برای کارمندان مثل بازاریابی کلامی برای شما مشتری می‌اورد.

برای ایجاد فرهنگی که نمایشگر برند در هتل شما باشد چند راه ساده وجود دارد:

  • از کارمندان بخواهید ویژگیهای برند در هتل را برایتان توضیح دهند، اگر اشتباه است برایشان شفاف سازی کنید و اگر همه آنها نشانه‌های نادرستی از برند در هتل شما می‌دهند، به فکر تغییر استراتژیهای برندینگ خود باشید.
  • وقتی کارمند جدیدی را استخدام می‌کنید بررسی کنید آیا با فرهنگ برند در هتل شما تطابق دارد یا خیر.
  • به کارمندان بها بدهید، برای شادی و احترام به آنها برنامه‌هایی داشته باشید و از همه مهمتر آنها را تیم نگه دارید.

 

برند در هتل

  1. بهره مندی از دیزاین و گرافیک

بعد از اقدامات اولیه برای ایجاد برند، وقت به نمایش گذاشتن آن است. ساده‌ترین و اولین راه نمایش برند در هتل، استفاده از روشهای گرافیکی است. لوگوی هتل، رنگ آن و فونتش همه مسئول نمایش معنی برند هستند. در این راه حتما از زبده‌ترین طراحان گرافیگی کمک بگیرید. نکته مهم آن است که باید برند در هتل شما در همه جا دیده شود. از نامه‌های اداری، کارت ویزیت، وبسایت و صفحات مجازی تا روی شامپو، مسواک، حوله، و بطریهای آب. مهمانان ممکن است چیزهای کوچکی از هتل مثل بطریهای کوچک شامپو یا چند برگ دستمال کاغذی، هنگام خروج از هتل با خود به همراه ببرند؛ در این صورت هنگام مشاهده آنها مجدد یاد هتل شما و برند آن می‌افتند و خاطرات حضور در هتل در ذهنشان تثبیت می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.