موانع گردشگری و سفر در سال 2021 که موجب کاهش درآمد هتلداران است.
پس از گذشت بیش از یک سال از بروز بیماری همه گیر Covid-19، صنعت گردشگری شروع به نگاه کردن به آینده با بارقههای امید کرده است. در بسیاری از مناطق توریستی در ایالات متحده و مکزیک، بازگشت تقریباً 70-80٪ از سطح 2019 را شاهد هستیم. فرودگاههای ایالات متحده نیز علائم واقعی از بهبودی را نشان میدهند، به ویژه در ماه گذشته به مناسبت تغییرات فصل و جشن تعطیلات بهار. اما موانع گردشگری در حالت کلان خود همچنان باقی است و چشم اندازها تاریک به نظر میآید. در این مقاله ما به بررسی 5 دلیل معتبری که از موانع گردشگری محسوب میشوند میپردازیم. این دلایل باید مدنظر مدیران هتل و هتلداران باشد تا نقاط ضعف هتل خود را برطرف کنند.
-
شیوع ویروس کرونا
اول و مهمترین موانع گردشگری در سال 2021 همان ویروس آشنای کروناست که مصیبتی است همه گیر که همگی هنوز با آن دست و پنجه نرم میکنیم. موجهای جدید در کشورهایی مانند هند و برزیل به شدت برخورد میکند، در حالی که کشورهای دیگر که در طی دو موج اول وضعیت خوبی داشتند. برای دور زدن موانع گردشگری، یک راه سفر به کشورهایی است که آمار مبتلایان کمتری دارد. با اینکه عملیات واکسیناسیون شروع شده است اما هنوز حساسیتهایی در باب سفر و گردشگری وجود دارد.
بیشتر بخوانید: اقدامات لازم برای پیشگیری از کرونا در هتل به توصیه سازمان بهداشت جهانی
-
کمبود نیروی کار حرفه ای
دومین مانعی که میبینم از موانع گردشگری است کمبود نیروی کار حرفه ای است که فارغ از دیگر موانع گردشگری سابقا وجود داشته است. هرچند که به ندرت باعث خبرسازی میشود اما هتلداران و مدیران به خوبی از این مساله آگاهند. با این وجود این ممکن است بزرگترین مشکل در ماههای آینده باشد. قبل از شروع این بیماری همه گیر، گردشگری و هتلداری با یک مسئله جدی در ایجاد نیروی کار ماهر روبرو بود. اکنون به یک موضوع عظیم تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید: 6 ویژگی رفتاری ضروری کارمندان برای استخدام در هتل که مدیریت هتل باید از آنها آگاه باشد.
-
بالارفتن قیمت بلیط هواپیما
شرکتهای هواپیمایی یکی دیگر از قربانیان همه گیری کرونا هستند. لذا مجبورند به نحوی خسارتها را جبران کنند. جبران خسارت به معنی افزایش قیمت بلیط از دیگر موانع گردشگری و در نتیجه کاهش درآمد در هتلداری است. کل فرایند منفی است. از فرودگاهها گرفته تا هواپیما و جابجایی در این بین، به خصوص در سفرهای طولانی، پوشیدن ماسک و حفظ فاصلههای اجتماعی کار آسانی نیست. برخی میگویند این ممکن است فرصتی طلایی برای خطوط هوایی ارزان قیمت باشد تا از رقابت دور شوند و در عصر طلایی جدید زنگ بزنند. با تمرکز بر روی سفرهای ریلی در عوض برای مسافتهای کوتاه تر میتوان برخی از این سود از دست رفته به علت موانع گردشگری را به خزانه بازگرداند.
-
عدم استفاده از دیجیتال مارکتینگ در هتل
پیرو دیگر موانع گردشگری در سال 2021 بسیاری از هتلداران فرایند مارکتینگ دیجیتال خود را منتفی کرده یا دست از فعالیت در این حوزه برداشتند. در برخی موارد قراردادها کنسل شد یا حتی حضور در فضاهای مجازی هم تمام شد. برخی دست از سئو سایت برداشتند و برخی قرارداد خود با گوگل ادز را تغییر دادند. این موضوع قابل درک است. جریان نقدینگی به دلیل موانع گردشگری به راحتی اجازه چنین پروژههایی را نمیدهد. اما این موارد باعث میشود بسیاری از مسافرانی که تا کنون مخاطب وب سایت شما بوده اند یا در سوشال مدیا شما را دنبال میکردند به راحتی جذب دیگر رقبا شوند.
بیشتر بخوانید: اشتباهات مارکتینگ در هتلها که لازم است هتلداران در سال 2021 از آن اجتناب کنند.
-
کنسل شدن فستیوالها و رویدادها در دنیا
دلیل سفر در هریک از ما، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، به طور کلی، ما تمایل داریم که به محض رسیدن به مقصد، یا مقاصدی که در یک برنامه سفر مشخص است، به دنبال چیزهایی باشیم برای دیدن و انجام دادن. موانع گردشگری باعث شده در سال 2021، به استثنای چند مورد خاص، هیچ جشنواره یا رویدادی به دلیل محدودیتهای فاصله اجتماعی وجود نداشته باشد. رویدادهای ورزشی بزرگ در استادیومهای خالی برگزار میشوند.
در چنین شرایطی به علت موانع گردشگری مردم ترجیح میدهند خانه خود را بازسازی کنند، در پروههای جدید سرمایه گذاری کنند یا نهایتا یک کلبه کنار دریاچه اجاره کنند و مواردی از این دست. یک راه حل در این بین برای فرار از موانع گردشگری، سرمایه گذاری رو ساخت بوتیک هتلها یا بازسازی هتل است.
بیشتر بخوانید: بوتیک هتل چیست؟ و چه تفاوتی با هتلهای معمول دارد؟
بهترین ایدهها برای بازسازی هتلها که در نهایت باعث افزایش درآمد و ارتقای برندینگ آنها میشوند.