6 گام مدیران هتل تا استخدام برای هتل

مساله استخدام برای هتل، یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران هتل در حال حاضر است. از یک طرف به علت افزایش نرخ بیکاری، عرصه رقابت برای کارمندان شایسته تنگ شده‌است و از طرف دیگر، یک انتخاب نامناسب باعث لطمه جدی به برندینگ در هتل می‌شود. در حقیقت این یکی از دلایلی است که شغل مدیریت در هتل از پیچیدگی و دشواری بالا برخوردار است. در مقاله 6 ویژگی رفتاری ضروری کارمندان در استخدام برای هتل که مدیریت هتل باید از آنها آگاه باشد برخی از ویژگیهای ضروری افراد را برشماردیم. در این مقاله سعی داریم 6 گام که مدیران هتل در استخدام نیرو برای هتل باید بردارند را فهرست کنیم.

استخدام برای هتل

 

گام اول استخدام برای هتل: برآورد نیازها

تعیین کنید چه تعداد نیرو و برای چه پوزیشن‌هایی احتیاج دارید. اولین گام این مسیر بررسی این است که هر اتاق متوسط به چند نفر برای خدمات نیاز دارد. در حالی که هتلهای کوچک مقیاس برای هر اتاق کمتر از 4 نفر، هتل‌های میانه کمتر از 2 نفر و هتل های بزرگ برای هر اتاق تا 2 نفر را در استخدام برای هتل در نظر می‌گیرند؛ هتل شما چه شرایطی دارد؟ با توجه به مقیاس هتل خود و بودجه‌های مالی برآورد کنید به چند نفر در استخدام برای هتل نیازمند هستید.

با این بررسی شما متوجه می‌شوید در چه پستهایی به نیروی جدید احتیاج دارید؛ سرآشپز، مسئول پذیرش، نگهبان، مسئولین نظافت و الی آخر. دقیقا در این مرحله است که می‌توانید درباره ویژگی‌های اخلاقی مدنظرتان که هنگام استخدام برای هتل لازم است، تصمیم بگیرید. البته که فارغ از مهارتها و توانمندی‌های لازم استخدام برای هتل، طبق رویکرد WETCO همواره 5 مهارت، از مهارت های نرم افراد استخدام شده در هتل هاست: صمیمیت، کار تیمی، همدلی، وظیفه شناسی و مثبت اندیشی.

 

گام دوم استخدام برای هتل: تعریف شغل برای افراد

اهمیتی ندارد که شما در استخدام برای هتل نقش کارفرما را بازی می‌کنید؛ تصور کنید در حال فروختن یک کالا یا خدمت هستید، چطور آنرا پرزنت می‌کنید؟ مگر نه اینکه سعی می‌کنید دقیق‌ترین جزئیات را راجع به آن ارائه دهید؟ بنابراین هنگام سنجش افراد، باید تعریف دقیق و مشخصی از کار مورد نظر به همراه انتظارات خود بیان کنید. اغلب اوقات افراد ناشایست برای کار، در این مراحل خود را نشان می‌دهند. از طرف دیگر، با این کار شما به او اطمینان خاطر می‌دهید که در محیطی گرم و صمیمی در حال استخدام است و این به معنای تلاش بیشتر او برای عمل به وظایفش است.

 

استخدام برای هتل

 

گام سوم استخدام برای هتل: مارکتینگ برای شغل!

آگهی استخدام برای هتل شما در وهله اول در سایت شما بارگذاری می‌شود. پس از آن، افراد جویای کار باید آنرا در شبکه‌های اجتماعی شما بیابند. البته راه‌های دیگری هم برای اعلان زمان استخدام برای هتل شما وجود دارد؛ یک راه استفاده از سایتهای شغل‌یابی وسفارش آگهی به آنهاست. راه دیگر شبکه‌سازی با مدارس و آموزشگاه‌های مدیریت در هتل است که وظیفه تربیت مدیران جدید را به عهده دارند.

 

گام چهارم استخدام برای هتل: سنجش استادندارد و حرفه ای کارمندان

مساله استخدام برای هتل و برای هر کسب و کار دیگری فرایندی زمانبر است و هر کافرمایی از آن فراری. راه حل آن نهفته است در بهینه‌سازی این فرایند با پرسشنامه‌هایی که از قبل تعیین کرده‌اید. پس از بازبینی اولیه رزومه‌ها، آنهایی که به شرایط شما نزدیکتر هستند را یک مرحله جلو آورده و از آنها بخواهید پرسشنامه‌هایی را که بر اساس توصیفات و جزئیاتی که در گام دوم استخدام برای هتل ذکر شد، پر کرده و ارسال کنند. در این صورت بخش دیگری از افراد نامناسب برای کار بدون وقت مصاحبه حذف می‌شوند.

یک راه دیگر برای سنجش کارمندان قبل از استخدام برای هتل، استانداردسازی فرآیند ارسال رزومه و حتی مصاحبه است. به عنوان مثال شما می‌توانید از افراد بخواهید یک ویدئوی معرفی از خود ضبط کنند؛ به این ترتیب در نگاه اول می‌توانید به برخی از بارزترین ویژگیهای فردی و شخصیتی او پی ببرید مثل حس همدلی، خوش‌برخوردی و صمیمیت. کار دیگر در استانداردسازی مصاحبه استخدام برای هتل، پرسش سوالهای تکراری است که به شما امکان مقایسه جواب ها را بدهد. توصیه می‌کنیم در این بخش سوالهایی واقعی که معمولا خود شما با آنها دست و پنجه نرم می‌کنید از آنها بپرسید؛ به این صورت شما میزان اشراف آنها بر مسائل کاری، قوانین، دانش شخصی و هوششان را می‌سنجید.

سوالهایی نظیر :

  • خدمات عالی مشتری‌مداری برای شما چه معنایی دارد؟
  • برای ما بگویید در صورتی که با هم‌تیمی و همکار خود مخالف هستید چطور مساله تان را حل می‌کنید.
  • یک مسافر از شما درباره رستوران‌های محلی یا فعالیتهای تفریحی پیشنهاد می‌خواهد؛ پاسخ شما به یک مسافر تجاری، یک زوج و یک خانواده با فرزند چه خواهد بود؟
  • یک از تجربه‌های خود که یکی از مهمانان از عملکرد شما ناراضی بوده است را برای ما تعریف کنید و بگویید چطور مساله را حل کردید؟

 

استخدام برای هتل

گام پنجم استخدام برای هتل: بررسی پیشینه

هنگامی که لیست استخدام برای هتل را به نامزدهای ایده آل خود محدود کردید، باید بررسی‌های پیشینه و مرجع را انجام دهید. از کارفرمایان قبلی آنها بخواهید تا در مورد نحوه عملکرد آنها در نقش‌های قبلی خود توضیح دهند. از آنها بپرسید که آیا آنها کاندیدا را برای این سمت معرفی می‌کنند یا خیر و دلیلشان برای این تصمیم چیست. این به شما کمک می‌کند قبل از ارائه پیشنهاد به فرد، تناسب فرهنگی و شغلی او را ارزیابی کنید.

 

گام آخر استخدام برای هتل: آموزش استخدامی‌ها

کار شما تازه پس از استخدام برای هتل شروع می‌شود؛ باید افراد را متناسب با برند خود آموزش دهید. ما در مقاله 3 قدم تا ساخت برند در هتل، به هدف افزایش سود در هتلداری برای شما به رابطه برندینگ در هتل با کارمندان شاغل در آن را بررسی کرده‌ایم. رفتار کارمندان استخدام شده در هتل، بازتابی از برندینگ هتل شما در جامعه است. آموزش درست به کارمندان اجازه می‌دهد با برندینگ و نحوه ارائه خدمات در هتل شما به خوبی آشنا شده و خود را عضوی از خانواده بدانند.

 

کلام آخر

ریچارد برنسون، بنیانگذار هتل‌های زنجیره ای ویرجین می‌گوید: “افراد را طوری آموزش دهید که آنها بتوانند از هتل شما بروند و طوری با آنها رفتار کنید که آنها نخواهند این کار را انجام دهند.” آخرین تکه پازل استخدام برای هتل، خود شما هستید. رفتار، منش، شخصیت، برنامه‎های مارکتینگ و برندینگ شما، همه و همه در روحیه افراد شاغل در هتل تاثیرگذار است. شما مسئول هستید فضایی را ایجاد کنید که کارمندان علاوه بر انجام کار، از تفریح و لذت هم برخوردار باشند. در این صورت است که سرمایه‌گذاری هتلدار در فرایند استخدام برای هتل، ذخیره و محفوظ می‌ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.