تکنولوژی های جدید در هتل که هر هتلداری باید بشناسد
رقابت در دنیای هتلداران حوزههای متعددی دارد. یکی از آنها رقابت در برندینگ، دیگری تکنولوژی های جدید در هتل، برای یک هتل مارکتینگ بر اساس محتوا است و برای دیگری با ویدئو مارکتینگ. این فهرست انتها ندارد. هر یک از هتلها و هتلداران در تلاشند به روشی هتل خود را از سایر رقبا تفکیک کنند. شاید اگر چند دهه به عقب برگردیم رقابت بین هتلها را با تکنولوژی های جدید در هتل محسوس ندانیم؛ اما امروزه تکنولوژی و فناوری حرف اول را میزند.
در دنیایی زندگی میکنیم که با پاندمیکرونا مواجه شده است و همینطور گوشیهای هوشمند همراه و اینترنت جزو لاینفک زندگی هستند. در چنین دنیای مهمانان و مسافران توقعات بی اندازه متفاوتی از دانش قبلی هتلداران دارند. وقت آن رسیده است که دانش خود را به روز کرده و با تکنولوژی های جدید در هتل آشنا شوند.
مهمترین تکنولوژی در هتل در قرن اخیر
-
رزرو آنلاین در هتل
اولین و ساده ترین تکنولوژی های جدید در هتل، رزرو آنلاین مسافران از طریق سایت هتل یا از سایتهای واسط است. پیش تر حرف از اینترنت زدیم. در چنین دنیایی رزرو با تلفن با میز پذیرش و مشورت گرفتن از مسئولان درباره اتاقها بی معنی است. اطلاعات هتل و اتاقها، شرح خدمات و سرویسهای رایگان و غیر رایگان هتل و تخفیفها همه باید در یک جستجو دیده شوند. امروزه کمتر هتلی را حتی در کشور خودمان میتوان یافت که از تکنولوژی های جدید در هتل یعنی سایت و اتوماسیون آنلاین استفاده نکند.
حتما این عبارت را شنیده اید که هر وقت دنبال سوال یا چیزی بودی آن را در گوگل سرچ کن. موتور جستجوی گوگل اکنون حکم همه چیز دان را دارد. حال از شما سوال میپرسیم: اگر اطلاعات شما و رزرو در هتل شما نزد این همه چیز دان نباشد چه اتفاقی میافتد. سامانه رزرو آنلاین تنها به عنوان یکی از تکنولوژی های جدید در هتل به عنوان رزرو استفاده نمیشود. عملیات استعلام از وضعیت اتاق برای تخلیه شدن آن، نظافت، آماده بودن سرویسها و دیگر موارد همه باید در این سامانه قابل پیگیری باشد.
-
کنترل اتاق با تکنولوژی های جدید در هتل
کنترل هوشمند اتاق به معنی راحت ترین روش استفاده از اتاق در کنترل نور، دما، رطوبت است. استفاده از تکنولوژی های جدید در هتل، قبل از هر چیز باید در خدمت آرامش و رضایت مسافران باشد. برای این کار روشهای متفاوتی وجود دارد. یک راه کنترل صوتی این امکانات در اتاق است. راه دیگر کنترلهای دیجیتال هستند که عملکردی شبیه کنترلهای موجود اما ظاهری کاملا تکنولوژیک دارند.
در برخی از انواع هتلها تکنولوژی های جدی در هتل در این حوزه خود را به صورت آینههایی لمسی نشان میدهند که در حالت قبل از تماس آینه هستند و پس از آن پل ارتباطی مهمان با دنیا. مهمانان از این طریق نه تنها امکانات اتاق را کنترل میکنند بلکه با اتصال این صفحات به اینترنت میتوانند اخبار روز، وضعیت آب و هوا و موارد دیگر را چک کنند. همچنین در برخی از انواع کنترلها در تکنولوژی های جدید در هتل، محل ثبت سفارش، خدمات و سرویسها از همین راه صورت میگیرد.
-
واقعیت مجازی در هتل
یکی از پیشرفته ترین صورتهای تکنولوژی های جدید در هتل، استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در مقاله … برای شما بیشتر در این باره توضیح داده ایم. واقعیت مجازی در واقع یعنی درک واقعیت و آنچه که وجود دارد از راهی غیر از حضور فیزیکی در آن مکان. استفاده از تکنولوژی های جدید در هتل به هتلداران امکان میدهد بدون حضور مسافر در هتل، به او امکانات، خدمات، فضاهای داخلی هتل و نکات قوت آن را نمایش بدهند. به این ترتیب واقعیت مجازی یکی از موثرترین راههای مارکتینگ برای هتلها به شمار میرود.
بنابراین یکی از محبوب ترین تکنولوژی های جدید در هتلها به شمار میرود. کارشناسان در دنیای هتلداری و گردشگری معتقدند واقعیت مجازی در آینده ای نه چندان دور به عنوان عضو لا ینفک در این دو صنعت به شمار میرود. در سالهای گذشته هتلهای بزرگی همچون ماریوت، بست وسترن، هالیدی این، ریتزکارتون همگی واقعیت افزوده را به در لیست خدمات و ویژگیهای خود قرار داده اند.
هر یک از هتلها و هتلداران در تلاشند به روشی هتل خود را از سایر رقبا تفکیک کنند. شاید اگر چند دهه به عقب برگردیم رقابت بین هتلها را با تکنولوژی های جدید در هتل محسوس ندانیم؛ اما امروزه تکنولوژی و فناوری حرف اول را میزند. در دنیایی زندگی میکنیم که با پاندمیکرونا مواجه شده است و همینطور گوشیهای هوشمند همراه و اینترنت جزو لاینفک زندگی هستند. کنترل هوشمند اتاق به معنی راحت ترین روش استفاده از اتاق در کنترل نور، دما، رطوبت است. استفاده از تکنولوژی های جدید در هتل، قبل از هر چیز باید در خدمت آرامش و رضایت مسافران باشد.