14+1 تکنیک درآمدزایی برای هتل (بخش دوم)

در بخش اول مقاله افزایش درآمدزایی برای هتل به بررسی اهمیت ایجاد گزارشهای روزانه، ماهانه و سالانه و اهمیت آن در پیش‌بینی وضعیت تقاضا در مسافران پرداختیم. همچنین درباره شناخت بازار که از الفبای افزایش درآمد در هر صنعتی اعم از هتلداری است صحبت کردیم. در ادامه درباره نقش برندینگ در هتل، استراتژی‌های فروش و طراحی اتاق‌های هتل در درآمدزایی برای هتل صحبت خواهیم کرد.

 

  1. محافظت از برندینگ، کلید درآمدزایی برای هتل

می‌دانیم که اهمیت برندینگ در هتل در نقش سودآوری آن است. مسلما اگر شما مشتریان وفاداری داشته باشید نرخ درآمدزایی برای هتلتان افزایش خواهد یافت. همچنین با حضور مداوم و موثر در فضای مجازی، اعم از وبسایت و شبکه‌های مجازی، به مسافران مختلف امکان می‌دهید با شما و خدمات هتلتان آشنا شوند. در این صورت هنگام رزرو، نام برند یا ویژگی شاخص هتل شما در ذهن آنان خواهد بود. البته که برندینگ فقط درباره درآمدزایی برای هتل نیست، بلکه طراحی تصویری منحصر به فرد از هویت هتل در ذهن مخاطبان و همچنین گسترش کسب و کار هتلداری. ما در مقاله الفبای برندینگ در هتل برای هتلداران درباره نقش این مفهوم در درآمدزایی برای هتل صحبت کرده‌ایم. در صورت تمایل می‌توایند بیشتر مطالعه کنید.

 

درآمدزایی برای هتل

 

  1. استفاده از تکنیک بسته‌های VIP در افزایش درآمدزایی برای هتل

ارائه بسته ها، راهی عالی برای تحریک میهانان در انتخاب هتل شماست؛ هنگامی که پای سایر رقبا در میان است. توجه بیشتر مردم به سمت تخفیف‌ها جلب می‌شود و از دست دادن تخفیف، دردی است که مردم ترجیح می‌دهند از آن اجتناب کنند.بسته‌ها به خصوص می‌توانند برای مناسبت‌های فصلی طراحی شوند. جالب است بدانید تحقیقات نشان داده که مردم هر اندازه آگاهانه با تخفیف برخورد کنند، باز بخشی از مغز که مسئول بررسی آمارها و ارقام است از شناسایی هدف تخفیف باز می‌ماند و در اغلب موارد آن را انتخاب می‌کند. شما می‌توانید با کسب اطلاع در روش تخفیف‌گذاری، از این فرصت نهایت استفاده را در افزایش درآمدزایی برای هتل خود ببرید.

  1. ارزش واقعی مشتری را به نشان دهید.

اگر برایتان جای تعجب است که چرا با وجود برابری نرخ اتاقهای هتل شما با سایر هتل ها یا حتی کمتربودن آن،  درآمدزایی برای هتل شما کمتر از آنهاست باید علت آن را در میزان رضایتمندی مشتری بیابید. مهمانان باید همان خدماتی را که شما برای آن تبلیغ کرده‌اید دریافت کنند؛ در غیر اینصورت حس می‌کنند فریب خورده‌اند. عملکرد کارکنان هتل شما نقش به‌سزایی در میزان رضایتمندی مسافران دارد؛ پس از کیفیت و چگونگی آن آگاه باشید.

در شرایطی که مشابه خدمات شما در هر کجای دیگری یافت می‌شود، شما باید تمرکز خود را بر ارتباطات انسانی و نحوه تعامل کارکنان با مسافران بگذارید. از طرفی امکانات و خدمات هتل شما باید متناسب با درجه و سطح آن باشد. میتوان به قطعیت گفت رعایت این موارد راههای موثری در درآمدزایی برای هتل پیش روی شما می‌گذارد؛ کافی است آنها را بشناسید.

  1. درآمدزایی برای هتل با طراحی اتاقهای مختلف در هتل

اتاقهای هتل ابزاری قدرتمند برای هر هتلداری در کسب درآمد است. با تقسیم‌بندی نوع اتاق میتوان موقعیت تجاری هتل را بهبود بخشید. ارائه اتاقهایی با اندازه‌ها، قیمتها و طرحهای مختلف به معنی دسترسی به مسافران بیشتر است. مثلا نوع خدماتی که به یک مسافر تجاری داده می‌شود میتواند متفاوت از مسافر تفریحی باشد. همچنین افراد با تعداد بیشتر یا مدت زمان اقامت بیشتر به اتاقهایی با کیفیت فضایی متفاوت از دیگران احتیاج دارند. نگاهی به آمارهای رزرو در هتل خود بیاندازید و ببینید در ازای کدام نوع از مسافران بیشترین مقدار درآمدزایی برای هتل شما اتفاق می افتد. سپس اتاقهای این مسافران را توسعه دهید و مجهز کنید.

 

درآمدزایی برای هتل

  1. سیاستهای فروش و درآمدزایی برای هتل

همانطور که بیش فروشی یا up-selling می‌تواند درآمدزایی برای هتل شما را ارتقا ببخشد، فروش جانبی یا cross-selling هم قادر است سود بیشتری عاید کسب و کار شما بکند. به عنوان مثال، در حالت اول مسافر شما قصد دو روز اقامت در هتل شما را دارد اما شما با اراِئه پیشنهاد 3 روزه یا بسته‌های تخفیفی، انتخاب او را تغییر می‌دهید. بیش‌فروشی درباره خدمات بیشتر یا گرانتر است. اما در حالت دوم شما در ازای هزینه بالاتر، خدمات جانبی یا مکمل به او ارائه می‌کنید. یکی از موثرترین راههای درآمدزایی برای هتل می‌تواند تورهای گردشگری یا استفاده از امکانات رفاهی و ورزشی هتل باشد.

 

اگر شما از آن دسته از هتلهایی هستید که مقصد بسیاری از مسافران تجاری هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله آنچه مسافران تجاری هنگام اقامت در هتل به آن نیاز دارند بزنید. در غیر این صورت بخش سوم و آخرین بخش مقاله درآمدزایی برای هتل، رهنمون مناسبی برای شما خواهد بود تا برای افزایش درآمد، برنامه‌ریزی خود را شروع کنید. در بخش بعد درباره رصد سایر رقبا و بازاریابی گوشه صحبت کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.