کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

در این مقاله قصد داریم یکی از به روزترین مباحث در علم مارکتینگ را برای شما شرح بدهیم. کاری که یک هتل دنبال آن است چیزی نیست جز ماندگاری خودش در ذهن مسافران و مهمانان و ترغیب افراد به رزرو و تکرار آن. یکی از اهدافی که کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل ایجاد می‌کند همین است. هدف دیگر، ارتقا برندینگ هتل و تقویت شخصیت هتل است.

کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کمپین‌ها در واقع مجموعه ای از فعالیت‌ها هستند که در راستای هدفی مشخص و شفاف برنامه ریزی و سازمان دهی می‌شوند. هر کمپین دیجیتال مارکتینگ می‌تواند هدف مخصوص به خود را داشته باشد. نکته مهم آن است که با یک کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل نمی‌توان به همه اهداف با هم دست یافت زیرا برنامه‌ها با یکدیگر دچار تداخل می‌شوند.

اجازه بدهید یک مثال برای شما بزنیم. مثلا در همین روزها وقتی در شهر راه می‌رویم بیلبوردهایی را می‌بینیم که شهر فرش را تبلیغ کرده اند، همان عکس‌ها را روی اتوبوس‌ها یا بیلبوردهای کوچک شهری هم می‌بینیم. به علاوه که تبلیغات تلویزیونی هم برای آن وجود دارد. این نشانه‌ها خبر از کمپین مارکتینگ می‌دهند. هرگاه غالب برنامه‌ها در بسترهای آنلاین و وابسته به اینترنت باشد این کمپین یک کمپین دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

در کمپین دیجیتال مارکتینگ، افراد از هر وسیله ای برای تبلیغات گسترده خود بسته به اینکه هدف آنها چیست استفاده می‌کنند؛ سفارش بنر تبلیغاتی روی سایت‌های پرترافیک، اسمس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، کار روی شبکه‌های اجتماعی و الی آخر.

کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل

راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل

مهم ترین بخش در این کار پیدا کردن هدف است. در راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل می‌تواند روندی دشوار و پیچیده باشد، چرا که در ابتدا شما باید صورت مساله هتل خود را تشخیص دهید. اگر هدف از کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل برندینگ باشد، در کمپین شما هیچ کجا نباید پیشنهاد رزرو اتاق دیده شود و صرفا در همه درگاههای شما اسم برند دیده می‌شود و افراد را با ویژگی‌های شخصیتی آن آشنا می‌کند.

اما اگر هدف فروش و افزایش رزرو برای هتل باشد، مثل کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل در ایام نوروز، مسافران باید پیشنهادهای شگفت انگیز هتل شما، خدمات مربوط به این دوره و بسته‌ها را مشاهده کنند.

برای اجرایی کردن این مساله در راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل، کافی است به این فکر کنید که با پس از دیدن، شنیدن، خواندن یا مواجهه با فعالیت‌های شما، کاربر چه فکری می‌کند و چه احساسی به او دست می‌دهد. اگر بتوانید به مجموعه ای از پاسخ‌های فکر شده و دقیق در این راستا دست یابید به راحتی می‌توانید وارد فاز برنامه ریزی در طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل شوید.

 

راه‌های سنجش میزان اثربخشی در کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

از آنجایی که با استفاده از ابزارهای مختلف کمپین‌ها را مدیریت می‌کنیم، برای هر کدام شاخص‌های متفاوتی را میتوان در نظر داشت. بسته به اینکه هدف از کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل چیست از استراتژی‌های متعدد استفاده می‌کنیم. مثلا اگر هدف برندینگ است، باید ببینیم در کمپین ما آیا مردم اسم هتل را در پستهای ایسنتاگرام تگ می‌کنند؟ آیا در مطبوعات آنلاین نام برده می‌شویم؟ اگر هدف افزایش رزرو است باید آمار تعداد رزرو در نمودار نسبت به دوره‌های قبل و انتظار از کمپین قرار بگیرد.

کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل

چه کسانی هدف شما در کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل هستند؟

این بخش که به آن تارگت مارکت می‌گویند راهنمای ما در محدود کردن همه افرادی است که می‌توانند هدف ما در کمپین را برآورده کنند. هیچ کمپینی نمیتواند بدون تارگت مارکت در هتل به موفقیت دست یابد. اینجا هم با تعیین هدف در کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل می‌توان به سوال پاسخ داد. بررسی کنید که به چه نوع از مسافران و مهمانان قصد ارتباط دارید؟ آیا می‌خواهید برندینگ هتل را در سطحی جدید ایجاد کنید یا هدفتان از برندینگ تبدیل مشتریان به مشتری وفادار است؟

پس از پیداکردن پرسونا در کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل، کافی است روی این قشر مطالعه و تحقیق داشته باشید. مثلا ببینید این افراد معمولا به چه چیزهایی علاقه دارند، اوقات فراغت خود را چگونه سپری می‌کنند، هنگام آنلاین بودن در کدام شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، چه مشکلاتی دارند و الی آخر. پس از آن می‌توانید دست به تولید محتوا برای این کاربران و درگیر کردن آنها از راههای متعدد با کمپین دیجیتال مارکتینگ برای هتل خود شوید.

بیشتر بخوانید: 4  استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای کمپین‌های دیجیتال هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.