چرا “بازسازی هتل” از مهمترین مباحث روز صنعت هتلداری است؟

اجازه بدهید این مقاله را با چند آمار ساده درباره بودجه “بازسازی هتل” در سیستم هتلداران موفق دنیا شروع کنیم:

  • The breakers palm beach در فلوریدا، سالانه 20 میلیون دلار هزینه بازسازی هتل می‌کند و این هزینه را در لیست هزینه‌های نگهداری جا می‌دهد.
  • هتل‌ها و استراحتگاه‌های Starwood Worldwide ، به همراه مالک و شرکای توسعه‌دهنده خود، بیش از 400 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند فقط برای بازسازی هتل‌های خود در نیویورک و احیای نمونه کارهایشان.
  • شرکت خانوادگی O’Callaghan عددی معادل 30 میلیون یورو برای احیا و بازسازی 3 هتل خود در نظر گرفته است.

از نظر شما، به عنوان یک هتلدار یا مدیر هتل، چرا هتلدارن برجسته دنیا چنین هزینه هنگفتی را برای بازسازی هتل در نظر می‌گیرند؟

با ما همراه باشید تا قدری با شما درباره مفهوم بازسازی هتل و جایگاه آن در صنعت هتلداری صحبت کنیم.

بازسازی هتل

بازسازی هتل و توجیه اقتصادی

برای هر هتلی بسیار ضروری است که خود را یک هتل در حد استاندارد، تازه و همسو با تکنولوژی نگه‌دارد. به گفته هتلداران بزرگ دنیا، اساساً سه چرخه در زندگی هتلها وجود دارد: بازسازی، بازسازی اساسی و بازسازی کامل. شما ناگزیر از بازسازی هتل نیستید زیرا در غیر این صورت مشتریان شما با همان سرعتی که جذب شده اند محو می‌شوند. هر زمان که تیم مدیریت هتل بخواهند تجارت خود را برای مدت طولانی حفظ کنند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که به فکر بازسازی باشند. مهم نیست شما یک هتل 5 ستاره در یک شهر بزرگ باشید یا یک اقامتگاه بین‌راهی، هزینه بازسازی باید در لیست کار مدیریت شما قرار بگیرد.

 

منظور از عبارت “بازسازی هتل” چیست؟

آیا بازسازی منوط به نوسازی جای مبلمان و تشک های فرسوده، رنگ آمیزی یا تغییر پوشش‌های دیوار و کف صحبت است یا مبحثی فراتر از آن؟ در ابتدا لازم است بین نوسازی و بازسازی هتل و از نو ساختن هتل تفکیک ایجاد کنیم. ازیاد نبریم که ایده اصلی در فرآیند بازسازی هتل، حفظ شهرت و محبوبیت هتل است نه فراموشی آن؛ لذا تغییرات نباید منجر به تغییر تصویر ذهنی مهمانان از تجربه اقامتشان در هتل باشد. هرچند که نوسازی بخش‌هایی مثل سرویس‌های بهداشتی اتاق‌ها تاثیر بسیار جدی بر تصویر ذهنی مخاطب از هتل دارد و تقریبا می‌توان را همیشه در اولویت دانست و از سایر فضاها تفکیک کرد.

نکته مهم دیگر در تعریف بازسازی هتل این است که پاسخ عمومی به این سوال که “هتل خوب چه ویژگی‌هایی دارد” همواره در نوسان است؛

“تخت‌های آن همیشه تمیز است.”

“غذا خوب است.”

“مهمان احساس امنیت می کند.”

و غیره

با این حساب در بازار رقابتی امروزه صنعت هتلداری، چه چیزی حقیقتا نیاز مهمان است؟ یک پاسخ جامع این است که انسانها  با تعریف نیازهای مختلف تغییر می‌کنند و جامعه نیز پویاست و منتج به تغییر. بنابراین هتل، طراحی داخلی و سیستم مدیریت آن نیز باید با این تغییرات منطبق شود. این همان کاری است که هتلداران تنها به واسطه بازسازی هتل به آن دست می‌یابند.

بازسازی هتل
عملیات بازسازی هتل

بازسازی هتل را از کدام فضا شروع کنیم؟

معولا بازسازی از اتاق هتل شروع می‌شود. هر هتلداری فکر می‌کند برای نوسازی و بازسازی هتل باید از کلیدی‌ترین بخش هتل یعنی اتاق خواب شروع کند. البته منطقی به نظر می‌آید؛ زیرا هدف طراحی هتل در ابتدا، ارائه خدمات اقامت در جایی دور از خانه است. اما قبل از رسیدن به اتاق‌های اقامت در هتل، با چه فضا یا فضاهای دیگری رو به رو هستیم؟

درست حدس زدید؛ لابی. “لابی هتل” نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در برندینگ هتل ایفا می‌کند. به محض آنکه مسافر پای خود را از عرصه ورودی به داخل می‌گذارد، محدوده لابی شروع می‌شود و تقریبا تا رسیدن به راهروی اتاق‌ها ادامه دارد. این فضای افقی و عمودی سیال، اثر ویژه‌ای در خلق تجربه فضایی کاربر در مواجهات خود با هتل دارد. لذا بازسای هتل را می‌توان از لابی آن شروع کرد.

از طرف دیگر لابی هتل همان جایی است که کاربر را به سایر کاربری های هتل می‌رساند.. درامد هتلداری صرفا از اجاره اتاق حاصل نمی‌شود. رستوران، کافه، سالن اجتماعات و تالارها بزرگترین سهم را در سودآوری صنعت هتلداری به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین بازسازی با شروع از لابی هتل و ارتقای کیفیت‌های فضایی آن، چیزی معادل یک تیر و چند نشان است.

 

کلام آخر …

حوزه بازسازی هتل چنان گسترده و جذاب است که نمی‌توان به راحتی درباره کلام آخر آن سخن گفت. با این حال، خوب است هتلداران و مدیران هتل‌ها همواره به یاد داشته‌باشند که بازسازی درباره کسب درآمد هتل در آینده است. سودآوری، رضایت بیشتر مشتری، و کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری هتل، نتیجه ای است که از بازسازی در بلند مدت حاصل می‌شود. با این حال همیشه راههایی هست تا بتوان هزینه بازسازی هتل را با آنها کم کرد. با کلیک روی شناخت هزینه‌های بازسازی هتل و کاهش آن می‌توانید بیشتر در این بازه بخوانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.