آینده صنعت گردشگری و هتلداری پس از کرونا

اگر بخواهیم یک صنعت نام ببریم که تحت تأثیر همه‌گیری COVID-19 آسیب دیده، آن صنعت گردشگری و هتلداری است. آمارها نشان می‌دهد این ویروس تا سال 2024 گریبان‌گیر این دو صنعت خواهد بود. با این حال، برخی از متخصصان این دو صنعت چنین تصویر تلخی را نمی‌بینند؛ بلکه این بحران را فرصتی نادر برای ایجاد پیشرفت و تحول در هر دو صنعت می‌دانند. در ادامه این مقاله سعی داریم تا قدری این موضوع را شفاف کنیم.

 

سوال اول این است که آیا تقاضای سفر در صنعت گردشگری و هتلداری مرده است؟

پیشکسوتان این حوزه‌هابه این آینده خوش‌بین هستند؛ نظر آنان این است که این اولین بار نیست که این صنعتها در معرض تهدید هستند. هر کشور و فرهنگی بنا به مناسبات سیاسی یا اقتصادی خود، در هر برهه‌ای از زمان دچار مشکل شده و این مشکلات اغلب دامنگیر صنعت‌های گردشگری و هتلداری آن کشور می‌شود.

آنها می‌گویند گردشگری بخش مهم و غیر قابل حذفی از سیستم اقتصاد جهان است، بنابراین ناچار است به جایگاه خود بازگردد. به هرحال به نفع دولتها هم خواهد بود که به رشد و پیشرفت بخش‌های خصوصی در صنعت گردشگری و هتلداری کمک کنند. به علاوه، شاید در کوتاه مدت تقاضای سفر کاهش پیدا کند، اما یقینا در بلند مدت تقاضای سفر در این صنعت، جایگاه خود را بین مردم می‌یابد. از طرف دیگر، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مردمان آن، سفر را نه فقط یک امتیاز ، بلکه یک حق می‌دانند و نیاز به سفر از جمله نیازهای ضروری ما انسانها در عصر کنونی است.

گردشگری و کرونا

وضع صنعت گردشگری و هتلداری چه زمانی به حالت قبل باز خواهد گشت؟

از آنجا که ما نمی‌دانیم همه‌گیری ویروس کرونا چگونه پیشرفت می‌کند، پیش‌بینی وضعیت این دو صنعت دشوار است؛ اما آنچه که شفاف است خستگی و ملال مردم است از دوران طولانی قرنطینه در خانه‌هایشان. با این وجود آمار این سفرها در حال حاضر بسیار اندک است. این زمان، فرصت بسیار مناسبی را برای صنعت‌های گردشگری و هتلداری ایجاد می‌کند تا به ایجاد تحول بیندیشند؛ با این شرط که آنچه در آینده با آن نیاز است را تامین کنند. در ادامه با بررسی 3 راه به شما میگوییم چطور می‌توانید در صنعت گردشگری و هتلداری تحول ایجاد کنید.

3 راه برای ایجاد تحول در صنعت گردشگری و هتلداری

به یاد داشته باشید شما باید در این راه به جای تمرکز بر تصمیمات فوری، با یک چشم‌انداز بلندمدت روبرو باشید. به این ترتیب میتوان یک تصویر واقع‌بینانه از از روند تحول و تغییر در صنعت گردشگری و هتلداری به دست آورد.

  • استفاده از فناوری در گردشگری و هتلداری

بحران جهانی بهداشت به نوآوری در صنعت گردشگری و هتلداری سرعت بخشیده است. دیجیتالی شدن خدمات هتل اکنون دیگر یک گزینه نیست بلکه یک الزام تلقی می‌شود. رفت و آمد بدون شلوغی و تجمع، خدمات اینترنتی آنلاین و با پشتیبانی 24 ساعته، تردد با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده شایان از تلفن‌های همراه از جمله مواردی هستند که اکنون در صنعت گردشگری و هتلداری باید به آنها فکر کرد. اگر سیستم مدیریت هتل شما بر اساس دهه‌های گذشته و غیر سازگار با موارد فوق است، قطعا باید به ایجاد تغییرات در آن فکر کنید.

 

  • اهمیت طبیعت در صنعت گردشگری و هتلداری

این روزها بسیار درباره عوارض و مشکلات آینده زمین و تاثیر آن بر انسان می‌خوانیم و می‌شنویم. مسافران شما هم یقینا در جریان این مسائل هستند. در واقع می‌خواهیم بگوییم روش مدیریت گردشگری و هتلداری شما در آینده باید نمودی از رویکردتان نسبت به این موضوع باشد. ایجاد راههای ارتباط با طبیعت مثل فضاهای نشستن در هوای باز یا زیر نور آفتاب و برخورداری از هوای تازه را میتوان ساده‌ترین راه‌حل‌ها در نظر گرفت. گنجینه‌های محلی و ملی ما فرصت خوبی به طلایه‌داران صنعت گردشگری و هتلداری می‌دهد تا به فکر ایجاد تحولی عظیم در این حوزه‌ها و بومی‌سازی مفاهیم جدید باشند.

گردشگری و هتلداری

  • خلق تجربه برای مسافران در صنعت گردشگری و هتلداری

این مقوله سالهاست که نقل محافل هتلداران و مدیران هتل است؛ “تلاش مسافر برای کسب تجربه واقعی”. در واقع مسافران برای گرفتن خدمات و محصولات پرداخت نمی‌کنند؛ آنها این هزینه را به علت کسب لذت و خلق تجربه‌ای به یاد ماندنی متقبل می‌شوند. خدمات گردشگری و هتلداری شما باید به سمت خلق این تصاویر در ذهن مهمانان کوچ کند. این خدمات باید از سطوح اولیه نیاز مسافران فراتر رود و بیابد حقیقتا پس از اتمام همه‌گیری ویروس کرونا، مسافران به چه چیزی در صنعت گردشگری و هتلداری نیازمندند.

 

نتیجه گیری

چالش‌های امسال، صنعت گردشگری و هتلداری را متوقف کرده و در عین حال فرصتی منحصر به فرد برای توقف و تأمل در مورد آن فراهم کرده است. اکنون فرصت پرسش و تامل درباره تردیدهاست. اگر تاکنون بازسازی هتل را کاری نادست و زمانبر میدانستیدخوب است الان عمیقتر به آن فکر کنید. خبر خوب این است که مقاله‌ای تحت عنوان هتل پساکرونایی چه ویژگی هایی دارند آماده کرده‌ایم تا شما قدری به پاسخ سوالهای ذهنتان نزدیک شوید. برای مطالعه روی لینک بالا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.