5 اشتباه مارکتینگ در هتلها برای مدیران در سال 2021
حوادث سال 2020 زمینهساز اشتباهات مارکتینگ در هتلها توسط هتلداران بسیاری شد. اجرای یک استراتژی قوی و درست مارکتینگ در هتلها اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. طبق مطالعه اخیرHubSpot ، 70 درصد مشاغل در حال سرمایهگذاری در یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستند. در عصر فناوری، تبلیغات بصری مرتبط با هتل باید مرکز استراتژی مارکتینگ هتلها باشد.
همانطور که میدانیم و پیشتر در مقاله معرفی استراتژیهای مارکتینگ در هتلها برای مدیران هتلها خواندیم؛ مارکتینگ در هتلها به توسعه برندینگ هتل، جذب میهمان بیشتر و افزایش درآمد هتل کمک میکند. ، با وجود این مزایا، هتلهای کمی هستند که استراتژیهای درست و بهجای مارکتینگ در هتلها را اتخاذ کنند. اغلب هنوز از روشهای سنتی استفاده میکنند و آنهایی که از این زمینه استقبال میکنند هم با اشتباهات زیادی کار را تمام میکنند. در ادامه برخی از این اشتباهات را با هم مرور میکنیم.
-
تعیین استراتژی مارکتینگ در هتلها بدون برنامه ریزی.
درست است که مارکتینگ در هتلها ابزار صعود به دنیای درآمدزایی است اما بسیاری از مدیران این کار را بدون برنامهریزی انجام میدهند. اولین قدم برای طراحی کمپینهای مارکتینگ در هتلها، برنامهریزی است. شش رکن اصلی مارکتینگ را همیشه به یاد داشته باشید:
- مارکتینگ محتوا
- تبلیغات
- تبلیغات گوگل ادز به ازای هر کلیک
- بهینه سازی موتور جستجو
- مارکتینگ شبکههای اجتماعی
- ایمیل مارکتینگ
با استفاده از ابزارهای مناسب مخاطبان خود در مارکتینگ برای هتلها را پیدا کرده و به آنها دسترسی پیدا کنید. حضور پررنگی در فضای مجازی ایجاد کنید. قبل از تصمیمات بزرگ، از دادههای موجود استفاده کنید و یادتان باشد که از اشتباهات دیگران درس بگیرید.
-
مارکتینگ در هتلها فقط بر اساس تخفیف
یک ترفند مارکتینگ در هتلها تخفیف در خدمات است. ارائه تخفیفهای کنترل نشده ممکن است مشتری بیشتری جذب کند اما ارزش برندینگ هتل را نیز پایین میآورد که در نهایت آسیبهای بیشتری برای هتل خواهد داشت. برای کمپین مارکتینگ در هتلها باید با حفظ ارزشها، تخفیفهای مرتبط داد. سعی کنید محتواهای گردشگری ارزشمندی در حوزه های گردشگری اطراف خود برای مسافران تولید کنید. سپس در روند سفر، این محتواها را به او برسانید. با ارائه خدمات و امکانات رفاهی در طول اقامت، می توانید روابط مهمانان را بیشتر کنید.
-
حرفهایی که عملی نمیشوند.
هتلداران گاهی اوقات وعده های پر زرق و برق برای پیشی گرفتن از رقبای خود به مسافران میدهند و این را استراتژی مارکتینگ در هتلها میدانند. در حالی که اشتباه است. این امر اغلب به مشتریانی ناامید و ناراضی ختم میشود. از پیشنهادات پر زرق و برق در مارکتینگ هتلها مانند نوشیدنیهای رایگان، خدمات اتومبیل رایگان، وعدههای غذایی عجیب و غریب یا رزرو رویدادهای مهم پرهیز کنید. از امکانات موجود در هتل خود پیروی کنید و سپس آن دسته از نیازهای مهمانان را که هتل شما میتواند تأمین کند وعده دهید. این مفهوم را باید به کارکنان هتل خود هم آموزش دهید که در گفت و گوهای خود با مسافران در آنها توقعات عجیب ایجاد نکنند.
-
مارکتینگ در هتلها بدون استفاده از رسانه های اجتماعی
آمارها نشان میدهند 94 درصد مشاغل از رسانههای اجتماعی خود برای یافتن مشتری و افزایش فروش استفاده میکنند. بنابراین، عدم حضور شما در شبکههای اجتماعی یعنی فرستادن پول و مشتری نزد رقبا. این یکی از بزرگترین اشتباهات مارکتینگ در هتلها محسوب میشود. عدم استمرار در اشتراک محتوا و یا محتوای بی ربط میتواند تأثیرات جدی بر تصویر برند هتل داشته باشد. مارکتینگ در هتلها برای شبکههای اجتماعی هتل باید منظم، جذاب و تعاملی باشد و پاسخ به نظرات و ایجاد نظرسنجیها باعث خلق ارتباطات مثبت با افراد میشود.
-
عدم پاسخ به بازخورد مهمانان
برای توسعه برنامههای مارکتینگ در هتل، هتلداران باید به طور فعال از مهمان بازخورد بخواهند، به آنها پاسخ دهند و حس قدردانی را در آنها زنده کنند. نظران مثبت کلید طراحی کمپینهای مارکتینگ در هتلها است. نظرات منفی به اصلاح تصویر برندینگ هتل کمک میکند. در نظر داشته باشید هیچ مارکتری بهتر از مهمان خود نمیتوانید پیدا کنید. او بیشترین سهم را در افزایش درآمد هتلداری دارد. با بررسی انتقاد آنها و ارائه یک پاسخ سریع و مودبانه به مهمانان، آنها درک میکنند که تجربه آنها برای شما مهم است. با این عمل کوچک، اعتماد بیشتری در برندینگ هتل ایجاد می کنید.
نتیجه گیری
صدمه به اعتبار یک نام تجاری ممکن است گاهی غیرقابل برگشت باشد، و یادگیری نحوه انجام کارها از ابتدا بسیار مهم است. ایجاد استراتژیهای مارکتینگ میتواند مشکل باشد، اما با فناوری و پشتیبانی مناسب، به راحتی میتوان به این مهم دست یافت. از نرم افزارها کمک بگیرید. با آژانسهای دیجیتال مارکتینگ در هتلها صحبت کنید و در نهایت منظم و هدفمند اجرا کنید.
بیشتر بخوانید :
3 ترفند برای ایجاد خلاقیت در جذب گردشگر
5 ایده طراحی داخلی هتل در حال گسترش در سراسر دنیا
4 راه حل حرفهای برای ایجاد تعادل بین فضای قدیمی و مدرن در بازسازی بوتیک هتل