ویروس کرونا چگونه صنعت هتلداری و سفر را تغییر داد؟ تاثیرات کرونا بر هتلداری و گردشگری
در سال 2020 با شیوع کرونا، کسب و کارهای زیادی لطمه خوردند. تاثیرات کرونا بر هتلداری قابل چشم پوشی نیست همانطور که دیگر صنعتها دچار فروپاشی یا خسارتهای گزاف شدند. بیش از یک سال پیش، سفر، گردشگری و اقامت در هتل از حالتی پر جنب و جوش به صفر رسید. بلافاصله پس از آن بیکاری بین اعضای صنعت هتلداری شروع شد و دولتها مجبور شدند بودجه ای را برای جبران تاثیرات کرونا بر هتلداری به این قشر اختصاص دهند. بنابراین تا قدری به کاهش نرخ بیکاری کمک شد و از هتلداران حمایت شد تا به پله بعدی خود برسند.
و حالا ما اینجا هستیم. بنابراین، چه چیزی تغییر کرده است؟
مسافرت هوایی
پس از یک سال خالی بودن فرودگاه بخاطر تاثیرات کرونا بر هتلداری و گردشگری، نهایتا پروازهای ایالات متحده شروع به پریدن کردند در حالی که استفاده از ماسک کماکان ضروری است. همچنان که مسافرانی بیشتر از دیگران در حال سفر هستند و به عبارتی بیزنس آنها وابسته به سفر است، قبل از هر سفر جهت جلوگیری از شیوع کرونا و افزایش تاثیرات آن بر هتلداری یا دیگر صنعتها باید بررسی شوند. تستهای سریع این کار را برای خطوط هوایی انجام میدهد.
اکنون جای امیدواری است که با تمهیدات ایجاد شده در این صنعتها، مجددا امکان پرواز با هواپیما برای افراد میسر شده است. اتوماسیونها اما، همچنان ادامه دارند. تاثیرات ثیر کرونا بر هتلداری و گردشگری ما را وادار میکند که از فرایند توزیع غذا و نوشیدنی بدون تماس دستی استقبال کنیم. همچنین رساندن مسافر از مبدا به مقصد با حداقل تماس فیزیکی او به محیط. به احتمال زیاد، آخرین فرودگاههایی که سیاستهای کووید 19 رو رعایت میکنند امکانات رفاهی کمتری را در سفرها دارند. بنابراین همه چیز وابسته است به کاهش تاثیرات کرونا بر هتلداری و سفر و رعایت پروتکلها.
هتلها و استراحتگاهها
هتلها تغییرات عمده ای در سیستم داشته اند. به علت تاثیرات کرونا بر هتلداری، مجموعه کارهای بخش خانه داری دیگر برای مهمانان در طول اقامت استاندارد نیست. تمام فرایندهای مربوط به فرانت دسک باید بدون تماس شود. ورودیهایی که مثل آغوشی باز مهمانان را به اقامت میگرفتند حالا مثل گذشته کار نمیکنند. تاثیرات کرونا بر هتلداری ما را وادار میکند مهمانان را قبل از ورود به هتل بررسی کنیم.
دیگر در رستوران، کافه یا بخشهای خدماتی هتل مثل آرایشگاه، پشت به پشت آدم نمیایستد و در انتظار سرویس نیست. شور و شوق بین مسافران هنگام خوردن غذا را بخاطر تاثیرات کرونا بر هتلداری دیگر فقط در فضای باز میتوان دید. کسی نمیداند واکسنها چه زمانی آماده میشوند و آیا پس از استفاده میتواند از تاثیرات کرونا بر هتلداری بکاهد؟ آیا شرایط به حالت قبل باز میگردد؟
بخش خانه داری هتلها برای حداقل چالش با تاثیرات کرونا بر هتلداری، رهبری بهداشت و ایمنی در هتل را به دست گرفته است. یک تغییر گسترده در نحوه تمیز کردن اتاقها. هر اتاق تنها قبل از حضور مهمان جدی مورد بازرسی و بهداشت قرار میگیرد. اتخاذ رویکردهای مراقبتی و بهداشتی به هتلداران کمک میکند در زمانی محدود بتوانند سهمیاز بازار را که در پی تاثیرات کرونا بر هتلداری و سفر از دست داده اند برگردانند.
همچنین دپارتمان فروش و مارکتینگ هتل برای بازآفرینی اعتماد مسافران در پی تاثیرات کرونا بر هتلداری مجددا باید سازماندهی شود. استفاده از تکنولوژی در هتل برای بیزنس هتلها و برگزاری جلسات در هتلها از مهمترین اتفاقات است. استفاده از روشهایی که با حداقل تماس میتوان منفی ترین تاثیرات کرونا بر هتلداری را از بین برد در دستور کار هتلداران است.
بخش منابع انسانی در هتل، مجبور است روشهای جدیدی برای کنترل تاثیرات کرونا بر هتلداری اتخاذ کند. از اخراج نیرو تا استخدام مجدد، پوزیشنهای جدید و آموزش کارمندان هتل. آنها ملزم هستند دفترچههای راهنما و استندهای اطلاعات را برای کارمندان و مسافران در هر جایی قرار بدهند.
دیجیتال مارکتینگ در هتل که پیش از تاثیرات کرونا بر هتلداری نقش عمده ای بر تجارت داشت حالا حرف اول را میزند. اکنون بدون یک استراتژی پیچیده دیجیتال مارکتینگ نمیتوان در این مبارزه پیروز شد. از تولید محتوا در سوشال مدیا تا هزینه برای بهینه سازی موتور جست و جو. کسب سود برای پروژههای که به علت تاثیرات کرونا بر هتلداری قفل شده اند بسیار دشوار است و نیاز مند دانش مدیریتی خوبی است.
و در آخر
یک زمان مناسب برای برای سرمایه گذاران ایجاد شده است. وقت آن رسیده که هزینههای سرمایه گذاری در هتلسازی و زمان خواب پول محاسبه شود. مهارت مدیریت این افراد اکنون از تاثیرات کرونا بر هتلداری به نفع خود استفاده میکند. نرخ هتلسازی پایین آمده و اکنون بهترین زمان است برای ساخت هتلی که پاسخگو به تاثیر کرونا بر هتلداری باشد.
بیشتر بخوانید:
هتل پساکرونایی چگونه هتلی است؟
چرا بازسازی هتل از مهمترین مباحث روز صنعت هتلداری است؟
معرفی 12 استراتژی ضروری در مارکتینگ هتل برای مدیران هتلها