5 کاربرد واقعیت مجازی در هتلداری و گردشگری که سبب محبوبیت این تکنولوژی شده است.

در مقاله قبلی با مفهوم واقعیت مجازی در هتل، تعریف آن و اهمیت استفاده از آن صحبت کردیم. مهمترین دلیل استفاده از واقعیت مجازی در هتلداری به کاربرد آن در مارکتینگ بر می‌گردد. با استفاده از واقعیت مجازی در هتلداری، صاحبان هتل قادرند مهمترین خدمات و امکانات خود را که اساس تمایز آنها با دیگر هتلها را تشکیل می‌دهد به مهمان نشان دهند. مهمترین نکته در این ماجرا نحوه نمایش متفاوت این اطلاعات است که در مقاله قبلی به آن پرداخته شده. در این مقاله کاربردهای مختلف واقعیت مجازی در هتلداری و گردشگری مرور خواهند شد.

مقاله قبلی: واقعیت مجازی در هتل، یکی از جذابترین تکنولوژی‌های جدید در صنعت هتلداری

 

واقعیت مجازی در هتلداری

  1. تجربه سفر مجازی

یکی از رایج ترین موارد استفاده از واقعیت مجازی در هتلداری، ایجاد تجارب سفر مجازی با استفاده از فناوری ویدیوی 360 درجه است. از طریق این‌، کاربران می‌توانند تفریحات مجازی را در جنبه‌های مختلف سفر، از پرواز تا ورود به هتل و برخی از مکانهای دیدنی اصلی در مقصد تجربه کنند. این ویژگی و کاربرد واقعیت مجازی در هتلداری به خصوص برای هتل‌هایی حائز اهمیت است که به واسطه قرار گیری در محل جغرافیایی خاص، دلخواه مسافران هستند. مانند بوتیک هتل‌ها یا هتل‌های تفریحی در ناحیه‌های شمالی، جنوبی و کویری ایران.

 

  1. تورهای مجازی هتل

یکی دیگر از کاربردهای متداول فناوری واقعیت مجازی در هتلداری‌، تورهای هتل با واقعیت مجازی است. این تورها را می‌توان در وب سایت‌های هتل در دسترس قرار داد. این کار به مهمانان یا مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد تا قبل از رزرو یا قبل از ورود به هتل به سایر قسمت‌های هتل نگاهی بیندازند. گرچه این تورهای یا یک هدست VR بهترین تجربه را دارند‌، اما می‌توان با استفاده از فناوری ویدیوی 360 واقعیت مجازی در هتلداری‌، در دسترس کسانی که دسترسی به هدست ندارند قرار بگیرند.

واقعیت مجازی در هتلداری

 

  1. مراحل رزرو مجازی

سرانجام‌، یکی از جالب ترین کاربردهای فناوری VR یا همان واقعیت مجازی در هتلداری که در چند وقت اخیر مورد توجه بوده است اختصاص دارد به فرآیندهای رزرو هتل. این امکان به تازگی توسط شرکت‌هایی مانند Amadeus اجرایی شده است و به مشتریان اجازه می‌دهد تا به دنبال پرواز‌، مقایسه قیمت هتل و رزرو اتاق از طریق هدست واقعیت مجازی باشند. واقعیت مجازی در هتلداری طی فرایند رزرو به مسافران کمک می‌کند تا اطلاعات مهمی‌در مورد اتاقها قبل از رزرو بدست آورند: مانند اندازه اتاق‌، قیمت‌، امکانات و غیره. بنابراین‌، شما تجربه آنها را بهبود می‌بخشید‌، زیرا آنها می‌دانند چه چیزی را از قبل دریافت خواهند کرد.

 

4.گیمیفیکیشن در هتل

پیشتر در راه حل‌های خلاقیت در طراحی هتل، درباره ارائه امکانات ورزشی و تفریحی و مهمتر از همه لابی‌های چند عملکردی صحبت کردیمک هتل‌ها همیشه سعی می‌کنند با امکانات رفاهی مانند استخر آبگرم و استخر هتل‌، تعطیلات مهمان را لذت بخش و سرگرم کننده کنند. اما هتل‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از واقعیت مجازی در هتلداری، بازی‌های AR و VR را به مهمانان ارائه دهند‌، هدست‌ها و برنامه‌های تلفن همراه را برای مهمانان فراهم کنند تا از آنها در حالی که در هتل هستند استفاده کنند. این موارد هم برای کودکان یا بزرگسالان متناسب است و حتی می‌تواند جوایزی را مانند یک نوشیدنی رایگان یا اشتها آور در رستوران هتل برای تکمیل بازی ارائه دهند.

 

واقعیت مجازی در هتلداری

  1. قابلیت ترجمه راحت برای مهمانان

ارائه بسیاری از این خدمات واقعیت مجازی در هتلداری به زبان‌های مختلف یکی از راه حل ‌های مدیران هتل است که می‌تواند سد زبان خارجی را از بین ببرد و بازار را برای طیف گسترده ای از گروه‌های مصرف کننده مارکتینگ کند. واقعیت مجازی در هتلداری علاوه بر امکان گشت و گذار در اتاق یا ملک هتل امکان مشاهده سایت‌ها و جاذبه‌های اطراف‌، برنامه‌های تفریحی شهر، فستیوال‌ها، منوی رستوران‌های مقصد و هر اطلاعات دیگری که به زبان بومی‌منطقه است را در اختیار مهمان قرار می‌دهد.

همانطور که مشاهده کردید کاربرد واقعیت مجازی در هتلداری بسیار متنوع و گسترده است. این تنها بخشی از کارایی این تکنولوژی است. بی شک هتل‌های زنجیره این بزرگ طی 5 سال آینده سایر جنبه‌های شگفت انگیز این تکنولوژی را کشف و اجرا خواهند کرد.

مقالات بیشتر در حوزه استفاده از تکنولوژی در هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.